Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Spise det er noe av det morsomste eg har gjort.

Pluss eg blei faktisk ikke så tørr i kjeften av d.

Men var fjern i 2dager,gikk i familiselskap og greier,muncha i meg smørbrad og kaker da! :p

Men det som er litt dumt viss du skal spise det er at det er dyrt,spiste ca 5g nå eg prøvte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å spise en gang. Jeg ble dårlig i magen av det, var akkurat som om jeg ble matforgiftet. Det er jo mulig at det var noe annet jeg spiste den dagen, eller at jeg ikke tåler å spise det.

Så jeg lurer på om det er normalt at man blir "uggen" i magen av å spise hasj.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Har spist noen spacecakes på Roskilde, jeg ble bare saktere stein, men også mye mykere. Omtrent som å drikke vin istedenfor sprit?

*1 Ble ikke uggen...

*2 ææh, jeg hadde vel egentlig tatt ferie fra denne tråden, men gir meg selv lov til å komme med litt uinterressant en gang i blandt :blush:

Endret av Sneakerholic
Lenke til kommentar
Du svarte først på mitt tilsvar til Chrml, som konkluderte med rusmidler generelt. Jeg snakket ikke spesifikt om cannabis.

Alikevell blir det spesifikt om alkohol og ikke gjenerelle rusmidler.

Alkohol er alkohol. Og virkningen av alkohol er svært annerledes enn andre rusmidler. Selv om alkohol har noen goder for samfunnet, betyr slett ikke dette at andre rusmidler også har det.

Når det gjelder samfunnsmessige konsekvenser av svakere rusmidler i Norge, er det mest kunnskap om alkohol. Marihuana foregår i det skjulte.

6569973[/snapback]

Du kan jo forklare meg hvordan andre rusmidler enn alkohol, kan gi gode samfunsmessige kosekvenser for Norge.

6570127[/snapback]

Det er desverre lite troverdig informasjon om samfunnseffekter av cannabis her i landet, da vi ikke har noe lovlig erfaring.

Jeg tror det er viktig å få økonomien for cannabis, som så mange oppegående voksne mennesker etterspør, ut av de kriminelle miljøene og inn i den konvensjonelle økonomien, dog på en diskrè og regulert måte, f.eks. i et statsmonopol. Dette vil også forhindre den såkalte springbretteffekten, møtepunktene for tyngre stoffer. Den liberale alkoholpolitikken står i sterk kontrast til den strenge canabislovgivningen, noe som svekker hele lovverkets troverdighet. En avkriminalisering eller legalisering vil få canabisbruken mer ut av rammene rundt ungdomskriminalitet og ungdomsopprør og sette et skarpere skille og en lengre avstand opp mot de tyngre og fysisk avhengighetsdannende stoffene.

Lenke til kommentar
Ja, been there. Var fjern til klokken 12 dagen etterpå engang. Mindre kult.

6572755[/snapback]

Mindre kult? rådigg å våkne skev da :D

Men var fjern i 2dager,gikk i familiselskap og greier,muncha i meg smørbrad og kaker da! :p

Men det som er litt dumt viss du skal spise det er at det er dyrt,spiste ca 5g nå eg prøvte det.

6573411[/snapback]

Du spiste 5 gram å var stein i 2 dager? virker merkelig, veit om folk som har spist 30 g og de var god skeve når de våkna, men ikke 2 dager.

Hvor mange "gram" er det i en plante? Hvis man har en ferdigvokst plante.

6574263[/snapback]

Det varierer fra plante til plante, kommer helt ann på hvor mye du har ''tatt vare'' på planta di osv. Har lest om planter som har hatt greiner med flere hundre gram på seg, dette er vått vel og merke.

Lenke til kommentar
Ja, been there. Var fjern til klokken 12 dagen etterpå engang. Mindre kult.

6572755[/snapback]

Mindre kult? rådigg å våkne skev da :D

6575962[/snapback]

Ja, det er digg. Men ikke så kult å jobbe skev. :)

Bigup til du som delte jointen din på bussholplassen, akkurat det jeg trengte :thumbup:

God natt stoners!

Lenke til kommentar
Prøvde å spise en gang. Jeg ble dårlig i magen av det, var akkurat som om jeg ble matforgiftet. Det er jo mulig at det var noe annet jeg spiste den dagen, eller at jeg ikke tåler å spise det.

6573485[/snapback]

Spiste du det reint?

Jeg gjorde det en gang, da ble jeg uggen i magan, men jævli høy.

Men når det er kokkelert inn i en eller annen matrett så funker det fett!

Lenke til kommentar

6573485[/snapback]

Spiste du det reint?

Jeg gjorde det en gang, da ble jeg uggen i magan, men jævli høy.

Men når det er kokkelert inn i en eller annen matrett så funker det fett!

6576983[/snapback]

Rein hasj syns jeg smaker fy, men du blir god skev på det...jeg blei ikke dårlig, men god kvalm under spise prosessen.Tanken på hva det er blandet med hjelper ikke mye heller :p

Lenke til kommentar
Har lyst å kjøpe vaporizer eller hva det heter,men er litt for dyrt synes eg.

Men igjen kan mann sette pris på helsa? :p

6571261[/snapback]

Selv om folk som ser deg bruke det kommer til å tro du røyker crack ;)

http://www.waytoomany.com/vids/weed/homemadevap.php

6573411[/snapback]

Spiser du det bart får du i deg heller lite av THCen i forhold til hvis du f.eks mekker smør/sjokolade av det (dvs har det i sjokolade/smør og smelter). Mekker du det i noe som har fett frigjør du stort sett all THCen, og du vil bruke mye mindre pr dose enn ved å røyke.

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Spiser du det bart får du i deg heller lite av THCen i forhold til hvis du f.eks mekker smør/sjokolade av det (dvs har det i sjokolade/smør og smelter). Mekker du det i noe som har fett frigjør du stort sett all THCen, og du vil bruke mye mindre pr dose enn ved å røyke.

6577070[/snapback]

Man lærer no nytt hver dag :D

Jeg spiste en 3'er med rein keef, det fenga tett, så da må jo blandings med smør o.l være helt supert :D

Lenke til kommentar
Dere som sier åpenlyst at dere spiser/røyker whatever, kan jeg spørre hvor dere får tak i?

Hva er som regel prisen pr gram?

Hva er finfin dose for et par nybegynnere?

(ta det gjerne på pm, om det er bedre)

6577428[/snapback]

Kjøper av bekjente, eller gjennom bekjente. Eventuellt så er det bare å traske litt rundt i byen å spørre folk (hvis du bor i Oslo)

hvis du skal dele en joint med ett par stykker så hadde jeg røyka alt fra 0.5 g til 1 g..kommer helt ann på hvor bra den er.

Prisen på hasj er 100 kroner grammet, noen ganger dyrere, men da skal hasjen være prima vare. Pot koster vanligvis fra 120 kroner grammet, men du kan få det ned i 100. Rabatter og eventuelle bonuser varierer fra dealer til dealer, men standard er 5 g for 400 på hasj, og 600 for 5 gram med pot. Dette er priser jeg er vant til i værtfall.

Lenke til kommentar
Edit: Men hasj er det noe gøy da? Blir man ikke bare slapp og daff?

6577434[/snapback]

Hvordan kan det IKKE vaere g0y? Det er jo umulig A bli sint eller trist.

Det med depresjoener og alt osv. kan fremkalles av hva som helst over lengre tid...Pr0v A spis McDonalds over lengre tid, da blir du deprimert osv osv...

Dessuten er det som regel depresjonene som f0rer til hasjbruk, ikke omvendt da hasjen fungerer som en medisin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...