Cuneax Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tro meg, det finnes ikke én eneste film som ikke har kontinuitetsfeil eller liknende. Det er ikke å drite seg ut, mener nå jeg. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Nå har det litt å si hvor feil disse feilene egentlig er. Til tider kan det være ganske håpløst. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Nei nei, men at filmer har fenomenet kontinuitetsfeil betyr ikke dermed at de driter seg ut Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Da så. Jo det er ganske morsomt å lese på moviemistakes.com.Særlig filmer man har sett mange ganger selv. Utrolig mye rart de nerdene oppdager man ikke ser selv. Her er et par morsomme snapshots: http://www.humor911.com/art.aspx?artID=1342 Selv om den Johnny Depp-greia tror jeg er fake. Det ville være for åpenlyst med et Adidasmerke hengende ut. Dessuten lager neppe Adidas bandanas. 5453131[/snapback] http://www.worth1000.com/cache/contest/con...splay=photoshop Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hehe der har Dagbladet hatt elendig kildekontroll kan man si. De har laget en artikkel med alle bildene fra den photoshop-serien med heading "Filmfeil du ikke skulle ha sett" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ikke tror jeg det. Regner med de ikke hadde vist denne tatoveringen hvis dette hadde vært feil overfor den tiden de levde på med hensyn til klasseskille osv. 5442668[/snapback] Digitally remove it, then? Er ikke noe problem å korrigere slikt i post om de ikke ønsker å ha det med. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ikke tror jeg det. Regner med de ikke hadde vist denne tatoveringen hvis dette hadde vært feil overfor den tiden de levde på med hensyn til klasseskille osv. 5442668[/snapback] Digitally remove it, then? Er ikke noe problem å korrigere slikt i post om de ikke ønsker å ha det med. 5457542[/snapback] Nettopp. Derfor tror ikke jeg at det er en feil i filmen at den er med. Enten hadde de klippet den vekk elektronisk eller så hadde de nok bare latt være å vise den. En slik ting ville de ikke gjort uten å tenke gjennom saken på forhånd. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ikke tror jeg det. Regner med de ikke hadde vist denne tatoveringen hvis dette hadde vært feil overfor den tiden de levde på med hensyn til klasseskille osv. 5442668[/snapback] Digitally remove it, then? Er ikke noe problem å korrigere slikt i post om de ikke ønsker å ha det med. 5457542[/snapback] Nettopp. Derfor tror ikke jeg at det er en feil i filmen at den er med. Enten hadde de klippet den vekk elektronisk eller så hadde de nok bare latt være å vise den. En slik ting ville de ikke gjort uten å tenke gjennom saken på forhånd. 5458666[/snapback] Dette er i 1912. Kvinner var jo mer eller mindre undertrykt fram til 1928 i Storbritannia (og hun er vel britisk, er hun ikke? husker ikke), da de fikk rettigheter mer på linje med det mennene allrede hadde. Dette sier meg at hun ikke hadde mange mulighetene til å skaffe seg en tatovering. Men kanskje hun hadde skaffet seg en, og hun vokste opp i en utrolig liberal familie. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hun var jo rebelsk av seg, da. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Nå er det lenge siden jeg så filmen, og har egentlig aldri tenkt å se den igjen, rett å slett fordi jeg hater den filmen. Men mener å huske at hun egentlig ble skikkelig rebelsk etter at hun traff all-round fløtepus Leonardo DiCaprio. Men dette er bare min mening, og jeg skal ikke si at det er jeg som har rett her. Levde ikke på tidlig 1900-tallet i Storbritannia, og jeg vet ikke hvor lett/vanskelig det var å skaffe seg tatoveringer. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Rebelsk var hun da før hun måtte Jack aka. Caprio. Han var forlovet vekk til en rik fyr som ikke gjorde henne lykkelig. Før hun møter Jack står hun jo på feil side av gjerdet, da hun lener seg ut for å se propellen. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Det kan se ut som tatoveringen kanskje ikke er en feil. Denne diskusjonen har fått meg til å lese om historien til tatoveringer. Tatoveringer var visst veldig populære i Europa på begynnelsen av 1900-tallet, og et overslag gjort av et blad i 1898 kom fram til at kanskje så mange som 1/5 av den britiske overklassen hadde tatoveringer. Informasjonen fikk jeg gjennom Wikipedia, så noe av det kan nok tas med en klype salt, men fram til det er motbevist så stoler jeg på det. EDIT: Jeg vil ikke si at å være rebelsk er det samme som å være suicidal. Å være rebelsk på begynnelsen av 1900-tallet hadde kanskje vært for henne å hatt på seg en mindre kjole, ikke hoppe ned fra Titanic. Endret 18. januar 2006 av xkharonx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå