friskies Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Tenkte jeg skulle lage en guide for å få stemmestyring, stemmeoppringing og støtte for streaming av web-tv til d500/d500e. Du vil også få c.a. 102MB ledig minne etter å ha fulgt guiden. Det første du trenger er en spesiell firmware, D500DDED4 som kun visse telefoner fra den italienske operatøren TIM hadde. Den er debranded og noen har også fjernet default bilder og sånt så den har mer plass. Den har desverre ikke norsk meny, så du må bruke engelsk. Den hadde heller ikke støtte for norsk SMS-inntasting, men dette klarte jeg å legge til med en hexeditor. Last ned her: http://rapidshare.de/files/10846665/d500e_...SK_SMS.rar.html Flasheprogram (Coronadownloader 3.2) er også inkludert. Du trenger også en servicekabel, og nei, den originale datakabelen til samsung virker IKKE. Jeg kjøpte min herfra: http://www.freeyourmobile.biz/acatalog/sam...ata_cables.html "Samsung D500 USB flash & data cable" heter den. Kostet 225 kroner med porto og kom etter c.a. 7 dager. Du trenger også driver til kabelen. VIKTIG: Sørg for at batteriet er fult før du begynner med flashinga! Det kan også være lurt å ta backup av dine kontakter først, fordi om de normalt ikke forsvinner! Etter å ha innstallert og konfigurert driveren, start Coronadownloader, og velg samme com-porten i corona som du valgte i driveren til kabelen. Sett hastigheten til max (921600). Skru av telefonen og koble den til med kabelen. Trykk start i corona og trykk på power-knappen på telefonen. Vent mens bootloader uploades. Trykk "Format" under "Nand flash operation", dette vil slette alle dine bilder/musikk. Velg så "BIN + TFS" og velg .cla-filen på "BIN" og .tfs-filen på "TFS". Trykk "Download" og flasheprosessen starter. Etter c.a. 17 minutter får du beskjeden "Download completed", da kan du koble fra telefonen, fjerne batteriet og sette det på plass igjen og du er ferdig. -Servicekabelen kan også brukes som vanlig datakabel. -Stemmestyringa og stemmeoppringinga trenger ingen "opplæring". -For å bruke stemmestyring, hold inn "Menu". For Stemmeoppringing: "Contacts". Endret 19. januar 2006 av friskies Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Satt å leste en tilsvarende guide på engelsk, da skjønte jeg ikke noe, men nå skjønte jeg det.. Men tror ikke jeg gidder å gjøre det på telefonene min. Det er vel også en viss risiko med at mobilen kan bli ødelagt og greier..? Sto hvertfall det i den andre guiden.. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Tror ikke det er mye risiko nei. Jeg har flasha telefonen min 8-9 ganger uten problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå