Fu Manchu Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Er det noen som har noen meninger om hvilke kort som egner seg til overklokking av AMD, kortet jeg er ute etter må ha mulighet for å låse pci og agp bussen! Lenke til kommentar
dark^dog Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Låse opp PCI og AGP bussen? Er ikke den ganske unlocka fra før av da? Jeg har et gammelt ABIT KT7 (RAID) og det er ganske vennlig med den der overklokkinga. ENeste var at jeg måtte med blyanten på prosessoren og unlocke den, slik at jeg kunne gå å stille på multiplier. (9 x 100 = 900 Mhz) Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 PCI/AGP-lock er ikke det samme som å låse opp en prosessor. Det førstnevnte betyr at PCI/AGP kan settes til å kjøre på standard hastighet (33/66MHz) uansett fsb. Det er veldig kjekt hvis man skal overklokke. Dog har jeg bare sett det på P4-hovedkort.. hmm.. har AMD også kommmet med dette? Selv har jeg et rimelig overklokkingsvennlig EPoX 8K3A+. Har mulighet for høy vcore og vmem. Og med en 1/6-divider, så kan jeg kjøre 166 i fsb uten at PCI/AGP presses.. _________________ Signatur fjernet etter punkt 6 i retningslinjene.. [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-09-11 09:08 ] Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: Selv har jeg et rimelig overklokkingsvennlig EPoX 8K3A+. Har mulighet for høy vcore og vmem. Og med en 1/6-divider, så kan jeg kjøre 166 i fsb uten at PCI/AGP presses.. Du trenger jo ikke mer enn 1/5 divider på 166 mhz fsb da :smile: Back to topic: AFAIK er det bare Abit kort som har mulighet til å låse pci bussen. Edit: glemte å svare på topic doh.. [ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-09-11 19:49 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Ooops, da mente jeg vel 1/5-divider.. blander litt rundt. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå