L@sse Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Vi fikk i dag en oppgave om å se etter filmatiske feil i "Titanic". Kan ikke si jeg fant noen sånn umiddelbart. Noen som vet om noen? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Mener du kontinuitetsfeil o.l.? Her er slike oppført, i alle fall: http://www.moviemistakes.com/film1299 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 I følge Moviemistakes har Titanic 180 feil. Antar det er den nyaste versjonen du meiner. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) På Moviemistakes.com fant de ihvertfall 180 feil. EDIT: Shaise "zeph" kom meg i forveien. Endret 11. januar 2006 av Wooho Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hehe, tre nesten like svar. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Står noen på IMDB også, men de fleste er vel på moviemistakes tipper jeg.. edit: har ikke lest på noen av stedene, så vet ikke den jobben kan du få kose deg med Endret 11. januar 2006 av EDB Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Det tror jeg bør holde Takker og bukker Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Husk på moviemistakes til en annen gang, da Står nokså mye der. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hvis jeg ikke husker feil så har den damen Leonardo roter med, en tatovering. Det var ikke akseptert i de høyere klasser på den tiden. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hvis jeg ikke husker feil så har den damen Leonardo roter med, en tatovering. Det var ikke akseptert i de høyere klasser på den tiden. 5438099[/snapback] Hun er da vel generelt ganske rebelsk av seg. Ikke vet jeg om det er en filmatisk feil eller ikke men... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Og det er vel ikke akkurat en filmatisk feil? Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Ikke tror jeg det. Regner med de ikke hadde vist denne tatoveringen hvis dette hadde vært feil overfor den tiden de levde på med hensyn til klasseskille osv. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Husker noe med at de ropte at de skulle svinge til styrbord, så svingte de til babordelelr noe sånt. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Husker noe med at de ropte at de skulle svinge til styrbord, så svingte de til babordelelr noe sånt. 5442700[/snapback] Helt sant som du sier. Når isberget nærmer seg, bytter de om styrbord og babord. Flaut spør du meg. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Styrbord og babord tror jeg var motsatt før i tiden, er ikke helt sikker her. Når de gav ordre om å bytte til babord litt etter, var det for at akterdelen skulle gå klar tror jeg. Det tok lang tid å få skipet til å begynne å svinge, derfor måtte han forsøke å kalkulere det på den måten. Murdoch handlet meget raskt ( snakker nå om den virkelige hendelsen) og gjorde det han kunne. Det har vært diskutert om han ikke skulle beordret revers, men likevel. Det var Kapteinen som tabbet seg ut, fordi han lot seg presse av Ismay til å gå full hastighet. De hadde fått flere varsler om isfjell i området. Filmtabbe: Vet ikke om den er nevnt i den lista, men i scenen der Jack skal gå inn i første klasse for han er invitert på middag, er det eb tjener som åpner en dør med glassvinduer i. Om man ser nøye etter, kan man se en kameramann som går mot døren blir gjenspeilet i glasset Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Styrbord og babord tror jeg var motsatt før i tiden, er ikke helt sikker her. Når de gav ordre om å bytte til babord litt etter, var det for at akterdelen skulle gå klar tror jeg. Det tok lang tid å få skipet til å begynne å svinge, derfor måtte han forsøke å kalkulere det på den måten. Virker ganske ulogisk at det var motsatt før i tiden, men ikke vet jeg. Den neste setningen din virker derimot virker som om den kan være sann. Lenge siden jeg har sett filmen, så akkurat hvordan det hele forløper er ganske ørskt. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Mulig jeg er på kjempetynn is, men jeg mener at styrbord og babord har vært det samme før i tiden som nå. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Så poenget med oppgaven du fikk var IKKE å bruke dine egne observasjonsevner, men hvem som er flinkest å søke på google? Litt teit når halve klassen lever klin like svar da. Alle vet vel om moviemistakes.com. Tenk på det også. Internettavskrivelser går fort i dass, hvis flere leverer helt like svar. Endret 17. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Så poenget med oppgaven du fikk var IKKE å bruke dine egne observasjonsevner, men hvem som er flinkest å søke på google? Litt teit når halve klassen lever klin like svar da. Alle vet vel om moviemistakes.com. Tenk på det også. Internettavskrivelser går fort i dass, hvis flere leverer helt like svar. Hehe, klassen min er ikke veldig smart Neida, men vi fikk ikke no' innleveringsoppgave på det allikevel. Skal bare snakke om det... Men det er jo litt morsomt også, da Å se hvor mye man kan "drite seg ut" når man lager film. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Da så. Jo det er ganske morsomt å lese på moviemistakes.com. Særlig filmer man har sett mange ganger selv. Utrolig mye rart de nerdene oppdager man ikke ser selv. Her er et par morsomme snapshots: http://www.humor911.com/art.aspx?artID=1342 Selv om den Johnny Depp-greia tror jeg er fake. Det ville være for åpenlyst med et Adidasmerke hengende ut. Dessuten lager neppe Adidas bandanas. Endret 17. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå