olemann939 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Kjøpte et PowerShot S60 for noe over et år siden. Fikk beskjed om at dette kameraet støttet RAW format. Hittil har jeg kun beyttet jpg grunnet lite minne. Har nå stort minne kort og skulle eksprimentere med RAW, men finner det ikke i menyen? Er det en spesiell setting? Noen som kan hjelpe meg? Problemet er at jeg ønsker høyest mulig kvalitet, slik at jeg kan gjøre noe finpuss på bildene i Photoshop. Siden PS også støtter RAW vil vel det være det lureste? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei! Se om du finner noe på http://web.canon.jp/Imaging/pss60/301-e.html#12]denne[/url] siden. ca. midt på står det noe om RAW+JPG rec. Har du siste firmware? Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Kjøpte et PowerShot S60 for noe over et år siden. Fikk beskjed om at dette kameraet støttet RAW format. Hittil har jeg kun beyttet jpg grunnet lite minne. Har nå stort minne kort og skulle eksprimentere med RAW, men finner det ikke i menyen? Er det en spesiell setting? Noen som kan hjelpe meg? Problemet er at jeg ønsker høyest mulig kvalitet, slik at jeg kan gjøre noe finpuss på bildene i Photoshop. Siden PS også støtter RAW vil vel det være det lureste? 5422409[/snapback] Sjekk at kameraet ikke står på grønn auto, da er ikke RAW mulig. Du må i stedet bruke f.eks. P. Lenke til kommentar
olemann939 Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Hei!Se om du finner noe på http://web.canon.jp/Imaging/pss60/301-e.html#12]denne[/url] siden. ca. midt på står det noe om RAW+JPG rec. Har du siste firmware? 5423555[/snapback] Takk for linken. Siste firmware? Nei du jeg har aldri flashet kameraet dersom det er det du mener. Vet ikke hvor trygt det er. Vil ikke ende med et kamera som ikke virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå