Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn i luftforsvaret, og skal på inntak i morgen. Prøvde så vidt et par trekk med hasj på Roskilde for 18 dager siden, og lurte på om de vil merke dette? Har aldri prøvd det hverken før eller etter. Jeg har også ganske høy forbrenning hvis det har noe å si. Er ganske nervøs for å bli tatt, for jeg har veldig lyst til å dra i militæret, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg prøvde :/

6512063[/snapback]

De vil nok finne bevis på at du har røkt når de tar blodprøve av deg, og tar gjerne en ekstra sjekk av bagasjen din etterpå. Men ikke noe mer enn det. Si at du var i Amsterdamm og røkte der, fullt lovlig, ingen kan (bør/har rett til å) si noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg skal inn i luftforsvaret, og skal på inntak i morgen. Prøvde så vidt et par trekk med hasj på Roskilde for 18 dager siden, og lurte på om de vil merke dette? Har aldri prøvd det hverken før eller etter. Jeg har også ganske høy forbrenning hvis det har noe å si. Er ganske nervøs for å bli tatt, for jeg har veldig lyst til å dra i militæret, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg prøvde :/

6512063[/snapback]

De vil nok finne bevis på at du har røkt når de tar blodprøve av deg, og tar gjerne en ekstra sjekk av bagasjen din etterpå. Men ikke noe mer enn det. Si at du var i Amsterdamm og røkte der, fullt lovlig, ingen kan (bør/har rett til å) si noe.

6512154[/snapback]

Tror ikke de finner noenting som helst, fordi to trekk er for lite til at det lagres så lenge. Uannsett behøver du ikke si noe før det er tvingende nødvendig. Er usikker på om forsvaret tar obligatoriske tester for å påvise evnt. spor av cannabis?

Lenke til kommentar
aaah, militærinlegget fikk meg til å mimre om da jeg selv skulle på inrykk.

befal: "goddag rekrutt, jeg ser du har flere hip-hop cd'er i baggen din, røyker du hasj?"

meg: "ja"

befal: "ok, velkommen skal du være"

6512253[/snapback]

haha, sa de det? nå lo jeg godt :D

Lenke til kommentar

Det var rett og slett så stor mangel på folk i innrykket at de til og med lot en 23 år gammel løsemiddelskadet (++) fisker fra Salten bli med på moroa!

Narko-sør duden som "forhørte" meg satte så stor pris på at jeg ikke bullshitta han og sa det rett ut, jeg lovte dessuten å ikke røyke mens jeg var inne noe jeg holdt (frem til 1 mnd før jeg dimmet og stod vakt på et tomt Skaugum).

Lenke til kommentar
Dem tester deg i militæret når du drar inn, men når du først er inne kan du røyke deg så stein som bare det når du har perm.

6514026[/snapback]

Det er ikke helt korrekt... Jeg kjenner til flere som måtte ta både en og flere tester veldig uten varsel kun fordi de hørte på hiphop, reggae eller var generelt trøtte. Nå var narko-sør ganske PÅ med å teste gardister ettersom det er skarpt oppdrag og det faktisk var ment at man skulle følge med litt når man stod vakt.

Lenke til kommentar
Dem tester deg i militæret når du drar inn, men når du først er inne kan du røyke deg så stein som bare det når du har perm.

6514026[/snapback]

Det er ikke helt korrekt... Jeg kjenner til flere som måtte ta både en og flere tester veldig uten varsel kun fordi de hørte på hiphop, reggae eller var generelt trøtte. Nå var narko-sør ganske PÅ med å teste gardister ettersom det er skarpt oppdrag og det faktisk var ment at man skulle følge med litt når man stod vakt.

6514100[/snapback]

Stemmer sikkert det.

de jeg prata med var ute til sjøs med marinen, sikkert litt annerledes der.

Lenke til kommentar
aaah, militærinlegget fikk meg til å mimre om da jeg selv skulle på inrykk.

befal: "goddag rekrutt, jeg ser du har flere hip-hop cd'er i baggen din, røyker du hasj?"

meg: "ja"

befal: "ok, velkommen skal du være"

6512253[/snapback]

:!: :!:

Likte best at han konkluderte med at hip-hop cd'er og gutt = hasj, den var god :D

Lenke til kommentar

Både bra og dårlig egentlig. Det er jo bra at det setter fokus på kampen for legalisering eller avkriminalisering og at Politiet bare kan legge ut et forenklet forelegg og ikke sende "den kriminelle" i retten. Men uansett, dem som tar gode av dette er enten storrøykere eller smålangere og selvfølgelig staten selv. Altså, hvem har 15 gram liggende hjemme i samme slengen? En misbruker eller langer høres det ut som i mine ører. Fokuset burde ha vært sterkere rettet mot at smårøykere skal få være smårøykere uten at de trenger å føle seg kriminelle. Man skulle ha fått lov til å ha et par planter eller noen gram hasj i sitt eget hjem lovlig.

Men for all del, dette er jo bra også. Mye fokus på Cannabis for tiden. Men skjønner ikke at alle sier "hasjplante" og "dyrke hasj". Hvordan i all verden skal man få til å dyrke hasj? Det er som å si at spaghetti vokser på trær. Bare det alene tyder på uvitenhet.

En annen ting som i motsetning er veldig bra er følgende debatt i hjemfylket mitt.

http://www.adressa.no/streaming/nyheter/article689715.ece

Lenke til kommentar
En god nyhet folkens!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123519

Så hva syntes dere streitinger om dette? Dårlig signaleffekt eller er det bra at mindre narkotika-saker holdes utenfor retten?

6524024[/snapback]

Veldig positiv greie spør du meg.

5 gram er jo ikke mye, så da ender det opp med at du må oftere ut og inn i miljøene for å skaffe, nå som man kan gå med 15 gram, uten å måtte tenke på at du kan bli straffa som drug-dealer er det bedre.

Jeg så ikke noe om hva forelegget på 15 gram blir, men regner med at det er 3500 kroner, sånn som det var med 5 gram?

Dette viser jo at regjeringa har begynt å skjønne litt mer av detta, og det går en positiv vei :)

Jeg syns fortsatt det er rart at man ikke skal få lov til å dyrke marijuana til eget bruk, når det er lov ( så vidt jeg har hørt) å brenne egen sprit, noe som er mye mer farlig enn å dyrke marijuana, da i forhold til eksplosjons fare osv...

Lenke til kommentar
Heilt greit, så slipper rettsystemet å bli forstoppa av stonere.

6524712[/snapback]

jepp, helt unødvendig å sette igang saker pga litt hasj...syns likevel at de kunne ha registrert deg i bøteregisteret, istedenfor strafferegisteret, men det får vi vel vente med til en eventuell avkriminalisering eller legalisering kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...