Gå til innhold

Videokamera for 3000-4000 kr? Forslag?

Anbefalte innlegg

Er på leting etter et videokamera i prisklassen 3000-4000 kr. Det hadde også vert greit vist kamera hadde bildefunksjon. Vil bruke kamera mest til å lage "amatørfilmer" på skolen og fritiden. Vet veldig lite om va et godt kamera bør ha, men at det er enkelt å legge inn på PC er viktig!

Vil gjerne ha forslag, erfaringer og linker til tester! :) osv... forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja videokamera er valgt. No treng ej berre å vete ka tilbehør ej må ha. Bestille nok på Mpx.no. Men lurer litt på det med minne. Må eg kjøpe kasetta og slikt? Ka e egenlig minne på kamera? Litt usikker der, står ikkje nokken plass.

Veit veldig lite om slikt så...

Lenke til kommentar
Ja videokamera er valgt.
Eg tenkte på brukarerfaringar med butikkane. For å finne ut kva butikk du skulle handle på.
No treng ej berre å vete ka tilbehør ej må ha.
Det kjem litt an på bruken. Skal du lage film bør du ha stativ, og kanskje ein ekstern mikrofon. Det er òg kjekt å ha eit ekstra batteri.
Bestille nok på Mpx.no. Men lurer litt på det med minne. Må eg kjøpe kasetta og slikt? Ka e egenlig minne på kamera? Litt usikker der, står ikkje nokken plass.

Kameraet tek opp på miniDV-kassettar, so det må du kjøpe ja. Det har truleg minnekort òg, men det er berre for å lagre stillbilete på. Når det gjeld overføring til PC, les guiden som ligg øvst i Videoredigering og Video.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...