Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av delebil

acon

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av delebil, men må jeg da omregistere bilen på meg, å betale omregisteringsavgiften? Eller kan jeg vi bare signere salgspapirene så er bilen min? Har hørt at man må levere inn omregisterings papirene minst 3 dager etter kjøpsdato av bil.. ;) Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja det kan du....

5422548[/snapback]

Nei det kan du ikke.. Mailet til Statens Vegvesen angående dette i fjor og svaret kom kontant: Nei, tauet bil må ha prøveskilt eller være registrert og forsikret på ordinært vis.

5423857[/snapback]

Hmm, jaja hvor mye koster prøveskilter? ;) Å forsikre en bil i en måned kan da neppe være så dyrt.. men da må jeg vel ha omregistert bilen??..det blir litt dyrer :mad: Hmm.. :hrm:

Endret av acon
Lenke til kommentar

Det du gjør er at du kjøper dagsprøvekjennetegn, eller prøveskilter på trafikkstasjonen til kr. 275,- pr. døgn. Disse klistrer du på og tauer bilen lovlig hjem.

Det er ingen vits i å registrere og forsikre bilen hvis du bare skal ha den stående eller plukke den for deler og vrake den.

Lenke til kommentar
du skriver forsikret på ordinært vis - det stemmer ikke.. det er forsikring innbakt i prøveskiltet.. har du prøveskilt har du forsikring.. ansvar og kun deg i din bil.. ikke passasjerskade

5430700[/snapback]

Det var jo det jeg skrev da, at en enten må anskaffe prøveskilt (som inneholder ansvarsforsikring), ELLER at bilen må være registrert og forsikret på ordinært.

Lenke til kommentar

Eh, tror ikke du har tatt pointet med prøveskilt, eller er det jeg som ikke har det..

Når du smætter på prøveskilt følger det med forsikring, for deg og ansvar.

Hvis du knæpper noen ordentlige skilt, fra en bilforhandler, er jo ikke de forsikret?

Edit: Prøveskilt er ikke skilt, men røde wanna-skilt klistremerker såvidt jeg vet..

Edit2: Du mente tilfeldigvis ikke prøveskilt i den første posten din?

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar

Jeg mener RØDE prøveskilter (ikke klistre, men aluminium.. forsatt prøveskilter) Det er vel lovlig ?! Med forsikring?!

Det gjorde nabo'n i sommer da de tauet bort en gammel scorpio..

+ onkel som tauet et halvveis vrak!

Edit:

Forresten, var artig med bilen til onkel.. Hadde stått bak en låve i 2,5 år (sommer og vinter..) noe greier i hjulene var rustet fast omtrent.. Så når vi kom frem var det rødglødende inni felgene ett sted, og det røyk.. Hadde smeltet litt av hjulkapselen osv ;D )

ikke rart det gikk tungt i starten :blush:

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...