Monnic Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei Jeg hadde en bærbar PC for noen år siden, som var så stor og tung at det ble et ork å få den med seg, så den er forlengst solgt. Nå blir jeg snart student igjen, og trenger en ny. Men noe særlig peiling har jeg ikke Fikk anbefalt det forumet her, håper noen har tid til å hjelpe meg med å finne en Hovedkravene mine (de jeg fant selv) er at den skal være LITEN og at det skal være mulig å kjøre WoW på den (jeg er helt hekta). I tillegg har jeg fått anbefalt at den bør ha innebygd blåtann og ekstern cdspiller.. Er vel også ganske viktig at batteriet holder en stund slik at jeg får brukt den på skolen. Åja, og at den tåler å hives i gulvet (neida, har ikke tenkt til å prøve det ). Har ikke så veldig bra råd, så vil igrunnen helst ha det billigste det går an å få etter disse kravene. Har inntrykk av at laptop'er med under 15" skjerm er veldig dyre..? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hmmm..nå er vel ikke WOW det mest 3D intensive spillet der ute, men du ber desverre om to ting i hver sin ytterskala. De som selges med ekstern CD-ROM (bør vel være DVD-rom) er som regel ultraportable. Og ja, de er dyre. Ironisk nok. Man skulle tro mindre var billigere men neida. Det er fordi de lages av litt mer avanserte komponenter som det har vært dyrere å utvikle og produsere. Jeg regner med du er i 8 til 10 000 kr klassen maskiner. De er ikke de minste, men heller ikke de tyngste. Isteden for det beste skjermkortet der ute bør du oppgradere RAM til 1 GB eller mer. Du får skru ned grafikken på WOW, men system RAM hjelper deg å kjøre alle prosessene som det spillet krever. Jeg jobber til det daglige som multimedia designer og har høye krav til min maskin. Jeg falt pladask for en jeg fant på elkjøpt og nå 2 år etterpå angrer jeg ikke et sekund. Så ta deg en tur på elkjøp og expert og prøv dem ut. Ut fra andre jenter jeg vet har kjøpt bærbare har merkelig nok utseende veid tyngre enn ytelse. Eller så kan jeg anbeafle dell maskiner. Surf på dell.no og prøv å finn en maskin til rundt 8 - 9000 kr og oppgrader RAM til 1 GB og se hva den koster da. AKIRA Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Denne maskinen skal klare WoW: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7995 kr. Og det er lurt at du oppgradérer til 1GB ram. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har du en stasjonær maskin fra før? I så fall vil jeg ikke anbefale å ha WoW på maskina som skal være med på skolen ... Jeg har et par wow-fans i arbeidsgruppen, og jeg skulle ønske de ikke fikk inn wow, for å si det slik! Lenke til kommentar
Monnic Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Hei igjen Har lett over alt jeg vet om av internettsider + vært på Elkjøp og Expert nå.. Vurderer å kjøpe denne her: Packard Bell A5560 Fant en lang tråd om denne, med mye uenighet angående hvor egnet den var til studentbruk (forelesninger, lesesal).. Tar sjansen på litt støy, men synes egentlig spesifikasjonene her ikke var noe spesielt - selv om prisen og størrelsen var bra. Er denne egentlig vært pengene? (ps: har innsett at å spille WoW på forelesninger ikke er lurt.. men det hadde jo vært fint om man kunne spille det MELLOM forelesninger da Det er altså ikke krise om maskina jeg kjøper ikke takler WoW.) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hei igjen Har lett over alt jeg vet om av internettsider + vært på Elkjøp og Expert nå.. Vurderer å kjøpe denne her: Packard Bell A5560 Fant en lang tråd om denne, med mye uenighet angående hvor egnet den var til studentbruk (forelesninger, lesesal).. Tar sjansen på litt støy, men synes egentlig spesifikasjonene her ikke var noe spesielt - selv om prisen og størrelsen var bra. Er denne egentlig vært pengene? (ps: har innsett at å spille WoW på forelesninger ikke er lurt.. men det hadde jo vært fint om man kunne spille det MELLOM forelesninger da Det er altså ikke krise om maskina jeg kjøper ikke takler WoW.) 5442811[/snapback] I følge hjemmesidene til Packard Bell, har denne maskinen integrert grafikk som bruker av systemminnet, med andre ord kan du bare glemme spilling på den. I tillegg er prosessoren svak. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hei igjen Har lett over alt jeg vet om av internettsider + vært på Elkjøp og Expert nå.. Vurderer å kjøpe denne her: Packard Bell A5560 Fant en lang tråd om denne, med mye uenighet angående hvor egnet den var til studentbruk (forelesninger, lesesal).. Tar sjansen på litt støy, men synes egentlig spesifikasjonene her ikke var noe spesielt - selv om prisen og størrelsen var bra. Er denne egentlig vært pengene? (ps: har innsett at å spille WoW på forelesninger ikke er lurt.. men det hadde jo vært fint om man kunne spille det MELLOM forelesninger da Det er altså ikke krise om maskina jeg kjøper ikke takler WoW.) 5442811[/snapback] Hadde nokk ikke satsa på denne, hvis du skal spille wow... Har selv en bærbar pc, spiller wow på skolen min... Min bærbare pc drar wow på maks uten lagg, så jeg er ganske fornøyd... Ikke velg en pc med innebygget skjermkort noen gang! Lykke til Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35859 den der er vel grei selv om den kanskje er litt dyr.. 14" skjerm så den er passe størrelse spør du meg skjermkortet er og bra så du kan kjøre wow uten problemer.. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35859 den der er vel grei selv om den kanskje er litt dyr.. 14" skjerm så den er passe størrelse spør du meg skjermkortet er og bra så du kan kjøre wow uten problemer.. 5445156[/snapback] Den er nokk mye bedre hvis du skal kjøre wow på den... Ikke innebygget skjermkort som tar fra system minnet, og det er bedre en den PB pcen du så på... Men lykke til med kjøp av bærbar. Lenke til kommentar
Monnic Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Ok, prøver igjen (dette går ikke så veldig fort). Idag har jeg falt for denne: Komplett Notebook S260 Test Med 1GB minne, 80GB harddisk.. Hva tror dere om den? Vil gjerne kunne spille litt spill på den (WoW, Sims ), men det er ikke krise om det ikke går.. Virket veldig bra utifra testen da, og akkurat innenfor mine prisrammer (får den noe billigere pga bekjente med forhandlerstatus..) Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Ok, prøver igjen (dette går ikke så veldig fort). Idag har jeg falt for denne: Komplett Notebook S260 Test Med 1GB minne, 80GB harddisk.. Hva tror dere om den? Vil gjerne kunne spille litt spill på den (WoW, Sims ), men det er ikke krise om det ikke går.. Virket veldig bra utifra testen da, og akkurat innenfor mine prisrammer (får den noe billigere pga bekjente med forhandlerstatus..) 5517381[/snapback] Den så veldig liten ut da, og det er bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå