Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

eg er bare lei av denne ustoppelige pirkingen pA hver eneste ord som kan pirkes pA.

6538821[/snapback]

Skjønner hva du mener.

For min del så begynner egentlig denne diskusjonen å bli litt ensformig.

Det blir så og si sagt det samme hele tia, bare med forskjellige formuleringer, så plutselig dukker opp en ny kar i tråden, som enten er motstander eller for legalisering, og sier noe som 48 folk før han/henne har sagt.

Jeg trur og jeg veit at det er folk som har bare gitt opp hele diskusjonen her, fordi vi bare sirkler, vi kommer ingen vei, og det er vel litt av problemet med hele diskusjonen rundt cannabis og legalisering.

Folk har forskjellige meninger, og det er sånn det skal være, men det gjør at vi ikke kommer noen vei. Derfor syns jeg at folk skal få lov til å velge selv om de vil røyke eller ikke. Hvorfor skal en annen person få bestemme om jeg kan få røyke eller ikke? Den personen er jo ikke noe mer viktig, eller mer verdt enn meg, jeg kan jo like så godt si at han ikke får lov til å drikke..blir jo samma greia.....Misforstår meg riktig, jeg etterlyser ikke anarki, det er nødvendig og riktig å ha grenser og lover.

Det jeg vil fram til er at det blir så mye snakk om det samma hele tia, i bunn og grunn virker det som man kan oppsumere denne tråden i to setninger:

''Hasj er dritfarlig, du røyker en joint, så sitter du med nåla 1 uke etterpå, det er helt sant azza!''

''Hasj er ikke no stress, man kan ikke få noia av det, det er helt ålreit, å drikke alkohol er mye mer farlig''

^^ Dette er det jeg ser på som stereotype kommentarer, og jeg er så sinnsykt uenig i begge to...men sannheten er at hele denne tråden egentlig renner ut i akkurat de to setningene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psilocybe har bare noen så utrolig gode poeng! Ta penger fra småkriminelle drittunger og heller gi dem til staten. Det er disse fjortisene som går rundt og forteller høylytt og stolt at de røyker osv og er liksom gansta-kul og sånt. Disse gir hasj og cannabis et dårlig rykte. Disse ungene har ikke peiling på en dritt og gjør faktisk at legaliseringen faller et hakk bakover.

Faktisk mener jeg at halvparten av norcan minst, er bare drittunger og fjortiser. Selv om en del av dem har veldig gode poeng og argumenter, så er det likevel en god del som tror det er kult å røyke og henger på norcan for status. Det bli helt feil fokus og jeg tror det har mye med at folk reagerer negativt på tanken om avkriminalisering og legalisering generelt.

6535236[/snapback]

Feil, st0rste andelen er mellom 20 og 35 eller noe tror jeg

6539640[/snapback]

Du sier det er feil, men at du tror de er mellom 20 og 35..

Det å være fjortis har ikke noe med alder å gjøre. Synes det blir bare teit å diskutere røykeutstyr og hvordan man kan bli enda fjernere osv. Ikke konstruktivt i hele tatt og vitner bare til misbruk egentlig. Uansett så setter slike folk hasj og cannabis i et dårligere lys.

Lenke til kommentar

tu30r6;

Eg vett hva du mener og har vore borti det selv.

Men faktisk synes eg det er mye værre å drikke for mye enn å røyke for mye.

Men dette kan ha med å gjør at eg har efaring med denne rusen.

Ja faktisk efaring,cannabisrus er noe du må lære dg,ivertfall etter min efaring og andre eg kjenner sier det samme.

Men di første gangene eg røykte meg bongestein gange 10 så var det ubehageligt,men ikke på samme måte som eg har efart med alkohol.

Alkohol gjør meg syk viss eg har drukket for mye,det gjør ikke cannabis.

Og du vett etter en stund hvor mye du tåler å røyke på lik linje med alkohol.

Første gangene du drikker blir det lett for mye''typisk fjortisfenomen'' men du lærer.

Samme gjør du med cannabis,eg vett nå hvor mye eg tåler før det blir for mye,og du kan drite litt på draget di første gangene er naturligt og sikkert ubehageligt,men det er slik du lærer. ;)

Og du trenger ivertfall ikke å havne på sykehus med en slange i magen viss du har røykt for mye... :roll:

Endret av terhi
Lenke til kommentar
At slike fantasifostre ikke har noe med virkeligheten å gjøre?

Har observert begge folk som er ruset på begge.

Har lest statistikk som støtter påstanden min.

Vil ikke kalle det fantasi-fostere. ^^ (Synes strengt tatt det er usakelig og ikke minst veldig ulikt deg å bare slenge ut "fantasi-fostere" mot ting du er uenig med. :dontgetit:)

Forøvrig så synes jeg også psilocybe's mening ang. hasj er for å bruke et utrykk som blir mye brukt om det vi snakker om "good shit". :wee:

6534106[/snapback]

Tanken om at hasj skal erstatte alkohol er et "fantasifoster" fordi et er totalt urealistisk. Hasj kan aldri erstatte et glass rødvin til en god biff. Det lar seg ikke gjøre.

Jeg har argumentert for ganske mange ganger at hasj og alkohol er to helt forskjellige ting, som ikke kan sammenlignes direkte. Det er en likhet, begge kan brukes som rusmidler. Men der stopper det også. Alkohol har en helt annen type rus, helt annen måte å fungere på, helt andre funksjoner som hasj ikke har, osv. osv. osv.

Så slike 'hvis' er totalt urealistiske. Hvis hasj kan erstatte alkohol så vil 'ting bli bedre'. Hvis griser hadde vinger, så kunne de fly. Hvis månen var en gul ost osv

6535487[/snapback]

Hvorfor kan ikke alkohol og hasj samenlignes?

Du kan samenlignest på alle måter untatt rusen,som du skriver....

Men faktisk gir cannabis etter min efaring en svagere rus enn alkohol.

Synes argumentene dine begynner å miste meining pga du greier ikke å se 2sider i en sak.

Hvorfor vill du ha et forbud som ikke virker?

Du sier at alkohol kan nytes til mat,men der stopper det før d blir et rusmiddel,og nesten alle bruker det som rusmiddel...

Men cannabis kan jo brukes til så mye meir en rusmiddel,så eg forstår ikke hvorfor du bruker ''feks at alkohol kan nytes til mat'' og derfor er det ikke det samme.

Nei egentligt er cannabis mye betre enn alkohol pga det kan brukes til så mye meir enn alkohol.

Hadde staten tenkt slik som du gjør nå så hadde alkohol blitt fjernet og cannabis blitt lovligt...

Faktisk sier di samme ekspertene som og sier cannabis er så farligt at viss di skulle velget mellom cannabis og alkohol så hadde cannabis blitt lovligt nå og alkohol ulovligt,så det argumentet forstår eg ikke at du gidder å bruke... ;)

raziel014;Så du syes det er idiotisk å diskutere om røykeutstyr og det ikke er konstruktivt.

Synes tvert imot pga det er sikkert folk med gode tips dr ute og du kan dele dine egen efaringer med kvarandre.Men det finnes ei grense,men eg synes det er feil å si at det er tåpeligt å dele efaringer med andre,og det er altid noe nytt å lære. ;)

*trøtt*

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Psilocybe har bare noen så utrolig gode poeng! Ta penger fra småkriminelle drittunger og heller gi dem til staten. Det er disse fjortisene som går rundt og forteller høylytt og stolt at de røyker osv og er liksom gansta-kul og sånt. Disse gir hasj og cannabis et dårlig rykte. Disse ungene har ikke peiling på en dritt og gjør faktisk at legaliseringen faller et hakk bakover.

Faktisk mener jeg at halvparten av norcan minst, er bare drittunger og fjortiser. Selv om en del av dem har veldig gode poeng og argumenter, så er det likevel en god del som tror det er kult å røyke og henger på norcan for status. Det bli helt feil fokus og jeg tror det har mye med at folk reagerer negativt på tanken om avkriminalisering og legalisering generelt.

6535236[/snapback]

Feil, st0rste andelen er mellom 20 og 35 eller noe tror jeg

6539640[/snapback]

Du sier det er feil, men at du tror de er mellom 20 og 35..

Det å være fjortis har ikke noe med alder å gjøre. Synes det blir bare teit å diskutere røykeutstyr og hvordan man kan bli enda fjernere osv. Ikke konstruktivt i hele tatt og vitner bare til misbruk egentlig. Uansett så setter slike folk hasj og cannabis i et dårligere lys.

6540536[/snapback]

Enig med raziel014. Det er ok å informere om farer ved bruk/misbruk, mens "tips og tricks" kan gjøres via PM.

Lenke til kommentar

Eg er delvis enig,men feks viss eg viss eg skal kjøpe meg ei pipe og lager en tråd om hva eg bør se etter nå eg skal kjøpe pipe.Eller hva papir som egner seg best som joint eller om noen tips om hvordan eg kan lage ei god pipe osv synes eg ikke er någe fjortis eller har noe med misbruk på noen måte.Og du kan faktisk komme med råd om hvordan du kan bruke cannabis på riktig måte istedenfor å røyke til du sovner...

Men viss det går i hvordan du skal trekke bøtte for å bli fjernere osv dr gå grensa.

Synes det ikke er noe feil med å dele din kunskap med andre,bare det er en fornuftig kunskap.Men det blir feil å si at å dele kunskap uansett hva det handler om setter cannabis i dårligt lys eller er fjortis eller har noe med misbruk å gjøre.

Forstår du hva eg meiner?....

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Eg er delvis enig,men feks viss eg viss eg skal kjøpe meg ei pipe og lager en tråd om hva eg bør se etter nå eg skal kjøpe pipe.Eller hva papir som egner seg best som joint eller om noen tips om hvordan eg kan lage ei god pipe osv synes eg ikke er någe fjortis eller har noe med misbruk på noen måte.Og du kan faktisk komme med råd om hvordan du kan bruke cannabis på riktig måte istedenfor å røyke til du sovner...

Men viss det går i hvordan du skal trekke bøtte for å bli fjernere osv dr gå grensa.

Synes det ikke er noe feil med å dele din kunskap med andre,bare det er en fornuftig kunskap.Men det blir feil å si at å dele kunskap uansett hva det handler om setter cannabis i dårligt lys eller er fjortis eller har noe med misbruk å gjøre.

Forstår du hva eg meiner?....

6540657[/snapback]

Ja det gjør jeg!

Men det er ikke sikkert at alle som besøker eller poster i denne tråden er like fornuftige som oss. Det kan utarte til idioti, stengning av tråd, og ingen muligheter for å ha en fornuftig debatt om viktige prinsipper.

Lenke til kommentar

Er enig i hva du sier,og nå eg snakket om piper osv så meinte eg ikke at det egnet seg i denne tråden eller i det heile tatt dette forumet. :p

Ville bare fram til at det går ann å diskutere div ting som er konstruktivt uten at det skal

gå ut som et fjortis fenomen,eller ha noe med misbruk. ;)

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Det jeg finner mest skummelt med cannabis idag er kjøpet, man må ofte snakke med folk og "dealere" man ikke kjenner og man vet aldri helt hva som er i stoffet du kjøper.

Sett bort i fra det så er jeg enig med den siden som støtter legalisering av cannabis, jeg har langt flere dårlige erfrainger med alholberusede mennesker, jeg kan ikke tenke på en gang at en som har røyket cannabis har oppført seg voldelig eller vondsinnet mot noen.

Lenke til kommentar
Det går inn på meg at det er flere som er for legalisering, tenk at alle skulle vært steina. læreren som ikke huska ditt og datt. politiet som glemte at han var på biljakt o.s.v.

6544620[/snapback]

Kjenner flere lærere (tre for å være nøyaktig) som tar seg en blås i helga, den ene er mattelærer faktisk ;)

Desuten overdriver du, hvem faen vil glemme at han er i en biljakt. :hmm:

Lenke til kommentar
Det går inn på meg at det er flere som er for legalisering, tenk at alle skulle vært steina. læreren som ikke huska ditt og datt. politiet som glemte at han var på biljakt o.s.v.

6544620[/snapback]

Tror du postet i feil kategori, forumdelen "Idioti" er den andre veien.

Lenke til kommentar
tu30r6;

Eg vett hva du mener og har vore borti det selv.

Men faktisk synes eg det er mye værre å drikke for mye enn å røyke for mye.

Men dette kan ha med å gjør at eg har efaring med denne rusen.

Ja faktisk efaring,cannabisrus er noe du må lære dg,ivertfall etter min efaring og andre eg kjenner sier det samme.

Men di første gangene eg røykte meg bongestein gange 10 så var det ubehageligt,men ikke på samme måte som eg har efart med alkohol.

Alkohol gjør meg syk viss eg har drukket for mye,det gjør ikke cannabis.

Og du vett etter en stund hvor mye du tåler å røyke på lik linje med alkohol.

Første gangene du drikker blir det lett for mye''typisk fjortisfenomen'' men du lærer.

Samme gjør du med cannabis,eg vett nå hvor mye eg tåler før det blir for mye,og du kan drite litt på draget di første gangene er naturligt og sikkert ubehageligt,men det er slik du lærer. ;)

Og du trenger ivertfall ikke å havne på sykehus med en slange i magen viss du har røykt for mye... :roll:

6540608[/snapback]

sant sant...

Jeg syntes jeg tålte å røyke mye mer i starten...

første gangen (røyka bong) så vart jeg så stein at jeg ikke greide å trekke opp bongen selv, bare trekke inn. Og han som trakk opp for meg trakk opp mange :p

Tror jeg aldri har røyka så mye som da uten å bli dårlig å så jævla fjern.

Lenke til kommentar

6544620[/snapback]

Hahahæ?!? Du kødder, sant? Wow Erik, du har sjeldent noe lurt å komme med i denne tråden, men shit, dette var noe for seg selv.

Lenke til kommentar

både mattelæreren (3MX) og naturfags/fysikk/kjemi- læreren min på vgs røyka pot, de var så flinke atte :) I tillegg er jeg 100% sikker på at matte1 foreleseren min på NTNU røyka en cityjoint utafor realfagsbygget en tidlig morgen :p Skodden lå tjukt og det lukta ikke marlboro for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort masse greier opp igjennom årene..røykt,drukket,sniffet,tabletter...Men ingenting er bedre enn min kjære datamaskin...Og for ikke å glemme alle de jævla tingene jeg faktisk har gjort i ruset tilstand...

Ærlig talt så kan jeg takke datamaskinen min, Min interesse for data at jeg fortsatt lever..

Amen

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

liker dere best å røyke alene eller med andre? selv har jeg en liten teori om at hvis man røyker alene får man hallusianasoner og andre artige greier som man ikke får med andre folk(kommer jo ann på hvilke folk), men uansett, selv får jeg bare ustanselige lattiser når jeg er med andre mennesker. litt kjedlig.

hmm.. kanskje ikke dette passer i denne tråden :p

Lenke til kommentar

Røyker alene engang iblant, har ingen problemer med det. Men det jævla mye kulere å røyke med andre folk. Men etter en hard dag på jobb kan det være digg engang iblandt å sette seg på terrassen i sola, fyre en joint, ta to kalde pils, lese en fet bok og litt musikk. Men mange som røyker mye alene blir jo fucked, null sosiale antenner n shit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...