Skogli Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg kjøpte her forleden en Sony Ericsson K700i med Netcom YoungTalk. Det var for 2 måneder siden, og jeg har da 10 måneder igjen av bindingstiden. SE K700i'en min tok seg litt væske og døde og nå står jeg igjen med et SIM-kort og en nesten ubrukelig Nokia 3330 som reservemobil. Ny mobil uten abo. koster meg 949 pluss porto hos Elkjøp. Litt dyrt for meg. Det jeg ønsker er at Netcom setter bindingstiden min til 22 måneder og jeg kjøper ny mobil til kampanjepris... Nokia 5140i med Netcom YoungTalk til 1 krone. totale kostnader til Netcom er da 2401 kroner mer enn planlagt... Jeg vil si at Netcom tjener penger fra meg da. Jeg hadde uansett tenkt å bytte til Chess eller lignende etterpå... Men etter som reglene er så dumme og sier at jeg ikke kan ha lengre bindingstid enn 12 måneder, selv imot min egen vilje! Hva synest dere? Noen tips til hva jeg lovlig kan gjøre? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hva gjør du neste gang telefonen går i stykker? Utvider den til 30 mnd? Jeg syns det er fornuftig slik systemet er i dag, og anbefaler at du kjøper deg en til fullpris. Eller du får ta en billigere du har råd til. Eventuelt en brukt dersom du ikke har noe penger. Det er ikke Netcoms ansvar å kjøpe telefon til deg. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Blir nok til det ja. Får gå innom Expert/Elkjøp i morgen da Lenke til kommentar
AngryKid Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Vel, for å gjøre en lang diskusjon kort: Bindingstid på privatkunder er satt til 12 mnd av Post og Tele tilsynet. Dette pålegget kan ikke operatørene gjøre noe med. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 hva med de som har 18 mnd'er bindingstid da ? ;P Lenke til kommentar
MacGyver24 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 hva med de som har 18 mnd'er bindingstid da ? ;P 5470475[/snapback] Kan ikke være noen som har det igjen enda vel? I så fall svært få... Dessuten kan de fornye bindingen sin 3 måneder før den utløper. Bedriftskunder derimot har 18 måneder fremdeles når de binder seg... Og hva var egentlig poenget ditt? Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 De som har 18 eller 24 mnd bindingstid er bedriftskunder eller privatpersoner med bedriftsavtaler via en bedrift eller lignende. F.eks. Ucan2 og Ownersbuy. Veit ikke hvordan det funker hos Telenor, men hos NetCom kan du somregel oppgradere etter 18 mnd når du har 24 mnd bindingstid. De har ikke 18 mnd bindingstid. På Ucan2 og Ownersbuy og noen andre bedriftsavtaler kan du kjøpe ny telefon etter 12 mnd selv om du har 24 mnd binding. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Telenor har 18 mnd på bedriftsabonnement og Netcom har 24 mnd binding. Hvis man har f eks Ownersbuy er det også så lang binding siden det er BusinessTalk. Lenke til kommentar
AngryKid Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Telenor har 18 mnd på bedriftsabonnement og Netcom har 24 mnd binding. Hvis man har f eks Ownersbuy er det også så lang binding siden det er BusinessTalk. 5471317[/snapback] Yap, siden ownersbuy are en rabattavtale som ett firma har ordnet for sine medlemmer/ansatte/brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå