Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Så du sier at cannbis er nytt??

Faktisk så er cannabis mye eldre alkohol.

Så jo det kan brukes til argument.

Og viss cannabis er betre enn alkohol for kroppens del hvorfor ikke gjør alkhol ulovligt....?

Dessuten vill alle være imot nå di bare vet en side av saken,og igjen en god del propaganda...

6551737[/snapback]

 

jeg sier cannabis er realtiv nytt i europa.

6551871[/snapback]

 

Neh..

Det er ikke någe nyere enn alkohol.

Jaja,vikingene ruste seg på sopp så hvorfor er ikke det lovligt viss det er eldre enn alkohol?

Gett my point... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
liker dere best å røyke alene eller med andre?

hmm.. kanskje ikke dette passer i denne tråden :p

6545819[/snapback]

 

Liker begge deler egentlig..sosial røyking er ålreit det, sitte å diskutere å ha det gøy, men jeg syns det er like kos å sitte å høre på musikk å små pusle med ting å røyke meg en joint. :)

 

''Hasj er ikke no stress, man kan ikke få noia av det, det er helt ålreit

 

For noe pisspreik...folk som har røykt noen ganger tror de har full peiling på det..sukk

6547818[/snapback]

 

etter hva jeg har hørt kan du faktisk bli veldig redd når du er rusa på hasj.

6548018[/snapback]

 

Ja, noen kan bli drit redde, og det er nettopp derfor jeg la fram den kommentaren, fordi det er en klassisk kommentar man får høre, gruppepress osv..og det er feil!

Lenke til kommentar
Tror det bildet der er heller falskt.. Hvis ikke, vis meg kilde(dying to know).

5421563[/snapback]

 

Det er nok meget ekte, herregud, heroin var jo legemiddel. Dog, hasj kommer ikke i samme klasse som hverken heroin eller kokain, so fear not :p

 

EDIT: Var kanskje litt langt tilbake det. Bildet var en sånn gammel reklame for kokain mot vondt i tenna :p

Endret av norman
Lenke til kommentar
Neh..

Det er ikke någe nyere enn alkohol.

Jaja,vikingene ruste seg på sopp så hvorfor er ikke det lovligt viss det er eldre enn alkohol?

Gett my point... ;)

6553091[/snapback]

 

Hvor kommer cannabis fra+ så vidt jeg vet er det amerika. når *oppdagte* europa amerika+ så vidt jeg vet var det på 1500tallet.

 

vikingene ruste seg på sopp, men drakk jesus alkohol fri vin+

Lenke til kommentar
Så du sier at cannbis er nytt??

Faktisk så er cannabis mye eldre alkohol.

Så jo det kan brukes til argument.

Og viss cannabis er betre enn alkohol for kroppens del hvorfor ikke gjør alkhol ulovligt....?

Dessuten vill alle være imot nå di bare vet en side av saken,og igjen en god del propaganda...

6551737[/snapback]

 

jeg sier cannabis er realtiv nytt i europa.

6551871[/snapback]

 

Neh..

Det er ikke någe nyere enn alkohol.

Jaja,vikingene ruste seg på sopp så hvorfor er ikke det lovligt viss det er eldre enn alkohol?

Gett my point... ;)

6553091[/snapback]

Cannabis blei ikke introdusert i Europa før på slutten av 1800-tallet/begynnelsen av 1900-tallet så vidt jeg vet. Alkohol har derimot ei flere tusen år lang historie i Europa og er et akseptert rusmiddel, det er ikke cannabis.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
liker dere best å røyke alene eller med andre?

hmm.. kanskje ikke dette passer i denne tråden :p

6545819[/snapback]

 

Liker begge deler egentlig..sosial røyking er ålreit det, sitte å diskutere å ha det gøy, men jeg syns det er like kos å sitte å høre på musikk å små pusle med ting å røyke meg en joint. :)

 

''Hasj er ikke no stress, man kan ikke få noia av det, det er helt ålreit

 

For noe pisspreik...folk som har røykt noen ganger tror de har full peiling på det..sukk

6547818[/snapback]

 

etter hva jeg har hørt kan du faktisk bli veldig redd når du er rusa på hasj.

6548018[/snapback]

 

Ja, noen kan bli drit redde, og det er nettopp derfor jeg la fram den kommentaren, fordi det er en klassisk kommentar man får høre, gruppepress osv..og det er feil!

6553186[/snapback]

redd ja, jeg har flygi litt i tro om at en tilfeldig forbipassernde skulle rane meg :p

Men til gjenjeld greier du ikke å bli sint.

 

Følelsene tar så lett over, husker en gang, starta nesten hele gjengen å grine. Husker ikke hvorfor men alle ble så lei seg :p

Lenke til kommentar
Vil egentli bare si at folk som aldri har røyket hasj,har ingen mulighet til å uttale seg om hvordan hasj er og hvordan man reagerer på det. Det er forskjellig fra person til person! Så til dere som ikke har prøvd det selv. holde dere til det dere kan og vet noe om. uansett om du har lest mye om hasj og slikt, så vet du INGENTING før du har prøvd det selv!

6551818[/snapback]

Tja, en kan jo se effektene av det å se på hvordan andre oppfører seg i påvirket tilstand.

 

Og HVIS en leser nok så kan en nok ha det som grunnlag og.

 

Men derimot: verken sett hvordan det påvirker andre(eller seg selv) og heller ikke satt seg særlig inn i det utenom propaganda(positiv eller negativ) om stoffet gir dårlig vurderingsgrunnlag.

 

Cannabis blei ikke introdusert i Europa før på slutten av 1800-tallet/begynnelsen av 1900-tallet så vidt jeg vet. Alkohol har derimot ei flere tusen år lang historie i Europa og er et akseptert rusmiddel, det er ikke cannabis.

Derfor er alkohol bedre punktum-finale?

 

Hvis en oppdager et nytt rusmiddel som er sunnere/bedre så vil det vel være bedre å ta i bruk det nye samme hvor akseptert det gamle er(og hvor uakseptert det nye er)?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg har nå finni ut hva som har skjedd med hjernen min etter jeg drev litt med hasj.

 

Jeg lider av depersonalisasjon og derealisasjon etter bruk av cannabis.

 

Det betyr en nedsatt oppmerksomhet på sine omgivelser (f.eks. "være som i en tåketilstand"), derealisasjon (følelse av at omgivelsene er forandret), depersonalisasjon (følelse av selv å være forandret).

 

Dette er ikke noe morro i det heletatt og jeg skulle ønske jeg var slik som før hvor jeg så verden mye klarere og kunne være MEG, den jeg føler at jeg var FØR.

 

Jeg er fortsatt for legalisering, men jeg vil bare advare dere mot at det samme KAN skje med dere.

 

Hasj kødder med hjernen definitivt.

 

EDIT: Hadde vært fint om noen kunne sagt ifra til meg om de har de samme følelsene som meg etter bruk av cannabis.

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar
du er altså klar over at det fucker opp hjernen din, og det har skjedd me deg. alikevel er du for legalisering+

6556260[/snapback]

 

Du blir ikke automatisk kriminell hvis du røyker en plante som vokser i naturen.

6556273[/snapback]

 

den vokser ikke her, men skjønner poenget ditt.

 

det jeg ikke skjønner er hvorfor du sa det, grunnen til det er forbudt er at det er farlig.

Lenke til kommentar
Fordi denne tråden er så mye mer enn om du for eller i mot legalisering. Blir bare for dumt med en poll.

6549520[/snapback]

 

 

En poll bør være som dette forslaget. Stem på argumentet du er mest enig i.

 

1) Alkohol er farligere enn cannabis - jeg er for legalisering.

 

2) Cannabis er farligere enn alkohol - jeg er i mot legalisering.

 

3) Jeg tror vi er utsatt for en stor gjennomgripende løgn fra myndighetene - legaliser cannabis.

 

4) Jeg tror staten tenker best på vegne av oss folket - hold på forbudet.

 

5) Jeg tror ikke legalisering av cannabis vil forandre det norske samfunn så drastisk som noen vil ha det til. jeg ser ingen grunn til at det er satt et kriminelt stempel på bruk - legaliser.

 

6) Cannabis er et naturprodukt. Det foreligger en grunnleggende menneskerett å forsyne seg av hva naturen byr oss på - legaliser

Lenke til kommentar

"4) Jeg tror staten tenker best på vegne av oss folket - hold på forbudet."

 

Hvis du skal ha med den så må du også ha med "Jeg tror cannabis-fans tenker best på vegne av oss folket - legaliser"

 

Men synes det var dårlig greier uansett, mange kan jo ha MANGE argumenter for noe...

Lenke til kommentar
"4) Jeg tror staten tenker best på vegne av oss folket - hold på forbudet."

 

Hvis du skal ha med den så må du også ha med "Jeg tror cannabis-fans tenker best på vegne av oss folket - legaliser"

 

Men synes det var dårlig greier uansett, mange kan jo ha MANGE argumenter for noe...

6556586[/snapback]

 

Du kan sikkert finne et alternativ du er mest enig i.

Lenke til kommentar
den vokser ikke her, men skjønner poenget ditt.

 

det jeg ikke skjønner er hvorfor du sa det, grunnen til det er forbudt er at det er farlig.

 

 

Dette har vi allerede vært igjennom, simpelten fordi det er farlig gir det ikke ene og alene grunnlag for å forby det. Virkningene fra stoffet er på mange punkter mildere en legale rusmiddler, bla. alkohol.

 

4) Jeg tror staten tenker best på vegne av oss folket - hold på forbudet.

Vet stater som legaliserer stoffet mer/mindre enn min stat?

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
"4) Jeg tror staten tenker best på vegne av oss folket - hold på forbudet."

 

Hvis du skal ha med den så må du også ha med "Jeg tror cannabis-fans tenker best på vegne av oss folket - legaliser"

 

Men synes det var dårlig greier uansett, mange kan jo ha MANGE argumenter for noe...

6556586[/snapback]

 

Snevert. Folket må ikke røyke hasj om det legaliseres.

Lenke til kommentar
Dette har vi allerede vært igjennom, simpelten fordi det er farlig gir det ikke ene og alene grunnlag for å forby det. Virkningene fra stoffet er på mange punkter mildere en legale rusmiddler, bla. alkohol.

tat?

6557542[/snapback]

 

han sier selv at han sliter med bi-virknigner.

 

på mange punkter er det mildere, men noen punkter er det stærkere. og ikke samenlign med alkohol, for det hadde heller aldri blitt lovelig hvis det hadde kommet i dag.

Lenke til kommentar
Dette har vi allerede vært igjennom, simpelten fordi det er farlig gir det ikke ene og alene grunnlag for å forby det. Virkningene fra stoffet er på mange punkter mildere en legale rusmiddler, bla. alkohol.

tat?

6557542[/snapback]

 

han sier selv at han sliter med bi-virknigner.

 

for det hadde heller aldri blitt lovelig hvis det hadde kommet i dag.

6557861[/snapback]

Alkohol kom ikke i dag....

Det gjorde heller ikke cannabis.... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...