Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Det er veldig få i familien min som vet at jeg tar meg en spliff i ny og ne, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal breaka spørsmålet eller om jeg i det hele tatt skal ta meg bryet... Det jeg vet er at hun skal ha med en del på ferie (lov å ta med seg innenfor hele UK såvidt jeg vet) så jeg få se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er veldig få i familien min som vet at jeg tar meg en spliff i ny og ne, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal breaka spørsmålet eller om jeg i det hele tatt skal ta meg bryet... Det jeg vet er at hun skal ha med en del på ferie (lov å ta med seg innenfor hele UK såvidt jeg vet) så jeg få se hvordan det går :)

6561653[/snapback]

hehe... en liten pinch of weed er det ingen som merker :p... Veit ikke jeg, men hadde sjansen vært der, så hadde jeg tatt den :p

Lenke til kommentar

Det her blir bare mer og mer latterlig. Jeg har søkt rundt på nettsteder om Hasj, cannabis og Marihuana og finner ingen troverdige sider som sier at det er ufarlig.

Jeg ser at det er mange her, som sier at det ikke er farlig. Jeg lurer fælt på hvordan ekspertise eller erfaring de har, som gjør at dette blir troverdig?

Jeg har selv røykt Hasj, omtrent daglig i over to år. Og jeg kan ikke svare på om Hasj er farlig eller ikke. Jeg kan kun snakke om min personlige erfaring om stoffet.

Hvis det faktisk er noen på dette forumet som kan begrunne og underbygge sine påstander om at Hasj ikke er farlig, så kansje denne tråden blir reddet fra å være en OT-tråd om hvor deilig hasj er....

Endret av Brokk
Lenke til kommentar
Det her blir bare mer og mer latterlig. Jeg har søkt rundt på nettsteder om Hasj, cannabis og Marihuana og finner ingen troverdige sider som sier at det er ufarlig.

Jeg ser at det er mange her, som sier at det ikke er farlig. Jeg lurer fælt på hvordan ekspertise eller erfaring de har, som gjør at dette blir troverdig?

Jeg har selv røykt Hasj, omtrent daglig i over to år. Og jeg kan ikke svare på om Hasj er farlig eller ikke. Jeg kan kun snakke om min personlige erfaring om stoffet.

Hvis det faktisk er noen på dette forumet som kan begrunne og underbygge sine påstander om at Hasj ikke er farlig, så kansje denne tråden blir reddet fra å være en OT-tråd om hvor deilig hasj er....

6563963[/snapback]

Diskusjonen i denne tråden har handlet mer om å motbevise de meningsløse såkalte fakta opplysningene folk får om hasj/cannabis. Jeg snakker også utifra personlig erfaring, og min erfaring er at det ikke er farlig i det hele tatt, men som jeg også har poengtert så og si fra min første post her inne, så gjelder ikke dette alle.

Jeg er overbevist om at hasj kan være farlig for noen, men ikke så farlig, eller farlig på samme måte som helsesøster og onkel blå vil ha oss til å tru.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke det er ufarlig, det er veldokumenterte effekter og bieffekter av marijuana, men at disse skal være dramatiske nok til å rettferdiggjør kriminalisering av stoffet og dens brukere er hva som diskuteres. Propaganda meddeler sin erfaring som nevnt, og fra det jeg har sett, har ingen faglig utdanning innenfor feltet.

Dere som advokerer at det er "farlig" kan jo prøve å dokumentere det. Fra forskningen jeg til nå har lagt frem, så har stoffet mildere bieffekter en andre lovlige rusmidler. Du har ikke stilt med mye for å støtte din påstand på farlighetsgrad ErikFN, du ser ut til å blindt sette din lit i statens evne til å gjøre avgjørelser for deg, ikke en god vane.

Lenke til kommentar

Tar meg selv som eksempel. Jeg røyker i schoolseason maks to ganger i uka. Jeg jobber og tjener penger, betaler skatt og går på universitetet og tar siving. Jeg har venner som røyker masse, noen som røyker litt og en haug som ikke røyker. I helgene går jeg gjerne på fylla som gode studenter burde og jeg oppfører meg vennlig mot folk rundt meg. Når jeg tar meg ferie røyker jeg kanskje 3-5 ganger i uka avhengig av situasjon og trapper tilbake ned når semesteret starter igjen. Nå er kanskje ikke jeg din gjennomsnittlige "stoner" men det finnes MANGE som meg.

Ikke prøv å forklar meg at alle som røyker pot er idioter som er dømt til å mislykkes, om noen år er jeg kanskje sjefen din... :wee:

Lenke til kommentar
Du har ikke stilt med mye for å støtte din påstand på farlighetsgrad ErikFN, du ser ut til å blindt sette din lit i statens evne til å gjøre avgjørelser for deg, ikke en god vane.

6564778[/snapback]

det er faktsik litt sant, jeg ser på staten som min andre mor. hvis du skjønner+

samtidig er jeg ikke naiv, hvis det bare hadde vært norge som hadde et forbud mot dette. hadde jeg og staten sått på tynn is. men fn og nesten alle land i europa har *fordømt* cannabis. jeg ser på det som en helhet, ikke en konspirasjon.

Nå er kanskje ikke jeg din gjennomsnittlige "stoner" men det finnes MANGE som meg.

den gjennomsnittelige stoner her i bygda ender opp som pillevrak i løpet av 2-3år.

Ikke prøv å forklar meg at alle som røyker pot er idioter som er dømt til å mislykkes, om noen år er jeg kanskje sjefen din...

så hadde vi hatt noe og diskutert :fun:

problemet jeg har i denne debaten er som jeg nevte tidligere i posten, jeg har sett for mange begynner med hasj, og så etter hvert begynt på de litt, litt -andre stoffer.

jeg bor i det man kan kalle en narkobygd, det er flere smuglere enn ansatte i kommunen.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
den gjennomsnittelige stoner her i bygda ender opp som pillevrak i løpet av 2-3år.

problemet jeg har i denne debaten er som jeg nevte tidligere i posten, jeg har sett for mange begynner med hasj, og så etter hvert begynt på de litt, litt -andre stoffer.

jeg bor i det man kan kalle en narkobygd, det er flere smuglere enn ansatte i kommunen.

6564800[/snapback]

Nå kan det selvfølgelig hende at bygda der du bor er et lite sted som ikke tilbyr gode fritisdaktiviteter til ungdommen så de får noe å gjøre, der mesteparten av guttene hverken motiveres til eller forventes å fortsette med skolegang men heller oppfordres til å støtte opp om de tradisjonelle yrkene i lokalsamfunnet, hva vet jeg...

Jeg vil si noe så klisjèaktig som at samfunnet, feilinformasjon og delvis mangel på tøyler i ungdomsårene har skylda for at mange folk ender opp på kjøret, ikke det faktum at de har prøvd hasj og da "naturligvis" begynner på tyngre stoffer.

Hvis jeg fyrer meg en spliff blandt mennesker som ikke før har vært klar over at jeg røyker blir de som oftest overrasket. Ikke fordi det jeg gjør er ulovlig, men fordi de nesten forventer at alle som røyker er sløve, demotiverte og er generelle crackheads. De jeg velger å avsløre røykinga for velger jeg med omhu da jeg forstår at de er oppegående nok og forståelsesfulle nok til å akseptere hvordan jeg velger å leve. Det jeg prøver å si er at det er fullt mulig å leve et normalt liv selv om man røyker. At jeg da skal bli stemplet som en "narkoman" og lovbryter ser jeg på som totalt idiotisk. Hvis jeg blir tatt av politiet for røyking vil jeg mest sannsynlig miste plassen min på universitetet, mange av mine karrieremuligheter vil være ødelagt og kanskje jeg ender opp med å motta trygd, likevel gjør jeg det, pussig det der. :wee:

I min posisjon, ville ikke legalisering eller i det minste avkriminalisering vært det beste for både meg selv og samfunnet?

Lenke til kommentar

Uansett hva man skulle ha å si om dette, at det ikke er farlig, at man kan slutte når man vil osv. Det er ikke sunt! Folk som bruker det ønsker enten å være dopet, tøffe seg, eller så har de ikke selvkontroll. Det gjør ingen noe godt, det er jeg sikker på! Jeg vil gå så langt som å si at tobakk generelt burde forbys, selv om det ikke ville la seg gjenomføre med det første.

Lenke til kommentar
men hvis det er så ufarlig som dere skal ha det til, hvorfor ikke bare komme med kilder som påviser dette+. jeg har hvertfall ikke sett noen kilder som påpeker at det er ufarlig.

6564444[/snapback]

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det linket til flere rapporter som ikke ser på cannabis som en så farlig greie som folk skal ha det til, let litt bakover :)

Disse rapportene setter du nok like stor tvil til, som jeg setter tvil til de rapportene som sier at cannabis er ett livsfarlig dop.

Jeg har delt mine erfaringer i denne tråden, og jeg har aldri gjort no studie på cannabis (det hadde vel heller ikke blitt en mulighet her til lands), så fra det synspunktet kan jeg ikke komme med noen fakta. Men i mine øyne så er det erfaring som teller, og den negative erfaringa som flere har delt her inne, er like reel som den positive erfaringa jeg har delt.

Jeg har påpekt mangfoldige ganger, mot folk som røyker også, at de er naive hvis de trur at det de holder på med er ufarlig. Dette er ett rusmiddel, rusmiddler er aldri trygt, og du tar en sjangse den gangen du prøver hasj, er du villig til å ta den sjangsen?

Jeg oppfordrer ingen til å prøve hasj, jeg er faktisk en av de få som ikke sitter på fest å skal ha andre som ikke røyker, til å røyke. Jeg forklarer heller om farene ved det, på den måten tenker folk kanskje 2 ganger før de tar seg en blås, og er jeg heldig, så blir det mere røykings på meg :wee: hehe.

Uansett, det jeg vil få frem, er at den informasjonen unger får pumpa inn i huet allerede fra barneskolen er feilaktig, og jeg trur det er veldig farlig å lure unger til å tro at hasj omtrent er det samma som heroin.

Lenke til kommentar
Uansett hva man skulle ha å si om dette, at det ikke er farlig, at man kan slutte når man vil osv. Det er ikke sunt! Folk som bruker det ønsker enten å være dopet, tøffe seg, eller så har de ikke selvkontroll. Det gjør ingen noe godt, det er jeg sikker på! Jeg vil gå så langt som å si at tobakk generelt burde forbys, selv om det ikke ville la seg gjenomføre med det første.

6565125[/snapback]

Så folk skal selv ikke få velge hva de skal putte i egen kropp? Hva med fet mat? kan vi få fet mat? Hva med godteri? Millioner går jo til tannlegen hvert eneste år som resultat av søtsaker.

det er faktsik litt sant, jeg ser på staten som min andre mor. hvis du skjønner+

samtidig er jeg ikke naiv, hvis det bare hadde vært norge som hadde et forbud mot dette. hadde jeg og staten sått på tynn is. men fn og nesten alle land i europa har *fordømt* cannabis. jeg ser på det som en helhet, ikke en konspirasjon.

Om cannabis har så utrolige dårlige konsekvenser ved legalisering så kan du vel vise til erfaringer i land som har avkriminalisert det? Har nederland fått overfyllte psykiatriske avdelinger? Har voldstall som følge av marijuana-rus økt? Bilulykker i marijuana-rus? Snittkarakterer? Aksjetall? Er det noe i det hele tatt som er synelig forandret etter en avkriminalisering har tredd i kraft? Om du ikke er naiv, hvorfor godtar du blindt uten å sette spørsmålstegn ved disse forbudene?

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

6565125[/snapback]

Så folk skal selv ikke få velge hva de skal putte i egen kropp? Hva med fet mat? kan vi få fet mat? Hva med godteri? Millioner går jo til tannlegen hvert eneste år som resultat av søtsaker.

6565605[/snapback]

Jeg gidder ikke ta deg seriøst hvis du skal sammenligne hasj med fet mat og godteri.

Lenke til kommentar
Om cannabis har så utrolige dårlige konsekvenser ved legalisering så kan du vel vise til erfaringer i land som har avkriminalisert det? Har nederland fått overfyllte psykiatriske avdelinger? Har voldstall som følge av marijuana-rus økt? Bilulykker i marijuana-rus? Snittkarakterer? Aksjetall? Er det noe i det hele tatt som er synelig forandret etter en avkriminalisering har tredd i kraft? Om du ikke er naiv, hvorfor godtar du blindt uten å sette spørsmålstegn ved disse forbudene?

6565605[/snapback]

Det jeg har merket meg med Nederland er at tilgangen til andre stoffer er mye lettere å få tak i.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke ta deg seriøst hvis du skal sammenligne hasj med fet mat og godteri.

Du kan nok sammenligne det..

Jeg er sikker på at junkfood o.l både tar flere liv og koster den norske stat mye mer enn hasj.

Det jeg har merket meg med Nederland er at tilgangen til andre stoffer er mye lettere å få tak i.

:hmm:

Er du sikker på det? Hørtes merkelig ut

Endret av KissaMcDuck
Lenke til kommentar

Du kan nok sammenligne det..

Jeg er sikker på at junkfood o.l både tar flere liv og koster den norske stat mye mer enn hasj.

:hmm:

Er du sikker på det? Hørtes merkelig ut

6565669[/snapback]

Hva har det med saken å gjøre? Hasj er et stoff som beruser deg, mat er noe du må ha for å overleve. Selfølgelig kan du missbruke mat som med alle andre ting,

men du kan ikke sammenligne det med hasj, rohypnol, kokain etc selvom junkfood o.l sikkert tar flere liv og koster den norske stat mye mer

Lenke til kommentar

6565662[/snapback]

Jeg har merket det motsatte, men hvis du påstår så er det vel du som har rett, eller?

6565675[/snapback]

Nei, jeg snakker om min personlige erfaring når jeg har vært der og det mine kompiser forteller meg.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sunt, så hvorfor ikke forby det? Jeg mener at vi som individer skal kunne ta valg selv om hva som anngår vår egen person, ikke staten. Om du ikke skjønner at jeg setter ting på kanten for å få igjennom poenget så tror jeg det er greit om vi ikke tar hverandre seriøst.

Nei, jeg snakker om min personlige erfaring når jeg har vært der og det mine kompiser forteller meg.

Om du vil bruke det som argument vil jeg se former for dokumentasjon, ikke "hear-say" :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...