Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Inntrykket av at miljøet er "kriminelt" kan være en blanding av egen oppfatning, og enkelte fantasifulle brukeres skryting.

Det er kriminelt så lenge marijuana o.l er kriminalisert, men du mener vel involvering i andre former for forbrytelser som div. vinningsforbrytelser ?

6502192[/snapback]

Spørsmålet til Aldrack var som jeg forsto det rettet mot opplysninger gitt i tråden.

Har også vært borti slabbedasker som livnærer seg med ymse andre kriminelle sysler i tillegg, men de har vært i fåtall.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Informasjon om legalisering i andre land har jeg ikke, siden det ikke har skjedd med unntak av Amsterdam :p og mexico nylig, men det er for tidlig å si noe om det.

De "kriminelle" som langer hasj er personer som deg og meg, har selv langet hasj en del ganger, og de store gutta som driver med hasj, driver som regel med andre ting. Vet om en dealer her i området som går rundt bevæpnet pga speednoia, altså ikke hasj.

Viss hasj blir legalisert så har de nok av sysler å holde på med.

Lenke til kommentar

Langtids misbruk av Cannabis Sativa gir symptomer som sammenlignes med langtidsbruk av Heroin og Kokain.

Fks.angst,paranoia,uro,svettetokter,nedsatt korttidshukommelse,humørssvingninger,likegyldighet,luftveisproblemer,tap av Kognitiv Læreevne (evne til å lære av egne feil fks.),psykotiske symptomer.

Cannabis kan føre til alvorlige psykiske lidelser som psykoser,schizofreni,faktisk så får 1 av 10 Cannabis brukere psykose.

Visst du vurderer å begynne klikk HER først og sjekk ut den siden først.

Cannabis inneholder mye mer Tjære enn vanlig røyk og gir derfor økt risiko for fks.lungekreft,kols,astma o.l...

Velger du å ta avstand fra narkotika som meg,GRATULERER du har skjønt det! :thumbup:

Bruker du Cannabis nå eller har tenkt til å begynne,ja det gjør meg trist og det smerter dypt inne i meg.

:(:cry:

Hilsen en som røykte Cannabis i 6-7 år,men har sluttet og sier NEI til Narkotika...

Endret av naits81
Lenke til kommentar

Brukte du KUN Cannabis?

EDIT: Forøvrig virker det du serverer oss som standard tull som står i brosjyrer ol.

Jeg observerte en som ble høy og leste i en brosjyre senere. Sånn ca. ingenting av det som stod det stemte. Troverdigheten til den slags er for min del lagt ganske død...

EDIT2: Above the Influence er godt prinsipp. Problemet med den siden er at den definerer det å gjøre en hvis ting som å ikke tenke selv og gjøre DET DEN SIER SIER AT DU SKAL GJØRE som å tenke selv.

Noe som er bullshit.

Hasj/cannabis er det mye anti-press i mot. Med andre ord så kan man gå "above the infleunnce" hvis en prøver dette på eget iniativ.

EDIT3:

Bruker du Cannabis nå eller har tenkt til å begynne,ja det gjør meg trist og det smerter dypt inne i meg.

Kom med et bedre argument enn det.

Du skriver svada, og formuleringene dine stinker propaganda lang vei.

Hvis du skal overbevise folk må du komme med mer enn fengende retorikk. Du må være sakelig, komme med sakelige argumenter og dokumentasjon.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Visst du vurderer å begynne klikk HER først og sjekk ut den siden først.

snip

Hilsen en som røykte Cannabis i 6-7 år,men har sluttet og sier NEI til Narkotika...

6503149[/snapback]

Jeg har røyket cannabis så og si i strekk de siste åra og har ikke forandret meg i det minste, kun blitt mer positiv og åpen. (min erfaring har dog lite å si selvsagt)

1 av 10 av dem som har ANLEGG for psykoser får psykoser tenker jeg vi sier, dette er imidlertid ikke bevist i en uavhengig rapport.

Og den siden du linker til er lagd av amerikas svar på UMN, så den opererer ikke akkuratt med fakta. Jeg er også imot narkotika! Men er av hele mitt hjerte for Cannabis :)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Skal bare slenge ut en liten link til en blogg jeg fant

Blogg

6507092[/snapback]

Leste den samme selv. Står mye fornuftig der, nederland har mye bra politikk. :)

6507200[/snapback]

jepp, og det er jo fakta som står der, er ikke noe å diskutere en gang, men det som er nødvendig, det er å innse at den narkotika politikken vi kjører, ikke fungerer!

Det jeg ikke skjønner er hvorfor hasjrøykere skal stresses, og passe seg for politiet, gå rundt å være ''kriminell'', mens de lar afrikanere stå helt åpenlyst på Grønland i Oslo, mens de selger Khat og ruser seg. Dette er ett mye sterkere rusmiddel, en svak amfetamin rus er det vel de beskriver det som. De bruker opptil 600 kroner dagen på disse plantene, og kommer hjem og er voldelige. Da er det jaggu meg bra at vi i værtfall klarer å stoppe hasjrøykerne, for de er jo så sinnsykt farlige.

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar

Jeg skal inn i luftforsvaret, og skal på inntak i morgen. Prøvde så vidt et par trekk med hasj på Roskilde for 18 dager siden, og lurte på om de vil merke dette? Har aldri prøvd det hverken før eller etter. Jeg har også ganske høy forbrenning hvis det har noe å si. Er ganske nervøs for å bli tatt, for jeg har veldig lyst til å dra i militæret, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg prøvde :/

Lenke til kommentar
Du.

Isåfall, det er ganske sannsynlig at det er ute av kroppen, men siden det er så viktig for deg ville jeg ha stukket innom headshop og kjøpt urinrens

Takk for svar =) Bor et godt stykke unna Oslo, så har ikke mulighet til å dra dit nå. Skal dra kl. 05.30 i morgen tidlig så. Får bare krysse fingrene for at det er ute av kroppen da. Er det sånn at de sjekker alle urinprøvene for narkotiske stoffer, eller tar de ut noen som virker mistenklige? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...