Gå til innhold

Hjelp til Alienware kjøp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er kun moms du betaler, ikke noe tollgebyr.

5423351[/snapback]

Det er ikke korrekt. Du må betale avgift til det firmaet som foretar fortollingen.

Prøv selv, så får du se. Unntaket er småting, da slipper du med 80 kroner i "forenklet tollgebyr".

Lenke til kommentar

Riktig. Så vidt jeg vet, tar Posten 149 kr. hvis du sier ja til at at de skal fortolle varene (kjøpte lampe i Sverige for 1200, fikk 149 og moms på toppen). Du får tilsendt skjema som du må skrive under og sende/fakse til Posten, så skjer resten automatisk. Dette gjelder kun hvis varene sendes via posten, tror jeg.

edit: det skrives sende, ikke snede

Endret av DidzisK
Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hvorfor skal du i det hele tatt kaste penger ut av vinduet og inn i klørne til Alienware? La meg gjette, var kabinettet "kuuult"? Nei, nei, nei... Datamaskiner skal kjøpes løst og settes sammen selv, men mindre en får et veldig godt tilbud, noe Alienware ikke tilbyr. Det er ikke noe bedre med Alienware sine maskiner, de har ikke høyere ytelse, bare pris.

Spør heller om vi her på forumet kan sette sammen en maskin for det samme beløpet du hadde tenkt å bruke hos Alienware. Evt. kan vi sette sammen det samme som du satt opp hos Alienware for halve beløpet.

Lenke til kommentar

du he et poeng der men, dei tekke ting på alvor, dei ligge på 1plass på kvalitet pluss kabinettet er noe av de råasre eg he sett ikkje altfor mye av d gode viss du fårstår ka e meina pluss, viss du e sett inni ein av maskinane du ser ikkje ein ledning alt e "inne pakket". Men de e dyrt.

he no ein berbar kanske bra ein men eg he eit "nitendo kort som skjermkort" (64mb intel Exrteme graphics) :nei:

men viss dei e noen data experta der ute vil eg gjerne ha hjelp til ein maskin i 20000 klassen helst med SLI tegnologi :thumbup:

Lenke til kommentar

På kvalitet? Vel, de får ikke noe bedre deler de en du kan kjøpe i en norsk webshop. Kabinettene består for det meste av plast og gråfarget interiør. Kabelrot kan en selv rydde opp i ved å kjøpe strips og kabelholdere, samlet pris: 50kr.

Håper du skjønner at en Alienware PC er bortkastede penger, og heller velger å bygge en selv.

Men, om du absolutt må kaste penger ut av vinduet: www.voodoopc.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...