Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei Jeg prøver å hjelpe en kamerat en trådløs ruter han fikk til jul. Den er av typen D-Link DI-524, men han klarer ikke å koble til. Det kommer opp en boble nede til høyre i Windows om at den har funnet et trådløst nettverk. Men når vinduet med Wireless Nettwork Connection kommer opp står det følgende melding i vinduet der du vanligvis velger trådløst nettverk: "Windows cannot configure this wireless connection If you have enabled another program to manage this wireless connection, use that software. If you want Windows to configure this wireless connection, start the Wireless Zero Configuration (WZC) service. For more information about starting the WZC service, see article 871122 in the Microsoft Knowledge Base on the microsoft.com Web site" Jeg har prøvd å bruke et annet program og har sjekket at WZC-tingen var aktivert. Har noen noen tips til hva jeg kan prøve? PS! Det går visstnok fint å koble til andre trådløse nettverk. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 "Windows cannot configure this wireless connection If you have enabled another program to manage this wireless connection, use that software. 5423157[/snapback] Dette betyr vel bare at du har installert produsentens konfigurasjonsprogram og valg å bruke dette fremfor Windows sin Wireless Zero Configuration. Hvis du ser på egenskapene til det trådløse adapteret er det normalt et valg på tab'en Wireless Network (Trådløse nettverk) hvor du kan velge om du vil bruke Windows for å konfiguere innstillingene for trådløse nettverk. Min erfaring med produsentenes programmer er at de ikke "kobler opp" mot nettverket før du har logget på, i motsetning til Wireless Zero Configurtion som starter som en service før du logger på. Jeg har prøvd å bruke et annet program og har sjekket at WZC-tingen var aktivert. 5423157[/snapback] Hvilket annet program? Mener du det som følger med det trådløse nettverksadapteret? PS! Det går visstnok fint å koble til andre trådløse nettverk. 5423157[/snapback] Du mener han med det samme adapteret klarer å koble opp mot andre trådløse nett? Er disse i så fall kryptert, og i så fall er det samme type kryptering på den nye routeren? Jeg ville i det minste forsøkt å oppgradere firmware på routeren og driveren til nettverkskortet. Antar at det er Win XP, i så fall hvilken Service Pack-nivå er den på? Min erfaring er at det funker bedre med SP2. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) "Windows cannot configure this wireless connectionIf you have enabled another program to manage this wireless connection, use that software.5423157[/snapback] Dette betyr vel bare at du har installert produsentens konfigurasjonsprogram og valg å bruke dette fremfor Windows sin Wireless Zero Configuration. Hvis du ser på egenskapene til det trådløse adapteret er det normalt et valg på tab'en Wireless Network (Trådløse nettverk) hvor du kan velge om du vil bruke Windows for å konfiguere innstillingene for trådløse nettverk. Min erfaring med produsentenes programmer er at de ikke "kobler opp" mot nettverket før du har logget på, i motsetning til Wireless Zero Configurtion som starter som en service før du logger på. Hvor sjekker egenskapene til det trådløse adapteret? Mener du å gå inn på "Network Connections" og se på egenskapene til "Wireless Network Connections"? Det er ingen tab med Wireless Network der... Adapteret er av typen "Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection" om det er til noe hjelp. Jeg har prøvd å bruke et annet program og har sjekket at WZC-tingen var aktivert. 5423157[/snapback] Hvilket annet program? Mener du det som følger med det trådløse nettverksadapteret? Jeg lastet ned programvare til nettverksadapteren fra Intel sine nettsider ja. PS! Det går visstnok fint å koble til andre trådløse nettverk.5423157[/snapback] Du mener han med det samme adapteret klarer å koble opp mot andre trådløse nett? Er disse i så fall kryptert, og i så fall er det samme type kryptering på den nye routeren?Jeg ville i det minste forsøkt å oppgradere firmware på routeren og driveren til nettverkskortet. Antar at det er Win XP, i så fall hvilken Service Pack-nivå er den på? Min erfaring er at det funker bedre med SP2.5423529[/snapback] Driveren oppdaterte jeg i stad, og det er snakk om Win XP ja (Tablet PC Edition), men hvordan kan jeg sjekke hvilken SP som er innstallert? Kan prøve en firmware update også.EDIT: Fant ingen firmware upgrade for ruteren! Endret 3. desember 2018 av Slettet-qtXdRFbtay Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Driveren oppdaterte jeg i stad, og det er snakk om Win XP ja (Tablet PC Edition), men hvordan kan jeg sjekke hvilken SP som er innstallert? 5423684[/snapback] Høyreklikk Min datamaskin (My Computer) og velg Egenskaper (Properties). På Generelt (General) tab'en står det hvilken versjon av XP du har samt hvilken Service Pack som er installert (hvis du har installer noen som helst SP da.). Hos meg står det på 4. linje under System. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå