Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Er ikke helt med på hva du mener, PencilCase. Hadde vært fint om du utdypet litt.

6569699[/snapback]

Han meiner at cannabis er ufarlig og at problemer du tror du har fått fra cannabisbruk egentlig ikke kommer fra cannabisbruken.

6569756[/snapback]

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg leste en artikkel om prostitusjon i gårsdagens papirutgave av aftenposten, etter det jeg skjønte av den teksten har du lov til å gjøre hv du vil med kroppen din...

Hvorfor skal vi da ikke få lov til å røyke cannabis?

Da når man er prostituert kan dra på seg kjønnsjukdommer av ukjente slag...

Men hvis noen spør meg om cannabis er sundt, vil jeg si nei, jeg vil si det er skadelig for kroppen på en eller annen måte, men ikke så skadelig som å ta seg en sigg, eller drikke seg full.

Lenke til kommentar
Hvis den norske helgefylla ikke hadde vært et fenomen med positive og sosialiserende sider tror jeg ikke en så stor del av den norske befolkningen hadde ruset seg systematisk i helgen. Helgefylla er også et fenomen som bidrar til en enorm samfunnsøkonomisk produksjon hos mange av de store bedriftene i landet. Mange bruker en stor del av inntekten til drikkevarer og komplementærgoder(i mange tilfeller) som junkfood og konsert- og klubbiletter. Norge har lav demografisk vekstrate kombinert med stor utbredelse av sjenert og sosialt tilbakeholden personlighet. I den grad man ser demografisk vekst i den norske befolkning som positivt, bidrar alkoholrus til pardannelse. Statistikk viser at en stor andel av pardannelsene i landet skjer i alkoholpåvirket tilstand. Jeg vet ikke hvem som lever i en fantasiverden, men realiteten i mange miljøer er at sosiale sammenkomster foregår i helgen i et scenario der alkoholrus er en sentral del.

Jeg sier ikke at rus er nødvendig for samfunnet, men idag er det en viktig faktor i det norske samfunnet, på godt og vondt.

6569697[/snapback]

Nå var jeg vel overbevist om at du siktet til andre stoffer enn kunn alkohol og at innlegget ditt var mer rettet mot topic.

6569779[/snapback]

Du svarte først på mitt tilsvar til Chrml, som konkluderte med rusmidler generelt. Jeg snakket ikke spesifikt om cannabis. Når det gjelder samfunnsmessige konsekvenser av svakere rusmidler i Norge, er det mest kunnskap om alkohol. Marihuana foregår i det skjulte.

Endret av Tor79
Lenke til kommentar
Er ikke helt med på hva du mener, PencilCase. Hadde vært fint om du utdypet litt.

6569699[/snapback]

Han meiner at cannabis er ufarlig og at problemer du tror du har fått fra cannabisbruk egentlig ikke kommer fra cannabisbruken.

6569756[/snapback]

Det var ikke akkurat det jeg skulle fram til. Det jeg skulle fram til er at cannabis kan være farlig hvis man ikke vet hva man driver med. Og at problemene jeg fikk var en direkte følge av cannabis kan vel egentlig diskuteres, men jeg annser det som meget beleilig at jeg fikk disse problemene i den samme perioden som jeg røyket overdrevent mye. Jeg har forsåvidt ikke hatt psykiske problemer verken før eller siden. Men greit nok, kan godt gå med på at jeg hadde anlegg for det, for freden sin skyld.

Og du vet(forhåpentligvis) at cannabis ikke er ufarlig. Hvis du fortsatt tror at cannabis er ufarlig, så kan jeg bla. ta en titt på dette:

It has been shown that administration of high doses of THC to animals lowers serum testosterone levels, impairs sperm production, motility, and viability, disrupts the ovulation cycle, and decreases output of gonadotropic hormones. However, there are also contradictory reports, and it is also possible that tolerance develops to these effects. [2] [10] According to the 1997 Merck Manual of Diagnosis and Therapy, fertility effects related to cannabis use are uncertain.

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Health_issues...cts_of_cannabis

Jeg ser forsåvidt at det også står at man kan opparbeide toleranse mot bivirkningene også, så det er vel ikke 100% "waterproof" akkurat.

NEGATIVE

*nausea, especially in combination with alcohol, some pharmaceuticals, or other psychoactives

*coughing, asthma, upper respiratory problems

*difficulty with short term memory during effects and during periods of frequent use

*racing heart, agitation, feeling tense

*mild to severe anxiety

*panic attacks in sensitive users or with very high doses (oral use increases risk of getting too much)

*headaches

*dizziness, confusion

l*ightheadedness or fainting (in cases of lowered blood pressure)

*paranoid & anxious thoughts more frequent

*possible psychological dependence on cannabis

*clumsiness, loss of coordination at high doses

*can precipitate or exacerbate latent or existing mental disorders

Link: http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_effects.shtml

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
snip

6570034[/snapback]

Kan ikke du være snill å gi meg, et forpint individ, et kortfattet resyme av disse ytenlandske avhandlingene ...?

Lenke til kommentar
Du svarte først på mitt tilsvar til Chrml, som konkluderte med rusmidler generelt. Jeg snakket ikke spesifikt om cannabis.

Alikevell blir det spesifikt om alkohol og ikke gjenerelle rusmidler.

Alkohol er alkohol. Og virkningen av alkohol er svært annerledes enn andre rusmidler. Selv om alkohol har noen goder for samfunnet, betyr slett ikke dette at andre rusmidler også har det.

Når det gjelder samfunnsmessige konsekvenser av svakere rusmidler i Norge, er det mest kunnskap om alkohol. Marihuana foregår i det skjulte.

6569973[/snapback]

Du kan jo forklare meg hvordan andre rusmidler enn alkohol, kan gi gode samfunsmessige kosekvenser for Norge.

Lenke til kommentar
Når det gjelder samfunnsmessige konsekvenser av svakere rusmidler i Norge, er det mest kunnskap om alkohol. Marihuana foregår i det skjulte.

6569973[/snapback]

Alkohol er blandt de sterkere rusmidlene, ikke sA langt ifra heroin.

I det skjulte? Akkurat nA er jeg i Spania, og senest igAr sA jeg noen som lagde seg en r0yk pA stranda foran mange...Mange skj0nte hva de gjorde, men brydde seg ikke om det. Koste seg gjorde de hvertfall. Jeg har ogsA sett massevis av andre som har fyrt en opp foran en haug med fremmede. De kan gj0re hva de vil, som vanligst vil ingen bry seg her (untatt politiet) siden de er fremmede osv, og marihuana er sett pA som noe svakt. nAr man ser en som fyrer opp foran mange, virker det ikke farlig i det hele tatt. Bare fordi at de r0yker i det skjulte pA 70´s Show e.l. sA betyr ikke det at det er sAnn vanligvis ;)

Lenke til kommentar
De som døde av heroinoverdose etter de hadde begynnt å røyke hasj, hadde garantert kjøpt hasj som var penslet inn med heroin, men ren hasj tror jeg ikke er så farlig som folk sier.

Alt rusmiddel er farlig hvis man får for mye av det!

6570130[/snapback]

Du misforstAr...det er ikke sAnn man ender opp med heroinoverdose, ved A r0yker hasj.

Lenke til kommentar

Det sies at alkoholrusen kan ikke samenlignast,men er det noen rusmiddler som kan samenlignest?

Det med at en som røyker hasj har ikkje noe direkte samenhegn i hasjen selv,trur det er pga mange personer som får tak i hasj er dn typen som vill prøve ut det meste...

Hadde alkohol blitt ulovligt så kunne du og sagt at alkohol fører til heroin.Men det er pga du blir kjente med personen som kan få tak i det til deg,ikke noe med at alkohol gjør at du prøver sterkere stoffer.Det er ein slik samenheng eg ser i hasj og tyngre stoffer.

Og ja,hasj er ikke bra viss du røyker kvar dag,samme gjelder alt egentligt.

Og du blir ikke smartere av å bare tenke på hva tid du skal fyre opp neste rev og hva pizza du skal bestille.

Men det kan brukes riktigt på lik måte som alkohol,selv om du blir ruset av det.

Rusen selv gjør deg ikke til en idiot,det er du som selv bestemmer hvor langt grensen skal gå uansett om hasj er lovligt eller ikke....

Hasj passer ikke for alle på lik linje med alkohol.

Men igjen du kan bruke dn rusen på en kreativ måte,og igjen ikke misbruke det.

Rus er noe som aldri vill forsvinne,vi kan bare bestemme hvilken måte vi vill se det på.Slik som alkohol,som blir både sett på som en positiv ting og negativt,cannabis er det bare negativt syn på.Og det blir feil...

Då burde det heller blitt gitt ut riktig informasjon angående dette,ikke slik som i dag fordi myndighetene får det til å høyres ut som et farligt narkotikum på lik linje med heroin...

Lenke til kommentar
Men jeg lurer pA en ting....siden hasj f0rer til mye h0yere matlyst (munchies/matkick)...og tobakk f0rer til senket matlyst....hva skjer da nAr man fAr hasj der begge tingene er blandet?

6570789[/snapback]

MUNCHIES!

Har bare mekket med tobakk eg da. ;)

Har lyst å kjøpe vaporizer eller hva det heter,men er litt for dyrt synes eg.

Men igjen kan mann sette pris på helsa? :p

Lenke til kommentar
Men jeg lurer pA en ting....siden hasj f0rer til mye h0yere matlyst (munchies/matkick)...og tobakk f0rer til senket matlyst....hva skjer da nAr man fAr hasj der begge tingene er blandet?

6570789[/snapback]

MUNCHIES!

Har bare mekket med tobakk eg da. ;)

Har lyst å kjøpe vaporizer eller hva det heter,men er litt for dyrt synes eg.

Men igjen kan mann sette pris på helsa? :p

6571261[/snapback]

Spise/drikke istedfor r0yke gAr jo ogsA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...