Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
når ble dette en *lær deg til og bli rusa* tråd

6532779[/snapback]

 

Hva er galt med å dele slike erfaringer, sånn at folk kan oppnå gode opplevelser og slutte å komme med ubalanserte/feilaktige/amatørmessige opplevelser som demoniserer en så uskyldig greie som en grønnplante?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når ble dette en *lær deg til og bli rusa* tråd

6532779[/snapback]

 

Hva er galt med å dele slike erfaringer, sånn at folk kan oppnå gode opplevelser og slutte å komme med ubalanserte/feilaktige/amatørmessige opplevelser som demoniserer en så uskyldig greie som en grønnplante?

6533082[/snapback]

Normalisering av noe som er ulovlig, og ikke så uskyldig som mange liker å tro.

Lenke til kommentar
Normalisering av noe som er ulovlig, og ikke så uskyldig som mange liker å tro.

6533107[/snapback]

 

Og grunnlaget for at det er ulovlig er fullspekket av løgner og propaganda.

 

Og de som da ikke syns dette er så uskyldig, og mener det er farlig, kan jo egentlig bare la vær å røyke det? Ser ikke helt problemet

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
når ble dette en *lær deg til og bli rusa* tråd

6532779[/snapback]

 

Hva er galt med å dele slike erfaringer, sånn at folk kan oppnå gode opplevelser og slutte å komme med ubalanserte/feilaktige/amatørmessige opplevelser som demoniserer en så uskyldig greie som en grønnplante?

6533082[/snapback]

Normalisering av noe som er ulovlig, og ikke så uskyldig som mange liker å tro.

6533107[/snapback]

 

Jeg er enig i at mange(brukeren) liker å tro det. Rådene som disse gir må likevel amatører vurdere, derfor er denne tråden en mulighet for at sånne som meg kan korrigere overstadige uttalelser fra både frelste og vantroende.

Lenke til kommentar
når ble dette en *lær deg til og bli rusa* tråd

6532779[/snapback]

 

Hva er galt med å dele slike erfaringer, sånn at folk kan oppnå gode opplevelser og slutte å komme med ubalanserte/feilaktige/amatørmessige opplevelser som demoniserer en så uskyldig greie som en grønnplante?

6533082[/snapback]

 

Du sa det. Det er faktisk sånn at det som naturen skjenker oss, det kan ingen nekte oss å konsumere. Cannabis er naturens gave til menneskeheten, og det kan ingen "stat" ta fra oss. Det er en naturlov.

Lenke til kommentar
Normalisering av noe som er ulovlig, og ikke så uskyldig som mange liker å tro.

6533107[/snapback]

Og grunnlaget for at det er ulovlig er fullspekket av løgner og propaganda.

6533197[/snapback]

En fin måte å rettferdiggjøre sitt eget syn er å bygge opp et negativt fiendebilde av motparten. Generelt kalt stråmannsargumentasjon.

 

Det er selvsagt ikke slik at alt som er sagt om hasj' skadevirkninger er korrekt. Mye er bygd på antagelser. Men mye av legaliseringsargumentene er også svært tynne. Og jeg vil tro man faktisk finner mer propaganda og løgner på denne siden av debatten. Dette fordi det er på denne siden er snakk om egeninteresse, både i form av ønske om å fritt få yte sin last, men også for rettferdiggjøre og ufarliggjøre egne handlinger. Det er mye mer behagelig å tro på en løgn om at det er helt ufarlig, enn en mistanke om at det kanskje innebærer en viss risiko.

 

Og de som da ikke syns dette er så uskyldig, og mener det er farlig, kan jo egentlig bare la vær å røyke det? Ser ikke helt problemet

6533197[/snapback]

Problemet er a det koster for samfunnet. Og dermed må alle, også ikkerøykerne, være med å betale for de som belaster samfunnet.

 

Ingen av oss lever i et vakuum der våre handlinger kun påvirker oss selv. Desverre, kan man godt si. Men sånn er det.

 

pwd3679, du bør sjekke hva en naturlov er. :D

Lenke til kommentar
Når det gjelder skader så er jeg selv overbevist om at hvis cannabis tar over for alkohols så vil en få mye mindre skader og dermed mindre belastninger for samfunnet. :)

6533558[/snapback]

Og hvis griser hadde vinger, så kunne de helt sikkert fly.

6533567[/snapback]

og med det meiner du?

Lenke til kommentar
Når det gjelder skader så er jeg selv overbevist om at hvis cannabis tar over for alkohols så vil en få mye mindre skader og dermed mindre belastninger for samfunnet. :)

6533558[/snapback]

Og hvis griser hadde vinger, så kunne de helt sikkert fly.

6533567[/snapback]

og med det meiner du?

6533787[/snapback]

At slike fantasifostre ikke har noe med virkeligheten å gjøre?

 

Griser har ikke vinger. Hasj er ingen potensielli erstatning for alkohol.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
når ble dette en *lær deg til og bli rusa* tråd

6532779[/snapback]

 

Hva er galt med å dele slike erfaringer, sånn at folk kan oppnå gode opplevelser og slutte å komme med ubalanserte/feilaktige/amatørmessige opplevelser som demoniserer en så uskyldig greie som en grønnplante?

6533082[/snapback]

 

Du sa det. Det er faktisk sånn at det som naturen skjenker oss, det kan ingen nekte oss å konsumere. Cannabis er naturens gave til menneskeheten, og det kan ingen "stat" ta fra oss. Det er en naturlov.

6533447[/snapback]

 

Æg e gla i sånne ænkle sannheta :love:

Lenke til kommentar
Når det gjelder skader så er jeg selv overbevist om at hvis cannabis tar over for alkohols så vil en få mye mindre skader og dermed mindre belastninger for samfunnet. :)

6533558[/snapback]

Og hvis griser hadde vinger, så kunne de helt sikkert fly.

6533567[/snapback]

 

Og når ble du så saklig?

Jeg syntes vår gode mann psilocybe her på forumet har endel gode meninger angående dette. Siterer:

Hasj burde blitt legalisert, avgiftsbelagt og solgt over disk som tobakk og alkohol. Det hadde fjernet en haug med penger fra halvkriminelle drittunger over til staten, noe som hadde kommet samfunnet generelt til gode.

 

Ingen blir aggressiv av hasj. Du leser aldri om folk som, etter å tatt seg en joint på vorspielet, har gått ut på byen og slått ned noen. Det har ingen negative ringvirkninger for samfunnet ellers, i motsetning til alkohol og heroin.

 

Selvfølgelig, det jeg skriver, forutsetter moderat og fornuftig bruk. Det er en vesentlig forskjell på bruk og misbruk. Misbruker du et hvilketsomhelst rusmiddel over lengre tid, vil du ta skade av det.

 

Disse punktene kunne jeg ikke hver mer enig i. Om folk vil røyke, så er det opp til de selv.

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke cannabis. Har så vidt testa et par trekk marihuana på ferie. Men om stoffet blei solgt over disk så hadde jeg med 100% sannsynlighet røyka stoffet flere ganger. Det jeg vil fram til er at en legalisering vil øke tilgjengeligheten og følgelig forbruket og misbruket. Jeg synes samfunnet har mer enn nok med skadene fra alkohol.

Lenke til kommentar
At slike fantasifostre ikke har noe med virkeligheten å gjøre?

Har observert begge folk som er ruset på begge.

Har lest statistikk som støtter påstanden min.

 

Vil ikke kalle det fantasi-fostere. ^^ (Synes strengt tatt det er usakelig og ikke minst veldig ulikt deg å bare slenge ut "fantasi-fostere" mot ting du er uenig med. :dontgetit:)

 

Forøvrig så synes jeg også psilocybe's mening ang. hasj er for å bruke et utrykk som blir mye brukt om det vi snakker om "good shit". :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg bruker ikke cannabis. Har så vidt testa et par trekk marihuana på ferie. Men om stoffet blei solgt over disk så hadde jeg med 100% sannsynlighet røyka stoffet flere ganger. Det jeg vil fram til er at en legalisering vil øke tilgjengeligheten og følgelig forbruket og misbruket. Jeg synes samfunnet har mer enn nok med skadene fra alkohol.

6534014[/snapback]

 

Okidoki, du har prøvd det på ferien din. Du likte det så godt at hvis det var legalt så hadde du "lagd lapskaus". Forbruk ...er å bruke ...misbruk er hva du subjektivt mener er uforsvarlig forbruk ...så bringer du inn alkohol i sammensuriet ...hva i det grønnstekte svartsvidde helvete snakker du om?

Lenke til kommentar
Normalisering av noe som er ulovlig, og ikke så uskyldig som mange liker å tro.

6533107[/snapback]

Og grunnlaget for at det er ulovlig er fullspekket av løgner og propaganda.

6533197[/snapback]

En fin måte å rettferdiggjøre sitt eget syn er å bygge opp et negativt fiendebilde av motparten. Generelt kalt stråmannsargumentasjon.

 

 

Problemet er a det koster for samfunnet. Og dermed må alle, også ikkerøykerne, være med å betale for de som belaster samfunnet.

 

Ingen av oss lever i et vakuum der våre handlinger kun påvirker oss selv. Desverre, kan man godt si. Men sånn er det.

 

6533525[/snapback]

 

Skjønner hva du mener, men det jeg sier er fakta. Det er løgner, og det er propaganda.

 

På hvilken måte koster det samfunnet noe at jeg røyker meg en joint på kveldinga, sånn for kos skyld? Hvis du ser på det fra en annen side, så kan samfunnet tjene på legalisering, hvis man f.eks setter skatt på det som blir importert inn.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke fatter hva jeg mener så tror jeg du har røyka for mye.

6534304[/snapback]

 

Jeg røyker ikke, vennligst forklar deg!

6534418[/snapback]

Om du legger godviljen til så klarer selv du å forstå budskapet i mine få setninger. Essensen er at en legalisering vil føre til økt tilgjengelighet, noe som fører til at flere vil prøve sakene og flere vil bruke sakene. Dette vil så føre til at flere misbruker sakene. I stor grad så vil cannabisbruken komme i tillegg til alkoholbruken. Samfunnsmessig så tror ikke jeg det er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...