bearnar Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Halla! Har endelig fått den nye WRT54GL i posten, etter å ha levert tilbake en håpløs v5 (ikke linux) av WRT54G. Så, da skal jeg ut med den medfølgende firmwaren, og inn med en bedre 3.parts. Da håpet jeg på anbefalinger fra dere Hørt mest om sveasoft sine (de tar visst betalt, men det har de egentlig ikke lov til i følge GNU, derfor har jo sider deres firmware oppe til gratis nedlasting), men det finnes vel andre alternativer? Hva er best? Jeg leter spesielt etter gode funksjoner for DHCP-assignment, oversikt over hvem som er på ruteren AKKURAT NÅ, DHCP-tables og mulighet for å tilegne brukere en statisk DHCP ip (Static DHCP). Tror jeg skal prøve med nyeste sveasoft nå, men kom med andre forslag hvis det er noen bedre der ute! Lenke til kommentar
kalle_04 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Har hørt mye godt om OpenWrt (http://openwrt.org/). Dog må du visst like deg i konsollet, men visstnok bedre enn Sveasoft. Har ikke prøvd det selv. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ta en titt på DD-WRT du. Vet ikke om den støtter WRT54GL, men det finner du raskt ut av: www.dd-wrt.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå