Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Men hva skjer når langerne ikke lenger kan leve av hasj, fordi det blir legalisert og kan skaffes på apotek (som jo er foreslått i tråden her). Er det ikke en sjanse for at de prøver å ta inn den tapte fortjenesten ved å selge tyngre stoffer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det stemmer helt!

Men husk at da har ikke hasj-brukere kontakt med dem lengre :)

Og de som er interessert i tyngre stoffer vil alltid kunne få tak i dem.

Jeg kan skaffe cola og amfetamin mye lettere enn hasj f.eks. (selvom jeg holder meg langt unna kjemiske stoffer)

Lenke til kommentar

Økt tilgjengelighet vil ikke gi økt tilgjengelighet av andre stoffer.

Det som derimot vil skje er at folk som vil ha hasj slipper å oppsøke lumske miljøer for å få tak i det og dermed slipper å bli tilbudt tyngre stoffer.

Lenke til kommentar

Tviler på at tilgjengeligheten på sterkere stoffer vill bli betre.Det er nokså lett å få tak i tyngre stoffer i dag,så det er derfor eg tviler på at det blir lettere.

Trur og færre vill begynne med sterkere stoffer nå det er vanskeligere å komme i et slikt miljø,så det blir ikke lønsomt å drive med slike stoffer i norge.

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Med legalisering ville det bety: Jevn kvalitet, sikker tilgang, mindre kriminalitet og det faktum at vanlige mennesker ville slippe å tvinges til en adferd som løgnere.

Man kan lite gjøre med rekkrutteringen til tyngre miljøer. De som blir tunge rusmisbrukere søker aktivt dette, fordi hasj er ikke dekkende for deres behover uannsett.

Lurer på hva de såkalte liberale partier vil gjøre hvis de får makten? Blir det obligatorisk testing på arbeidsplassene? Grunnen for det utsagnet er fokuset disse har på "kriminalitetsbekjempelse".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er fasinerende at dere vet hvor godt hva som skjer dersom hasj blir legalisert :p Men hva skal dagens hasjlangere gjøre dersom de ikke kan livnære seg på hasj?

6501962[/snapback]

Dagens hasjlangere er som vanlige hasjrøykere flest, men de tar en ekstra sjanse ved å lange for å finansiere eget forbruk. Når gotteriet blir å få kjøpt på RIMI, så går disse dit og handler. Bortsett fra det så går de på jobb slik som du og jeg.

Men inntil da så: "As private parts to the gods are we, they play with us for their sport." :)

Lenke til kommentar
Det er fasinerende at dere vet hvor godt hva som skjer dersom hasj blir legalisert :p Men hva skal dagens hasjlangere gjøre dersom de ikke kan livnære seg på hasj?

6501962[/snapback]

Dagens hasjlangere er som vanlige hasjrøykere flest, men de tar en ekstra sjanse ved å lange for å finansiere eget forbruk. Når gotteriet blir å få kjøpt på RIMI, så går disse dit og handler. Bortsett fra det så går de på jobb slik som du og jeg.

Men inntil da så: "As private parts to the gods are we, they play with us for their sport." :)

6502018[/snapback]

Ok. Slik inntrykket mitt fra tråden her var så virket det som om det hovedsaklig var i kriminelle miljøer hasj ble distribuert. Men hvis de fleste langere er vanlige brukere er vel sjansen for at de skal gå over til å distribuere tyngre stoffer liten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ok. Slik inntrykket mitt fra tråden her var så virket det som om det hovedsaklig var i kriminelle miljøer hasj ble distribuert. Men hvis de fleste langere er vanlige brukere er vel sjansen for at de skal gå over til å distribuere tyngre stoffer liten.

6502041[/snapback]

Inntrykket av at miljøet er "kriminelt" kan være en blanding av egen oppfatning, og enkelte fantasifulle brukeres skryting.

Jeg har selv brukt hasj i over 30 år, og har aldri vært i nærheten av kriminelle personer for å skaffe det. Derimot har jeg truffet på kriminelle elementer via legale jobboppdrag, hvor det slett ikke var forventet.

Vil anbefale en utmerket serie for deg å følge med på: Trailer Park Boys.

Lenke til kommentar
Inntrykket av at miljøet er "kriminelt" kan være en blanding av egen oppfatning, og enkelte fantasifulle brukeres skryting.

Det er kriminelt så lenge marijuana o.l er kriminalisert, men du mener vel involvering i andre former for forbrytelser som div. vinningsforbrytelser ?

Lenke til kommentar

Det er kriminelt så lenge marijuana o.l er kriminalisert, men du mener vel involvering i andre former for forbrytelser som div. vinningsforbrytelser ?

6502192[/snapback]

Lurte på om jeg skulle skrive at med kriminelt så mente jeg noe utover at hasj er ulovlig ja :)

Lenke til kommentar

6501962[/snapback]

Hasj er da legalisert i flere land, så det skulle ikke være så veldig vanskelig å annta hvordan en legalisering vil påvirke Norge, selvfølgelig kan vi ikke med sikkerhet si hva konsekvensene ville bli, men vi kan da annta at det ikke vil bli så annderledes enn i andre land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...