Gå til innhold

Store forskjeller på disse?

Anbefalte innlegg

Hvor store er forskjellene på recieverne fra Harman Kardon, nærmere bestemt

- HK 3380

- HK 3480

Er det verdt de siste kronene å kjøpe den siste?

Et lite bomusspørsmål, hvor gode er disse til å drive lyd fra film? Er ikke interessert i AVR-recieverne deres, da jeg først og fremst skal høre på musikk med disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H/K er kjent for å levere mye bass og godt trøkk, og egner seg svært bra til film. Jeg har en AVR, og er meget fornøyd.

I disse to er det vel stort sett effekten som er den store forskjellen. Du kan jo se på dem her:

http://hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,44,83&id=848

http://hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,44,83&id=851

Med såpass stor prisforskjell tror jeg ikke jeg hadde gått for den største selv, men det kommer jo veldig an på hva DU er ute etter og hvilke høyttalere den skal drive. 2*80 "skikkelige" watt og forsyning på 42 ampere (HK3380) dekker iallfall mine behov.

Hvis du har en butikk som fører H/K nær deg, burde du stikke innom og høre selv. Men 1000 kroner forskjell er 1000 kroner forskjell. Kjøp deg heller gode kabler med dem? :)

Redigert: ser at den største også har VMAx for kunstig surround med to høyttalere. Det bryr jeg meg ikke om. Har det på min, men bruker det aldri. Jeg synes kunstig surround rett og slett gir litt "kunstig" lyd. Men hver mann må jo få ha sin mening.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Ja, de forskjellene jeg har oppdaget er at 3480 har 2x120 W, mens 3380 "bare" har 2x80 W. Er snakk om en forskjell på 2x40 W, man kan jo drive en del på dette. Foreløpig er det bare snakk om å drive 2 gulvstående høyttalerbokser, så da holder det med 3380. Tenker jo at det kanskje kommer flere komponenter senere når jeg får litt mer penger, så jeg er litt i tvil.

By the way, har fått et tilbud om å kjøpe Harman Kardons HK 675 reciever og HD 755 CD-spiller for "en bra pris" (begge nye). Denne har såvidt jeg vet 2x75 W. Er det vel investerte penger å styre unna denne fremfor en 3380/3480?

Lenke til kommentar

Hmm, den der kjenner jeg dessverre ikke til. Er det en utgått modell? Ser ut som HK 970 er den som gjelder nå.

Det er forresten ikke en receiver, men en integrert forsterker (den har ikke radio).

Klart at greier du deg uten radiodelen, vil nok denne gi mer for pengene.

Lenke til kommentar

Jo, HK 970 prøvde jeg igår, fikk et tilbud om den, TU970 (radio) og AVR 135/140, reciever avhengig av hvor mye jeg ville bruke. Som sagt vil jeg helst ha stereoreciever, det er musikk de skal brukes til (hvertfall 90%).

Her er forresten bilde av HK675. Vet ikke om noen har sett den, eller forhåpentligvis, har erfaringer med den.

http://www.harmankardon.com/front.aspx?pro...Name=HK675F.jpg

EDIT:

Linken til HK675:

http://www.harmankardon.com/product_detail...675/230&sType=C

Endret av ESHem
Lenke til kommentar

Jeg bruker en HK670 nå, "forgjengeren" til 675. Jeg vet ærlig talt ikke hva som er forskjellig på disse to forsterkerne, bortsett fra fargen på kabinettet og diodene. Spesifikasjonene er nøyaktig de samme på begge (2*80 Watt 0,09% THD @ 8 Ohm, 80 Ampere).

Jeg har brukt denne forsterkeren på et par Proson R63mk2 og et par Proson HFC10, og så snart pengene strekker til skal jeg spandere noe verdig på den. Jeg vil si at den er et bedre kjøp enn 3380/3480

Lenke til kommentar

Så jo ikke før nå at HK675 er en forsterker og ikke en reciever. Men HK3480 er allerede bestilt, så nå har jeg forsåvidt noen andre spørsmål:

Har tenkt meg CD-spilleren HD755, men har hørt mye bra om HD970. Den vant vel også en EISA-test. Har ikke helt bestemt meg for hva som skal kjøpes enda.

Høyttalerne jeg i første omgang lurer på å kjøpe er JBL Bilbao 30. Er disse ok, eller er det andre som er bedre?

Og, hvis jeg velger disse høyttalerne, hvilke kabler skal jeg ha? 2x2,5 hadde jeg tenkt på, høyttalerne skal stå 1 meter fra recieveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...