Singh tha king Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg skal brenne to cd'er til i dag, men jeg la plutselig merke til at når jeg har bent cd'en, så går _ikke_ lyden og filmen i ett. Lyden går lengre fram, mens bildet er langt tilbake. Jeg har Nero burning - rom 5. Cd'en er på 700mb og filmen er på 491mb. Det jeg gjør er først: 1. Kopler videokameraen opp mot pc'en, og overfører den via moviemaker. 2.Filmen blir på ca. 491mb, jeg brenner den over til en cd, ved hjelp av Nero burning-rom 5. ("super video cd") bør jeg kanskje prøve bare vanlig "video cd". 3. Cd blir til VCD 4. Prøver den på dvd spilleren, men bilde kvaliteten er dårlig og lyden går mye lengre fort. Problemet er altså at bildekvaliteten ikke er noe bra og bildet og lyden henger ikke sammen, men er på forskjellige steder. Håper noen kan hjelpe meg. Hivs denne er postet feil så vennligst pm og flytt den til riktig kategori. MVH Singh Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) hmm...skal prøve "video cd" nå. håper noen har svar, trenger å vite svaret itl problemet, siden jeg skal lever ce'ene ganske snart. edit: skal jeg velge: Track at once, Disc at once eller skal jeg velge Disc at once/96- Den står standar på Disc at once. Kan problemet med lyden være på grunn av Versjonen til Burning rom'en? Kan det blir bedre hvis jeg laster ned en annen programvare for å brenne dvd/cd'er på?(hvis ja, link?) Endret 11. januar 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Har du samme problemet om du spiller av videoen på pc`en? Da mener jeg IKKE fra plata, men fra fila... Hvis: Få kameraet sjekket. Hvis ikke: Prøv å brenne en hvilken som helst annen film på CD og spill av i dvd spilleren og se om det samme skjer. Edit: Helt nytt kamera foresten? Har du hatt samme problemet før? Åssen type kamera er det? Du snakker om dårlig kvalitet på filmen i DVD spilleren, er det like dårlig kvalitet på PC`en? Evt når du spiller av filmen via kameraet på en tv? Henger lyden også etter da? Endret 12. januar 2006 av Caddy Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Kameraet er kanskje 6måneder gammel. Canon MV750i. Ja, jeg har hatt samme problem før. Når jeg spiller av filmen på pc'en, er lyden helt bra. Grunnen til at det er dårlig kvalitet er kanskje fordi jeg ikke har silte på maks oppløsning på kameraet... Jeg har ikke koblet kameraen opp mot Tv'en enda. Når jeg en gang brent en musikk CD, så spilte den først av 1spor, deretter hoppet den plutselig til nr 6, og tok helt tilfeldige tall, den gikk altså ikke i rekkegølge. ' Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 det er sånn at, øyden går normalt, men bilde er ikke der den skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå