Glenn Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei! Jeg har veldig lite peiling på Linux og slikt. Noen som kan forklare/hjelpe meg med å sette opp irssi og lignende på en WRT54GS-router? Har hørt det skal gå an. Prøvde selv, men det er en helt andre kommandoer i forhold til vanlige Linuxservere. Håper dette kom under riktig kategori Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det første du trenger er OpenWRT, det andre du trenger er å kunne bruke ipkg-verktøyet som følger med. Jeg foreslår at du starter på www.openwrt.org Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Det første du trenger er OpenWRT, det andre du trenger er å kunne bruke ipkg-verktøyet som følger med. Jeg foreslår at du starter på www.openwrt.org 5424953[/snapback] Har DD-WRT v23, og har hørt at den skal funke bra. Stemmer det? Lenke til kommentar
melsom Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det første du trenger er OpenWRT, det andre du trenger er å kunne bruke ipkg-verktøyet som følger med. Jeg foreslår at du starter på www.openwrt.org 5424953[/snapback] Du må da ikke ha OpenWRT for å få til dette. Enhver tredjeparts firmware med busybox vil duge helt fint Er bare å kompilere selv dersom man ikke får tak i ferdigkompilerte pakker (slik det eksisterer til openwrt). Et par søk på google vil nok hjelpe deg angående kompilering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå