^fmj Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) S-ata kontrolleren av typen: link, kan ikke starte (kode 10) ifølge enhetsbehandlingen. Noen som har en ide om hva som kan være feil? Prøvde å sette kontrolleren i en annen pci-slot. Da startet maskinen opp, men ingenting skjedde. Skjermen forble svart. Windows auto-detecter heller ikke kontrolleren. Ingen som har noen tips? Irriterende å sitte her med en s-ata 250gb hdd i handa :/ Endret 11. januar 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg begynner å tro at noe kan være galt med selve kontrolleren. For nå er det meste prøvd Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Error code 10 er ofte driverrelatert... Kortet har vel drivere ? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Joda, driverne skulle det ikke være noe i veien med. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Prøv alle PCI-slottene, virker som IRQ- problem... Eller kortet er kaputt ? Kan du teste det i en annen maskin ? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Skal forsøke å teste det i en annen pc i morgen. Hmm, nå vil ikke pcen lengre loade windows når kortet er installert. Detecter alle IDE devices og bare stopper opp. Kan det være "trend chipawayvirus on guard" som skaper problemer? IRQ kan høres logisk ut ja, da jeg bruker 4 av 5 PCI slotter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 IRQ kan høres logisk ut ja, da jeg bruker 4 av 5 PCI slotter. 5424697[/snapback] Ta ut noe kort og prøv igjen... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Har satt det i den gamle 300 mhz min som bare har en pci-slot. Gjett hva som dukket opp på skjermen da jeg startet opp? Feil IRQ innstilling. Hvordan fikser man sånt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har satt det i den gamle 300 mhz min som bare har en pci-slot. Gjett hva som dukket opp på skjermen da jeg startet opp? Feil IRQ innstilling. Hvordan fikser man sånt? 5424769[/snapback] Har nok mistanke om at det er feil med kortet ? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Uff, det var det jeg var redd for. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Uff, det var det jeg var redd for. 5424805[/snapback] Er ikke 100% sikker men finner ikke på noe annet akkurat nå... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Nå har jeg prøvd pci-kontrolleren i alle pci-slottene mine, uten at jeg hadde noen enheter tilkoblet. Feilen ble den samme. Jeg kjøpte også en USB 2.0 kontroller med en VIA-chip fra samme selger på ebay og det viser seg at jeg får akkurat det samme problemet med denne. Er snodig at jeg skal ha samme problemet med begge kontrollerne, selgeren er forøvrig seriøs. Har over 6k salg, med kun 2 negative karakterer. Kjøpte også en USB 2.0 + firewire kontroller fra en annen selger på ebay, også denne hadde VIA-chip. Den fikk jeg opp å gå uten noen problemer overhodet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Har du "reset ESCD data" i biosen din sett den til enabled før&etter installasjon av nye pci kort . Endret 12. januar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Nei har ikke gjort det, skal se om jeg finner noe ESCD i bios. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Inst. av nye pci kort ESCD data og xp forklart: http://computer.howstuffworks.com/pci5.htm Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Finner ikke "reset ESCD" i biosen min Jeg har et Asus A7V333 hovedkort. Endret 12. januar 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Finner ikke "reset ESCD" i biosen min 5427478[/snapback] Nyere HK bruker stort sett plug and play i dag, har ikke hatt slike problemer siden P3 systemer.... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Nå er det helt klart at det er noe fishy med den kontrolleren. Det som er mer gledelig er at USB 2.0 kontrolleren bestemte seg for å fungere, jeg bare lurer på at jeg hadde den koblet i sammen med S-ATA kontrolleren da jeg prøvde den i går. S-ATA kontrolleren klarte å stoppe windows fra å boote og stoppe windows når det var midt i boot-sekvensen. Windows xp anbetfalte meg plutselig nå å ikke bruke den driveren som jeg brukte i går for det var ikke sikkert at enheten ville fungere som den skulle. Derfor deaktiverte jeg S-ATA kontrolleren i windows og slo av for å koble til nettverkskortet for å søke etter driver på internett. Når jeg da booter igjen så finner plutselig S-ATA kontrolleren Samsung disken min. Den vises i diskbehandlingen i windows og jeg sitter der lettere overrasket. Jaja, da kan jeg prøve å formatere tenkte jeg, men idet jeg skal starte formateringen, så forsvinner disken. Og borte var den. Det kan da umulig være normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå