Christian86 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Sitter enda med drømmen om enkeltmannsforetak, men foreldrene jabber om diverse ting og jeg begynner å bli bekmyret. Foretaket tjener neppe noe i første året, men moren min mener jeg uansett må ha revisor. Skal enkeltmannsforetak ha revisor, og hva skal til for å måtte "leie" inn dette? Hva koster som regel noe slikt? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 EnkeltPERSONSforetak trenger meg bekjent ikke revisor. Et enkelt revisoroppdrag behøver ikke koste så mye, vil tro du kan få et lite AS uten mye regnskap revidert for 5-6000. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har drevet enkeltmannsforetak i snart 3 år nå. Du trenger ingen revisor. MEN Du trenger å føre regnskap, og sette av penger til skatt og moms, og dette er EKSTREMT viktig. Det er fristende å bruke av de pengene som bare sitter der. Det kan lønne seg å ha et regnskapsbyrå å gjøre årsoppgjøret ditt. Jeg bruker en fyr som koster meg 3 000 kr. Mange enkeltmannsforetak leier inn et regnskapsbyrå til å gjøre alt. Da står de for fakturering, regnskap og årsoppgjør. Du bare sender dem kviteringer, fakturaer osv. AKIRA Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Trenger ikke revisor, men det kan være en fordel da det sparer for en god del timers arbeid. Er det under 20 millioner i omsetning så har man ikke full regnskapsplikt. (mulig grensen er endret de siste par år) Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Du finner alt av regler på brreg.no eller noe slikt, men jeg mener også å huske at regnskapsplikten endrer seg ved et visst antall ansatte (neppe aktuelt i dette tilfellet kanskje, ikke godt å si for min del). Lenke til kommentar
hdanielsen64 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Henger meg på her; hilke firmaer har påbud om revisor? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Helt grunnleggende har de fleste selskaper god nytte av revisortjenester. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 fant ut i går kveld at revisorplkt er millioner eks mva. Regnskap kan jeg føre selv. Får hjelp av de foresatte som ansatte regnskapsførere i større firma. uansett så går jeg vel heller med underskudd enn overskudd de første årene. En ftograf er ikke født på en dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå