Kneipp Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har kjøpt nye ram brikker til et relativt gammelt system. Tenkte jeg skulle bruke de samme brikkene når jeg eventuelt oppgraderer til socket 939 Brikkene er GeIL Ultra DDR400 1024 MB (2x512) https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26748 Dette er oppsettet: AMD XP 1800+ Asus a7v600-x socket A hovedkort Jeg fikk ikke startet windows når sdram config. var på "By SPD" i bios Når jeg satte sdram cas latency til 3.0T fikk jeg starta. Har lite peiling ram timings... er det noen som vet hva ville vært optimalt å stille ram brikkene på i bios på dette oppsettet? I bios kan jeg har jeg disse mulighetene:' sdram cas latency sdram ras to cas delay sdram ras precharge delay sdram active precharge delay Det er vel disse punktene som bestemmer timings hvis ikke jeg tar feil? Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Ville bare si at jeg fikk løst problemet. Satte CPU memory freq. (FSB?) fra auto til 266. Denne prosessoren klarer vel ikke mer uansett? Minne innstillingene satt jeg tilbake til SPD. Så nå går det så meget bedre! Takk for hjelpen.. Endret 15. januar 2006 av Kneipp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå