Gå til innhold

Filmatiske feil i "Titanic"

L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg ikke husker feil så har den damen Leonardo roter med, en tatovering. Det var ikke akseptert i de høyere klasser på den tiden.

5438099[/snapback]

Hun er da vel generelt ganske rebelsk av seg. Ikke vet jeg om det er en filmatisk feil eller ikke men...

Lenke til kommentar

Styrbord og babord tror jeg var motsatt før i tiden, er ikke helt sikker her. Når de gav ordre om å bytte til babord litt etter, var det for at akterdelen skulle gå klar tror jeg. Det tok lang tid å få skipet til å begynne å svinge, derfor måtte han forsøke å kalkulere det på den måten.

Murdoch handlet meget raskt ( snakker nå om den virkelige hendelsen) og gjorde det han kunne. Det har vært diskutert om han ikke skulle beordret revers, men likevel.

Det var Kapteinen som tabbet seg ut, fordi han lot seg presse av Ismay til å gå full hastighet. De hadde fått flere varsler om isfjell i området.

Filmtabbe: Vet ikke om den er nevnt i den lista, men i scenen der Jack skal gå inn i første klasse for han er invitert på middag, er det eb tjener som åpner en dør med glassvinduer i.

Om man ser nøye etter, kan man se en kameramann som går mot døren blir gjenspeilet i glasset

Lenke til kommentar
Styrbord og babord tror jeg var motsatt før i tiden, er ikke helt sikker her. Når de gav ordre om å bytte til babord litt etter, var det for at akterdelen skulle gå klar tror jeg. Det tok lang tid å få skipet til å begynne å svinge, derfor måtte han forsøke å kalkulere det på den måten.

Virker ganske ulogisk at det var motsatt før i tiden, men ikke vet jeg. Den neste setningen din virker derimot virker som om den kan være sann. Lenge siden jeg har sett filmen, så akkurat hvordan det hele forløper er ganske ørskt.

Lenke til kommentar

Så poenget med oppgaven du fikk var IKKE å bruke dine egne observasjonsevner, men hvem som er flinkest å søke på google?

Litt teit når halve klassen lever klin like svar da. Alle vet vel om moviemistakes.com.

Tenk på det også. Internettavskrivelser går fort i dass, hvis flere leverer helt like svar.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Så poenget med oppgaven du fikk var IKKE å bruke dine egne observasjonsevner, men hvem som er flinkest å søke på google?

Litt teit når halve klassen lever klin like svar da. Alle vet vel om moviemistakes.com.

Tenk på det også. Internettavskrivelser går fort i dass, hvis flere leverer helt like svar.

Hehe, klassen min er ikke veldig smart ;) Neida, men vi fikk ikke no' innleveringsoppgave på det allikevel. Skal bare snakke om det... Men det er jo litt morsomt også, da :p Å se hvor mye man kan "drite seg ut" når man lager film.

Lenke til kommentar

Da så. Jo det er ganske morsomt å lese på moviemistakes.com.

Særlig filmer man har sett mange ganger selv. Utrolig mye rart de nerdene oppdager man ikke ser selv.

Her er et par morsomme snapshots:

http://www.humor911.com/art.aspx?artID=1342

Selv om den Johnny Depp-greia tror jeg er fake. Det ville være for åpenlyst med et Adidasmerke hengende ut. Dessuten lager neppe Adidas bandanas.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...