Boralis Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Ja, og dette kalles forskjellbehandling og/eller korrupsjon, det er jeg fullstendig i mot. Likhet for loven er et fint prinsipp og det burde være faste og varige rammer som folk kan forholde seg til. edit: Og som du sikkert har lest killeng, så var det et forsøk på en "spøk" og ingenting å ta seg nær av... merkelig at det ble så mye oppstyr. 5427383[/snapback] Og disse faste rammene forholdt også Røkke seg til. Rammene er satt opp av Asker kommune. Så kommer SV-heksen og ødelegger rammen. Og jeg har ikke tatt meg nær av noe du skriver, vet ikke hvor du har det fra. 5427491[/snapback] For å virke litt seriøse bør en vel ikke utelukkende legge vekt på å sjikanere dem man er uenige med. SV-heksen Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 For å virke litt seriøse bør en vel ikke utelukkende legge vekt på å sjikanere dem man er uenige med. SV-heksen 5427620[/snapback] Er miljøvernministeren på diskusjon.no? Tøft. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 for ikke å snake om hvor mange nabokonflikter dette ville medført . 5427290[/snapback] Nabokrangler oppstå fordi folk ikke klarer å respektere at andre kan selv gjøre som de vil på deres egen private eiendom. Kan høres veldig brutalt ut. 5427307[/snapback] Både og, selvsagt er det misunnelse ute og går, men vil tro også du hadde reagert om du hadde en enebolig på 1 etasje med fin utsikt, så kom jeg og kjøpte tomta foran de trakk boligen helt opp til tomtegrensa de og bygget et stort hus på 4 etasjer,rett foran stuevinduene dine, dermed toh jeg utsikten din, skjermet for lys i din bolig og reduserte salgsverdien på din bolig kraftig 5427466[/snapback] Såklart, men jeg hadde fortsatt måtte respektert at de gjør det de vil med sin, så lenge jeg selv kan gjøre hva jeg vil med min. Desuten så liker jeg å tro at folk faktisk tar hensyn til andre, uten at staten skal tvinge dette på noen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 for ikke å snake om hvor mange nabokonflikter dette ville medført . 5427290[/snapback] Nabokrangler oppstå fordi folk ikke klarer å respektere at andre kan selv gjøre som de vil på deres egen private eiendom. Kan høres veldig brutalt ut. 5427307[/snapback] Både og, selvsagt er det misunnelse ute og går, men vil tro også du hadde reagert om du hadde en enebolig på 1 etasje med fin utsikt, så kom jeg og kjøpte tomta foran de trakk boligen helt opp til tomtegrensa de og bygget et stort hus på 4 etasjer,rett foran stuevinduene dine, dermed toh jeg utsikten din, skjermet for lys i din bolig og reduserte salgsverdien på din bolig kraftig 5427466[/snapback] Såklart, men jeg hadde fortsatt måtte respektert at de gjør det de vil med sin, så lenge jeg selv kan gjøre hva jeg vil med min. Desuten så liker jeg å tro at folk faktisk tar hensyn til andre, uten at staten skal tvinge dette på noen. 5427673[/snapback] Det viser seg desverre at folk ikke tar hennsyn, det ser en i de mange byggesaker som havner for retten der nettop naboen bygger høye murer for å beskytte seg selv mot innsyn uten tanke på at han stenger naboen inne og forringer dens verdi. Og nei om du plutselig ble innebygd av naboene er jeg temmelig overbevist om at du skiftet syn Tro meg jeg har sett en del skrekkeksempel på dette og har også fått oppgaven med å fjærne dem, ikke særlig hyggelig jobb da men . Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg tror de fleste er enige om at det må være noen rammer å forholde seg til. I denne saken er det dog ikke Røkke som bryter rammene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg tror de fleste er enige om at det må være noen rammer å forholde seg til. I denne saken er det dog ikke Røkke som bryter rammene. 5427753[/snapback] Neimen det er vel ikke noen som sier at Røkke brøt dem, jeg sier at kommunen/kommunene bryter dem når de gir en avslag og en annen får bygge så stort han/hunønsker. Desverre er det slik at det må ramme en profilert person før det blir noe blest om dette i media og sånn sett synest jeg det er bra, ikke at det er Røkke som rammes. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Neimen det er vel ikke noen som sier at Røkke brøt dem, jeg sier at kommunen/kommunene bryter dem når de gir en avslag og en annen får bygge så stort han/hunønsker. Desverre er det slik at det må ramme en profilert person før det blir noe blest om dette i media og sånn sett synest jeg det er bra, ikke at det er Røkke som rammes. 5427851[/snapback] Du startet tråden med å hylle SV for at de stoppet Røkkes (lovlige, innenfor rammene) byggeplaner. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Neimen det er vel ikke noen som sier at Røkke brøt dem, jeg sier at kommunen/kommunene bryter dem når de gir en avslag og en annen får bygge så stort han/hunønsker. Desverre er det slik at det må ramme en profilert person før det blir noe blest om dette i media og sånn sett synest jeg det er bra, ikke at det er Røkke som rammes. 5427851[/snapback] Du startet tråden med å hylle SV for at de stoppet Røkkes (lovlige, innenfor rammene) byggeplaner. Hvorfor det? 5427885[/snapback] Jeg synest det er flott at dette blir gjordt og synd at det ikke er gjordt med flere slike saker og nei ikke fordi det er en riking som jeg som "ond sosialist" skal hate, bare for å komme enkelte i forkjøpet. Jeg mener det er rett utifra den forskjellsbehandlingen som gjøres, der det i flere saker har vist seg at "vanlige" folk har fått avslag på ombygging/tilbygg eller nybygg med henvisning til div reguleringsplaner, men med en gang en med makt og penger har vist sin intresse så kunne disse reguleringsplaner plutselig endres/omgås. Enten får en si ja til alle eller så får en si nei til alle og vise at loven er til for alle uansett tykkelse på pengeboken . hvor hyller jeg noen for å ha stoppet Røkke??? Jeg sa det var positivt at noen endelig tør ta tak i dette og det sa jeg siden jeg selv er innen byggebransjen og til stadighet ser de korrupte forskjellbehandlingene som skjer, nok en gang dette har ingenting med personen Røkke å gjøre,men som jeg sa så må det desverre være en profilert person som rammes før media bryr seg, de bryr seg nemmelig ikke om rettferdighet eller ei men om saker som kan selge Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 hvor hyller jeg noen for å ha stoppet Røkke?Jeg sa det var positivt at noen endelig tør ta tak i dette og det sa jeg siden jeg selv er innen byggebransjen og til stadighet ser de korrupte forskjellbehandlingene som skjer, nok en gang dette har ingenting med personen Røkke å gjøre,men som jeg sa så må det desverre være en profilert person som rammes før media bryr seg, de bryr seg nemmelig ikke om rettferdighet eller ei men om saker som kan selge 5427923[/snapback] Ok, så du mener det er en rekke saker i Asker der folk IKKE får bygge innenfor reguleringsplanene? Det er jo isåfall interessant. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 hvor hyller jeg noen for å ha stoppet Røkke?Jeg sa det var positivt at noen endelig tør ta tak i dette og det sa jeg siden jeg selv er innen byggebransjen og til stadighet ser de korrupte forskjellbehandlingene som skjer, nok en gang dette har ingenting med personen Røkke å gjøre,men som jeg sa så må det desverre være en profilert person som rammes før media bryr seg, de bryr seg nemmelig ikke om rettferdighet eller ei men om saker som kan selge 5427923[/snapback] Ok, så du mener det er en rekke saker i Asker der folk IKKE får bygge innenfor reguleringsplanene? Det er jo isåfall interessant. 5427934[/snapback] Det er en rekke saker i hele landet der dette skjer. Feks er det mange som får avslag om utbygging av sin bolig eller bygging av en garasje på sin eiendom fordi dette tillater ikke reguleringsplanen, ei heller får de slått sammen to tomter fordi reguleringsplanen tilsier at det skal være to hus der, menst naboen som har innflytelse pluselig får lov. Og om jeg ikke husker feil var det vel en annen som fikk avslag i samme kommune somdet Røkke bygger i nettop med hennvisning til bygningsloven, menst røkke får lov å bla slå sammen to eiendommer til en og bygge utover bygningsloven, enten må alle få lov eller så må en stoppe alle, det er det som er sakens kjerne og ikke hva du heter eller hvem du er . Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Når Bjørnøy overprøver Røkke-vedtak så viser SV og regjeringa litt muskler og det er bra synes jeg. De har det siste ordet i saken, og tok en forsåvidt rett avgjørelse. Det at Asker kommune har 12 slike saker fra før er kanskje noe jeg stusser litt over. At Høyre støtter Røkke kommer ikke som en bombe og når Børge Brende sier at han bryr seg om miljøet også, men mest om det sosiale så sier det seg selv hvorfor han ikke sitter der han satt. SV har begynt å stå fram nå og tar risikofulle avgjørelser, det er bra, men det kan være de får seg en på tryne en gang. De må passe seg, men slik startet FrP også Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Det jeg håper på er at vi nå får på bordet en helhetlig reguleringsplan med klare regler for bla strandsonen og at det ike gis dispansasjoner fra denne. For slik det er i dag viser det seg klart at har du penger eller innflytelse på lokalpolitikerne får du lov til det meste, vi ser at det bygges svære hytter i strandsonen og kort tid etter kommer det opp svære gjærder som går langt ut i vannet for å hindre at andre kan færdes der, dette til tross for at det er ulovlig med slike sperringer. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Når Bjørnøy overprøver Røkke-vedtak så viser SV og regjeringa litt muskler og det er bra synes jeg. De har det siste ordet i saken, og tok en forsåvidt rett avgjørelse. Det at Asker kommune har 12 slike saker fra før er kanskje noe jeg stusser litt over. 5428697[/snapback] Saken er den at SV har programfestet at regional utvikling skal styres av de regionalt folkevalgte. At disse folkevalgte ikke styrer nøyaktig i samsvar med SV's meninger er den del av "risikoen" med lokaldemokrati, og det burde SV vite utmerket godt. Det er derfor betenkelig at regjeringen går inn i lokale byggesaker. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Når Bjørnøy overprøver Røkke-vedtak så viser SV og regjeringa litt muskler og det er bra synes jeg. De har det siste ordet i saken, og tok en forsåvidt rett avgjørelse. Det at Asker kommune har 12 slike saker fra før er kanskje noe jeg stusser litt over. 5428697[/snapback] Saken er den at SV har programfestet at regional utvikling skal styres av de regionalt folkevalgte. At disse folkevalgte ikke styrer nøyaktig i samsvar med SV's meninger er den del av "risikoen" med lokaldemokrati, og det burde SV vite utmerket godt. Det er derfor betenkelig at regjeringen går inn i lokale byggesaker. 5431472[/snapback] Tull og tøys, dette har skjedd tidligere også fra borgerlig side,men da var det vel ikke "betenkelig" Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Tull og tøys, dette har skjedd tidligere også fra borgerlig side,men da var det vel ikke "betenkelig" 5431526[/snapback] Dersom det aktuelle partiet har programfestet det samme som SV, så jo, da vil jeg si det er betenkelig. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Snekker`n, det kan hende det er enkelte steder fri bygging ikke fungerer, men hvorfor er det en grunn til å forby det andre steder? Det at noen får et nei til å bygge når de burde ha fått ja, er ingen grunn til å gjøre det til en egen grunn for å nekte rikinger å få lov når de burde ha fått et ja. Dessuten vil ikke alle kunne bygge fritt på et byggefelt, kun dem som eier byggefeltet. Viktig forskjell. Endret 13. januar 2006 av T.F.T Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Snekker`n, det kan hende det er enkelte steder fri bygging ikke fungerer, men hvorfor er det en grunn til å forby det andre steder? Det at noen får et nei til å bygge når de burde ha fått ja, er ingen grunn til å gjøre det til en egen grunn for å nekte rikinger å få lov når de burde ha fått et ja. Dessuten vil ikke alle kunne bygge fritt på et byggefelt, kun dem som eier byggefeltet. Viktig forskjell. 5433754[/snapback] Fordi det bør vere en lik lov for alle og at en må få bukt med dette svineriet at enkelte kan få dispansasjoner fra det meste,bare man har innflytelse i kommunen. Dessuten vil ikke alle kunne bygge fritt på et byggefelt, kun dem som eier byggefeltet. Viktig forskjell. Nettop fordi bygningsloven gjelder og den gjelder for utbyggern uavhengig om det er et firma som bygger husene og så selger de eller om det er et byggefelt der du kjøper tomt og får noen til å bygge dette . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå