Gå til innhold

AIW 9800 pro, problemer med booting til windows

Gjest Slettet-4vxCixkw

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-4vxCixkw

Hei, kjøpte nylig et nytt kabinett og en ny PSU (Mist 500w) ..

alt funket fint i forrige kabinett samt gamle psu.

Nå når jeg booter, så laster den inn windows (bruker windows xp, sp2), kommer til windows logo med load bar og idet den skal bytte om til login skjermen, så låser den seg.. Blir svart. Noen ganger med litt fargerike prikker om jeg har prøvd å starte om pc'en ofte nok..

Den booter greit inn i safe mode, og fjerner jeg driverpakken i safe mode, så kan jeg boote normalt inn i windows.. Null problemer..

Laster ned nye drivere fra ATI, installerer, reboot.. Samme problem som i utgangspunktet, låser seg ved overgangen til login skjermen.

Safe mode igjen, fjerner control panel og drivere.. booter inn vanlig, fjerner multimedia console tingen til ATI, og rebooter.. (i den tro at det er noe fra ATI dingsene som saboterer) .. booter opp, installerer ren skjermdriver.. Samme problem.

Det er ingen indikasjon på at vifta ikke funker (kortet er under 1 mnd gammel) .. Det er ikke for varmt inne i kabinettet (cpu på 40' celcius) ..

Kort forklart, den vil ikke boote med drivere fra ATI for skjermkortet installert.. Men funker glimrende med "vanilla" drivere fra windows for ATI kort..

Noen som har sett noe liknende før? Skal prøve å bytte om PSU for å utelukke dette, men jeg tviler på at det er dette som forårsaker problemet..

Maskina er en p4-2600Mhz /533 FSB .. 1024MB twinmos ram og et abit hovedkort (orker ikke bøye meg ned for å sjekke hvilken type helt enda, får ta det siden), samt bruker vanlig IDE disker, ingen sata installert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-4vxCixkw

Viste seg å være en form for kortsluttning mellom hovedkort og kabinett.. Løste det ved å skru ut hovedkortet (med alt utstyr påkoblet), og la det på en ikkestrømførende overflate .. startet den oppå dette, og alt funket som det skal..

Har nå skrudd på hovedkortet igjen, og ikke strammet til for mye (eller for lite) .. og ting ser ut til å fungere som det skal..

Så enkelt kan det være noen ganger, visstnok.. Duste pc'er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...