Schnickaschnicka Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Når jeg starter min nyanskaffede pc for første gang hva må gjøres. Er bios installert eller er det bare å putte i xp cd'en og dataen vil installere xp og alt vil funke? Må jeg formatere harddisk og isåfall hvordan da jeg kun har 1 på 250gb Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Bios ligger på ei brikke på Hovedkortet, så dette må ikke innstaleres. Bare put inni xp cden, og følg instruksjonene! Edit: Du må kanskje tvinge cd som boot i bios Endret 11. januar 2006 av themanfrom Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 er dette alt? jeg må vel formatere harddisken da dette må gjøres på alle nye eller gjøres dette automatisk ved installering av xp? Noe mer? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Når du installerer winxp så vil du få mulighet til å formatere disken som enten ntfs eller fat32. Off topic : bare lurer litt hvordan du har såpass med innlegg og alikevel så "ny" når det gjelder så enkle ting? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 jeg har hatt mange innlegg på amobil.no og på "lydkort og pc-høyttalere" pluss jeg har spurt mye om veiledning. Og vil ikke leke "mr know it all" og spør derfor istedenfor å late som jeg er vis på hw. Men har en samsung p120s 250gb ncq. Må jeg formatere som ntfs eller fat32 Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 oki bare lurte =) Du kan egentlig velge, FAT32 er kjappere, men har endel ting som hemmer det.NFTS er mer sikkert, og mer stabilt. Du kan lese litt om dem her : http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=63 http://www.thundercloud.net/information-av.../ntfs-vs-fat32/ Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt NTFS Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 da velger jeg ntfs. Så jeg installerer xp og velger formater med ntfs og når pc'en er ferdig med xp så installerer jeg alle drivere så er pc'en klar? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Del nå disken i et par partisjoner, C: ca. 30GB og resten i to.... Endret 11. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det er ikke vanskelig. Sett inn XP-cden og gjør det du får beskjed om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå