hokling Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har bestillt meg en Linksys WRT54G Trådløs Bredbåndsrouter og ett Linksys WAP54G akksespunkt pluss to par antenner som forhåpendligvis forsterker signalet. Jeg tenkte å sette routeren mot internett har ca 200 meter fri sikt til der akksespunkte skal stå, vil jeg da kunne sette opp akksespunkte til å virke som en repeter? altså vidresende signalene fra routeren slik att jeg får sterkere signal? Utifra det jeg har lest så skal det kunne gå ann, lurer på om dere har noen innretninger! Lenke til kommentar
holvik Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jepp, WAP54G kan settes opp som repeater. Lenke til kommentar
hokling Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Ok, men ikke mot hvilken som helst router? det må være linsys det også må det ikke? fikk det ikke til å fungere mot en asus hvertfall. Lenke til kommentar
tthen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 har det samme som du har bestilt. wrt54g, versjon 5 og wap54g. har prøvd en god stund nå å få dette til å fungere. har lagt inn wireless mac-adress til wrt54g i wap54g, samme ssid, samme kanal. bruker orginal firmware. dhcp server aktivert i wrt54g, fast ip i wap54g. adsl modem som brigde, wrt54g som router, wap54g i repeater mode. gi gjerne beskjed hvis du får dette opp å gå! jeg sliter litt! Lenke til kommentar
hokling Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Burde de ikke få hver sin kannal? Lenke til kommentar
tthen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 det går på frekvensen. hvis de ikke er på samme kanal, så kan de ikke kommunisere med hverandre har jeg forstått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå