Gå til innhold

Video avspilling i unbuntu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk du til dette? Jeg fikk til å spille av sangene, men kvaliteten ble dårlig og det kommer en lys falsk tone i starten på hver sang. Hva kan grunnen til dette være?

5423891[/snapback]

Vet ikke om det hjelper, men du kunne jo testet ut de forskjellige output plug-insene (alsa, oss, +)...

Lenke til kommentar

AARGG! Når jeg prøver å installere pluginsene som du linka til Pinguvin så får jeg opp forespørsel om passord, men jeg kan ikke skrive noe. Virker som om den ikke godtar at jeg skriver inn passord. Hva kan det skyldes?

Når jeg prøvde den siste du skrev fikk jeg opp:

E: Kunne ikke åpne låsefila /var/lib/apt/lists/lock - open (13 Ikke tilgang)

E: Kan ikke låse listemappa

Hva betyr det og hvordan kan jeg få rettigheter?

Endret av chs89
Lenke til kommentar

Ah, takk olsen :)

Men kan noen fortelle meg hva feilmeldingen som jeg skrev over betyr?

E: Kunne ikke åpne låsefila /var/lib/apt/lists/lock - open (13 Ikke tilgang)

E: Kan ikke låse listemappa

EDIT: Den lyden i starten av hver sang ble ikke borte etter at jeg installerte alle som var på http://ubuntuguide.squarecows.com/ :( Ingen som har hatt samme problem og fått fiksa det?

Endret av chs89
Lenke til kommentar

Meldingen betyr vanligvis at du må ha rotprivilegier, akkurat som administrator i win-XP, bare skriv sudo først.

Hvis du har problemer med video eller DVD, og har xine installert, kan du i terminal skrive

$xine-check

Da vil alt av multimedia greier bli gått igjennom, og du får melding om hva du eventuelt mangler. Disse meldingene vil det stort sett være enkelt for forumbrukerne å svare på.

Hvis du lurer på detaljer om xine-check:

$man xine-check

Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...