acon Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Min "nye" bil: Golf II 1.6 1986 GL Kilometer stand: 60.000 Må gjøres: *Nye seter, gulvteppe mm. Grunn kan leses her *Ny clutch (tidliggere eier var eldre dame ) *Ny toppdekselpakning Skal gjøre: *Montere stereo, budsjett sånn ca 3-5k *Merkeløs grill , kan ikke fordra originalgrillen *Nye felger Noen som kan anbefale noen fine felger som passer til bilen? gjerne fint brukte Hvor store kan/ bør jeg ha? Ellers er jeg ikke helt sikker pa hva jeg skal gjøre.. Vurderer sterkt å senkte den, men er litt usikker på hvor fint det vil bli EDIT: Leste feil på km-standen, har bar gått 60.000km. Til dere som lurer, DEN STEMMER! Endret 14. januar 2006 av acon Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Grattis med ny bil.. Helt lik min gamle, savner den igrunn.. Pen km-stand, 100% sikker på at den stemmer..? Felger gjør seg, det samma gjør moderat senk.. Lenke til kommentar
acon Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Km-standen skal stemme, bilen har ikke blitt vinterkjørt de 10-15 siste årene, og stått mye i garasje Ikke så verst i lakken heller.. men et par flekker er det Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Pen bil og lite kjørt Litt senking som Marvil sier, og noen andre felger hadde gjort seg Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 et bra utgangspunkt her ja! Lenke til kommentar
exs Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) kjøp et 40mm senkesett (ca 1000-1200k)som er max du kan senke lovlig uten og bytte dempere... smell på et par 17 tomms felger(ca2000-5000k brukte) og et par 90 fangere(ca 2500k for begge2 brukte) så er du på god vei til en fet golf Endret 12. januar 2006 av exs Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) 90 fangere, klarglasstema på frontlyktene,blinkersene, og baklyktene, fine 17" felger og lett toning på alle rutene så er du på god vei... Her har du noen forslag på emblemløs grill: Disse baklyktene anbefales: Er du god å sveise selv kan du f.eks også modifisere om til Audi TT tanklokk og audi dørhåndtak: Alt dette finner du hos: www.autospar.no Endret 13. januar 2006 av vincent_vega Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 den øverste grillen er bra hvertfall! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Bakhjulsstrekk som gjelder! Lenke til kommentar
exs Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) la meg gjette nå... du kjører enten en gammel volvo eller sierra og har aldri kjørt en fwd bil ta de kommentarene dine en annen plass og ikke i workloggen til acon som dreier seg om golf Endret 13. januar 2006 av exs Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 kjøp et 40mm senkesett (ca 1000-1200k)som er max du kan senke lovlig uten og bytte dempere mulig jeg tar feil, men jeg mener att golf kan ha 60mm uten bytte av dempere? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ikke sett på lexus lykter... Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 kjøp et 40mm senkesett (ca 1000-1200k)som er max du kan senke lovlig uten og bytte dempere mulig jeg tar feil, men jeg mener att golf kan ha 60mm uten bytte av dempere? 5432366[/snapback] Like greit å bytte dempere og når du først er i gang, justerbart senkesett er og praktisk.... Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ikke sett på lexus lykter... 5432387[/snapback] Var det meningen at jeg skulle kommentere det eller? Uansett så er de røde og hvite penest. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ser vår Pulp Fiction-fan har oppdaget autospar.no. Har du planer om å holde verdien oppe på bilen lar du den være original, eller gjør ting med den som ikke involverer inngrep på selve konstruksjonen på bilen. Skal du (måtte Gud forby) kjøre på med fullt body-kit, vil du få en bimmer og volvo 240 med tåkelys på, oppi rompa fra tid til annen, sånn at du er klar over det mtp. motoren du har. Overpimpa golfer finnes det nok av, velg stil med omhu. mulig jeg tar feil, men jeg mener att golf kan ha 60mm uten bytte av dempere?40mm er maks forsvarlig uten korte dempere. Lenke til kommentar
acon Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Ser vår Pulp Fiction-fan har oppdaget autospar.no. Har du planer om å holde verdien oppe på bilen lar du den være original, eller gjør ting med den som ikke involverer inngrep på selve konstruksjonen på bilen. Skal du (måtte Gud forby) kjøre på med fullt body-kit, vil du få en bimmer og volvo 240 med tåkelys på, oppi rompa fra tid til annen, sånn at du er klar over det mtp. motoren du har. Overpimpa golfer finnes det nok av, velg stil med omhu. mulig jeg tar feil, men jeg mener att golf kan ha 60mm uten bytte av dempere?40mm er maks forsvarlig uten korte dempere. 5434978[/snapback] Skal iallefall begynne med det viktigste, få den EU-godkjent. Så kommer jeg nok til å spandere lettmetall felger på bilen, og et anstendig stereoanlegg. 90-fangere og "lexus" lykter virker fristende sammen med senkesett.. Vi får se hvordan den økonomiske situasjonen min er når den tid kommer.. satser på å bytte clutch selv, men er veldig i tvil.. Har kjøpt Haynes repair manual, så vi får se hva den sier om emnet før jeg begynner Skal ut og jobbe på bilen i morgen (Står dessverre ikke hjemme). Da satser jeg på å bli ferdig med å strippe bilen innvendig. Satser og på å få start på bilen Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Hett tips: Ikke kjøp lexus-lykter med mindre du ønsker at folk skal stå å knise og riste på hodet når du triller forbi. Kjøpte en bil med slike på selv, røska dem relativt fort av, for det ser harry ut, tro meg. Er en 20 år gammel tysk bil du har, ikke en 2 år gammel japse. Er endel pes å skifte clutch, men absolutt gjennomførbart som enmannsjobb med et par jekker. PS: 8mm 12-kant(12-kantet umbrako) er et "must" for å få av boltene til drivknutene på et vettig vis. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Ser vår Pulp Fiction-fan har oppdaget autospar.no. Hehe... javisst, de har mye bra til Golf 2! Skal du (måtte Gud forby) kjøre på med fullt body-kit, vil du få en bimmer og volvo 240 med tåkelys på, oppi rompa fra tid til annen, sånn at du er klar over det Overpimpa golfer finnes det nok av, velg stil med omhu. Nei hold stilen ren og enkel, det er mitt råd, vals heller hjulbuene og kjøp fine felger og dropp bilen ned på marka hvis du skal gjøre noe drastisk! 90-fangere og "lexus" lykter virker fristende sammen med senkesett.. Ang. lexuslykter så bør du tenke over om de passer med den stilen du har på bilen til slutt, har selv Golf 2 med lexuslykter i krom( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=499127 ) men de passer inn pga. kromdekalene og felgene (som ligner litt på kromfelger) så det blir en helhetlig "look" på bilen. Ikke bare sleng de dit pga at du har sett "the fast and the furious" men få de til å passe inn med resten av temaet på bilen hvis du absolutt skal ha lexuslykter. EDIT: ble feil me quotinga, var ikke 100% våken på det tidspunktet... Endret 14. januar 2006 av vincent_vega Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hold deg unna lexus lykter, slik som Opus sier er det nok at overstyla golfer.. Lenke til kommentar
acon Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 kjøp et 40mm senkesett (ca 1000-1200k)som er max du kan senke lovlig uten og bytte dempere mulig jeg tar feil, men jeg mener att golf kan ha 60mm uten bytte av dempere? 5432366[/snapback] Like greit å bytte dempere og når du først er i gang, justerbart senkesett er og praktisk.... 5434560[/snapback] Mine dempere så slik ut.. tenker på rusten, det gjør vel ikke noe at det er slik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå