Goliath Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Jeg kjøpte min PB 12" i Oktober. Jeg visste at Intel-Mac var "rett rundt hjørnet" men valgte allikevel å kjøpe min PB på det tidsunktet. Nå leser jeg overalt om Intel-Mac kom 6 måneder tidligere enn forventet og maksinen er allerede for salg. Jeg sitter allikevel ikke med en ergelig følelse om at hvis jeg hadde ventet liiiitt til, kunne jeg få en PB med Intel-prosessor. Det blir for dumt å vente og vente i databransjen, det kommer noe nytt hele tiden uansett. Jeg bruker min PB på skolen og bruker hovedsakelig bare Office og Safari. Jeg har Photoshop på maskinen men en 12" til bilde/videoredigering blir litt liten i lengden, samt slitsomt å bruke. Da bruker jeg heller min PC til redigering. Min PB har lang levetid på batteri samt yter helt ypperlig. Hadde jeg trengt en Intel-Mac? Nei, jeg haddde nok ikke det. Det eneste som er litt kjedelig er at maskinen har (sikkert) falt mye i verdi. Men det går helt greit, jeg har ikke tenkt å bytte ut maskinen med en gang. Hvem selger sin bestevenn? Btw: ...er uansett AMD fan Endret 11. januar 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Nei, tenker: "Takk Gud for at jeg hadde is i magen!" Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Tenker glad jeg kjøpte min i november. Er kjempefornøyd med min 12" powerbook. Ser alle som sitter med de svære klumpene av maskiner på forelesingene. Dessuten henger alle seg rundt eller kikker, liksom jøss så fin den var da. Beste er vel trådløst. Mens andre slet så koblet jeg meg bare på, dessuten får jeg skrevet ut gratis inntilvidere også av en eller annen feil med priss innstillingene eller.no. Funker supert og angrer garantert ikke. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det er absolutt ingenting å "henge" med hodet for. Bare å ta programvaren, all erfaring tilsier at det kommer til å ta tid før kjent og kjær programvare kjører ordentlig. Bugs, konverteringer etc. etc. Jeg hadde faktisk ikke nølt med å kjøpe en PB i dag hvis jeg trengte en. Tror ikke jeg ville hatt en macbook ennå, men jeg er en av de som heller venter litt på at ting fungerer før jeg hiver meg på da. Hoppet over hele 1.versjonen av osx i påvente på at ting skulle gå seg til! Angrer ikke Nyt PB'ene deres, det kan dere gjøre leenge ennå. Programmene blir universal uansett. Tenker glad jeg kjøpte min i november. Er kjempefornøyd med min 12" powerbook. Ser alle som sitter med de svære klumpene av maskiner på forelesingene. Dessuten henger alle seg rundt eller kikker, liksom jøss så fin den var da. Beste er vel trådløst. Mens andre slet så koblet jeg meg bare på, dessuten får jeg skrevet ut gratis inntilvidere også av en eller annen feil med priss innstillingene eller.no. Funker supert og angrer garantert ikke. 5423628[/snapback] Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det er absolutt ingenting å "henge" med hodet for. Bare å ta programvaren, all erfaring tilsier atdet kommer til å ta tid før kjent og kjær programvare kjører ordentlig. Bugs, konverteringer etc. etc. Jeg hadde faktisk ikke nølt med å kjøpe en PB i dag hvis jeg trengte en. Tror ikke jeg ville hatt en macbook ennå, men jeg er en av de som heller venter litt på at ting fungerer før jeg hiver meg på da. Hoppet over hele 1.versjonen av osx i påvente på at ting skulle gå seg til! Angrer ikke Nyt PB'ene deres, det kan dere gjøre leenge ennå. Programmene blir universal uansett. Det meste av "vanlig" programvare er allerede konvertert for Intel og det tar nok ikke lang tid før de store selskapene kommer etter. Her kan du se en liste av mye av det som allerede er konvertert: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=18154 Lenke til kommentar
steveak Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Fant nesten ingen av programmene mine på den listen jeg da. Bare små tulleprogrammer... Men uansett, det kommer til å bli bugs, feil, noe virker annet ikke. Pointet er at det kommer til ta tid for alt er 100%, selv om apple prøver å gi inntrykk av det motsatte. Da OSX ble lansert i første versjon var det ikke måte på hvor lett det skulle gå, hvor fint og raskt alle OS9-programmene skulle kjøre med den fantastiske classic-mode. Det var bare å installere og tute på. Vel, de som gjorde det fant ganske raskt ut at det tar litt tid før ting går seg til. Fonter som ikke fungerte, programmer gikk drittreigt, nettverksproblemer etc.etc. Macbook blir sikkert strålende. Men det blir ennå bedre etter sommeren. Og de som kjøpte mac nå nylig trenger nok ikke bekymre seg over et elendig kjøp akkurat. Det er absolutt ingenting å "henge" med hodet for. Bare å ta programvaren, all erfaring tilsier atdet kommer til å ta tid før kjent og kjær programvare kjører ordentlig. Bugs, konverteringer etc. etc. Jeg hadde faktisk ikke nølt med å kjøpe en PB i dag hvis jeg trengte en. Tror ikke jeg ville hatt en macbook ennå, men jeg er en av de som heller venter litt på at ting fungerer før jeg hiver meg på da. Hoppet over hele 1.versjonen av osx i påvente på at ting skulle gå seg til! Angrer ikke Nyt PB'ene deres, det kan dere gjøre leenge ennå. Programmene blir universal uansett. Det meste av "vanlig" programvare er allerede konvertert for Intel og det tar nok ikke lang tid før de store selskapene kommer etter. Her kan du se en liste av mye av det som allerede er konvertert: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=18154 5431000[/snapback] Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Oi, nå var det like før jeg klikket "kjøp" (MacBook Pro, 1.83Ghz), men jeg tror jeg venter litt til altså. Jeg tror i hvert fall jeg burde vente til jeg kan prøve maskinen selv hos Office Line på Vika for å gjøre meg en mening. (Selv om jeg må innrømme at jeg drømmer om en 12" eller 13" widescreen like tynn som dagens 15" og selvfølgelig med like bra skjerm som de nye MacBookene. ) Lenke til kommentar
fixxer Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg kjøpte mac mini og imac i november. Angrer ikke et sekund. PPC plattformen kommer til å leve lenge. Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Jeg er klar for en 12" her Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Ser at de kommer til å få leveringsproblemer osv. Problemer før salg..jaja, angrer ikke et sekund uansett. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg solgte nettopp min powerbook grunnet macbook pro. Årsaken til det er at jeg synes ytelsen på PB er temmelig laber. Den ble regelrett overkjørt av en 2 år gammel (!) Pentium m basert laptop da vi testet 1080i HD. Andre ting som irriterte meg var ytelsen i photoshop og illustrator. Derfor er jeg ganske sikker på at macbook pro kommer til å innfri alle mine ønsker Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 MSI PT880 NEO-LSR....og pc3200 ram..bynner dette å bli gammelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå