Gå til innhold

Ta farvell med min gode gamle PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Harddisken har tross alt fungert knirkefritt i over fem år, så tviler på at den klarer så mye mer. Vil i alle fall spare den potensielle nye eieren for et irriterende harddiskkrasj.

5422255[/snapback]

Jeg bruker selv 3 harddisker jeg fikk for 10 (ja, ti) år siden, har endel andre disker som også er gamle, tror det er vel tidlig å pensjonere en disk etter 5 år med mindre du kjører en server.

Kretskort er spesialavfall, kommentarene om bromerte flammedempere blir tatt på fullt alvor av folk som selv kjenner bransjen. Elektrolyttkondensatorer har tidligere inneholdt diverse stoffer som heller ikke er sunne.

Jeg støtter andre som da heller snakker om filservere, eventuelt bruk den til dedikert brannmur, og med den spec.en vil den nok fungere bra. Ta en kikk på f.eks. Smoothwall eller Clark Connect.

Lenke til kommentar
Hva med å faktisk beholde driten ? Og bruke den til MSN pc f.eks ? Det tror jeg faktisk jeg hadde gjort. Så lenge den ikke hadde bråkt altfor mye, og du hadde hatt plass. Og, selfølgelig hvis det hadde vært LCD.

5443883[/snapback]

Det har jeg gjort de siste årene.... :p Rammen skal gis bort. Harddisken må jeg merkelig nok bruke for å kunne boote på den nye s-ata disken. CPU blir enten halskjede eller nøkkelring, eller bare pynt. Fikk et tips om å lage nøkkelskap av ramslots og rambrikker. Hadde jeg bare klart å se det for meg...

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg forstod det RAM greiene. Du kutter ut en del av hovedkortet slik at du får med alle ram slottene du bruker. Det er stativet.

Så klipper du alle rambrikkene i fire deler, lager et hull og fester de på nøkkelringen.

Så kan du bare stappe inn den lille delen av rambrikka for å henge opp nøklene

Lenke til kommentar
jeg bor i kristiansand, kommer godt opp og henter delene hos deg, helt gratis :) så slipper du å forsøple byen :)

5449492[/snapback]

Tror ikke det er så mange deler igjen etter at jeg er ferdig med å bruke de fornuftig...

Jeg tror jeg forstod det RAM greiene. Du kutter ut en del av hovedkortet slik at du får med alle ram slottene du bruker. Det er stativet.

Så klipper du alle rambrikkene i fire deler, lager et hull og fester de på nøkkelringen.

Så kan du bare stappe inn den lille delen av rambrikka for å henge opp nøklene

5449601[/snapback]

Sånn ja :) Genialt.

Du burde nok oppgradere PSU også? den du har er nok fra en mye mindre strømhungrig tid.. iallfall sjekke hvor mange watt den er på:p

5449649[/snapback]

Den er på 500W, så den er neppe noe problem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...