merkur Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg trenger en router til hjemmebruk, kan dere anbefale en stabil og god router? Ikke trådløs Lenke til kommentar
merkur Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Ingen som har peiling på noen bra routere her altså? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg kjører selv en Billion BIPAC-640AE - ikke akkurat kjent som noe stort merke - og det går helt uten problemer for meg. (Den er vel ikke å få kjøpt lenger.) Ellers er vel både Linksys og D-Link mye kjøpte merker, men det kommer jo stadig nye modeller, og man har ingen garanti for at de nye ruterne er like "gode" som de gamle. Det er ikke uvanlig at du må oppdatere boksene med ny firmware for å rette opp diverse småfeil, men dette er som regel helt uproblematisk. Noen er også fornøyd med rutere fra NetGear, Zyxel, SMC, 3Com, Jensen, .... Enkelteksempler på bokser som ikke har virket finner du hos alle merkene. Kjøp av ruter er vel ikke en risikosport lenger. Utseende og antall LAN-porter (- er det noen som ikke har 4? -) er vel ting som kan være avgjørende. Husk også på at det er enkelt å slå av den trådløse funksjonen i en ruter. Hvis du finner en trådlløs ruter til en grei pris (- 399,- hos Elkjøp, inkl. trådløs USB-dings, f.ex. -), så er du jo klar når du ombestemmer deg om et års tid. "Alle" rutere dekker vanlig hjemmebruk der du ikke har helt spesielle krav til innlogging utenfra (VPS etc.) eller "ekstrem gaming", e.l. Sjekk forøvrig testene på hw.no Lenke til kommentar
merkur Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Ok, takker for hjelpen Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Du kan jo også se på produktanbefalinger på diverse nettbutikker, f.eks. komplett.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå