Ayb Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 vet ikke helt om dette er riktig sted, eller om det skulle vært i audio-delen. men men: skal kanskje kjøpe et par 15'' cerwin vega høyttalere. kommer jo sikkert til å bli en del bass av det altså sikkert en del vibrasjoner til HD'n. . så derfor lurer jeg på om det egentlig er lurt å bruke slike like ved en pc? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hvis du har noen "støtdempende" matter under pc'en skulle det gå helt fint. Trenger vel ikke å ha høytalerene rett ved heller, eller hva? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Sett CV'ene på spikes, så får du lyd og ikke risting. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 DOH! Tenkte jeg ikke på Gjøre som audiophil sier! Har det på mine dali høytalere, og en 15"aktiv sub, og har ingen problemer! Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Trenger vel ikke å ha høytalerene rett ved heller, eller hva? 5422217[/snapback] størrelsen på rommet mitt er litt uenig med deg der Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Det blir samme hva litt risting fra 15" basselementer, selv om høytalerene står på spikes. Om det er farlig for harddiskene dine? tjah? Du kan si oss hvordan det går etterhvert? Lenke til kommentar
GoBu Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 går sikkert bra:) utprøvd:P Lenke til kommentar
spurv Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Regner med du skal bruke en kraftig forsterker på de CV'ene . De krever sinnsykt med effekt .. Og en strømsterk forsterker.. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 forsterkeren er en NAD C370... Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Vel. nå har jeg et stereoanlegg som folk kaller "Helt sinnsykt" rett ved siden av en maskin som går 24/7 og deler filer og jeg har aldri merket noe til at hdd'ene eller andre komponenter har tatt skade av det.. eneste jeg kan tenke meg er magnetene som kan bli et problem.. Lenke til kommentar
djupevik Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hehe, trenger CV'ene SYKT med power altså? Er mange langt mindre høyttalere som trenger mye mer power for at de skal funke bra.. Men samma det, måtte bare tenke litt høyt her... Jeg lurer igrunn på det samme som trådstarter.. Har en sub stående rett vedsidenav pcen, ikke like kraftige greier da.. Men lurer på om det er bra for hdd.... Det durer jo trossalt så mye at tastatur og diverse andre ting hopper og spretter oppå skrivepulten Sette spikes på kabinettet også kanskje? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hehe, tror du skal ha et skikkelig monsteranlegg for å ta knekken på HD, så fremt at du ikke setter kabinettet åpent inntil fronten på dem... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 de fleste har vel føtter under kabinettet som tar unna en del igjennom gulvet, har du ? tror det er verre med magneten i høyttalere enn vibrasjoner om det er nære egentlig.. Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg har et par 15" Infinity ilag med en 12" boston sub alt står på spikes og har aldri hatt prob. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) de fleste har vel føtter under kabinettet som tar unna en del igjennom gulvet, har du ? 5431850[/snapback] niks, har ikke det... Nå står høyttalerne her Endret 13. januar 2006 av GW Lenke til kommentar
jur72 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Sett pc på støtabsorberende matte, toweret tar unna magnetismen. ikkeno problemer. Jeg har føttene på sub1, får ikke plass ellers Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 forsterkeren er en NAD C370... 5422792[/snapback] Tror ikkje det finnes en eneste høyttaler i verden C370 ikkje klarer å drive. Den har kraft nok til det meste Eg har en slik sjølv, og Dali Evidence 870. Det slår CV ned i støvlene på ALLE måter Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 jeg bygger htpc nå om dagen og er også litt bekjymret for vibrasjoner, jeg har en svs pb12 isd/v og en klipsch RW10, rommet er ikke så stort, og det rister godt i veggene, jeg har ingenting å bekjymre meg over? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 forsterkeren er en NAD C370... 5422792[/snapback] Tror ikkje det finnes en eneste høyttaler i verden C370 ikkje klarer å drive. Den har kraft nok til det meste Eg har en slik sjølv, og Dali Evidence 870. Det slår CV ned i støvlene på ALLE måter 5433918[/snapback] Min gode gamle Nad 218 er vel hakket kvassere enn C372, og den driver det meste Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Trenger vel ikke å ha høytalerene rett ved heller, eller hva? 5422217[/snapback] størrelsen på rommet mitt er litt uenig med deg der 5422273[/snapback] Om rommet ditt ikke er så veldig stort; hva skal du da med CV 15" ?? Selv har jeg et Chieftec kabinett og under føttene har jeg plassert 4 squash baller. Det finnes sikkert bedre løsninger enn dette, men de står stødig på grunn av et hulrom under hver fot, og de demper fortreffelig. Det finnes ikke ristninger i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå