Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Grall=Gratulerer.  :cool:  Jo ja, Gall også.. :p

Kan forresten fortelle en historie i samme slengen:

I 10klasse fant den ene læreren (liberalist) min ut at jeg inhalerte illegalt og ville ha en alvorsprat med meg. Hun sa følgende: "Sett inn navn her" Kan du vente til etter skolen med å røyke eller? Du er jo så giddalaus i timene  :D

Steinerskolen vel og merke.

Edit: Litt mer lesevennlig.

6492293[/snapback]

Ok ...Mora til kompisen min brukte å kjefte på oss når vi kom hjem etter en liten "tur". Hun brukte å si "nå, dere har vært å steina dere" :love:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok ...Mora til kompisen min brukte å kjefte på oss når vi kom hjem etter en liten "tur". Hun brukte å si "nå, dere har vært å steina dere" :love:

6492413[/snapback]

Heh, fikk ett par kommentarer da jeg plutselig tok meg en liten gåtur...er ikke meg i det hele tatt å gå..var borte i 10 min, kom tilbake helt balle... :wee: ''Var det GODT med en tur eller??''

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke komme i nærheten av det.

Av disse stoffene så vet jeg at hjernen blir sløv og dummere etter langvarig bruk. Og gir en slapphetsfølelse som jeg ikke vet hvorfor er så godt. Ta deg en trening og slapp av etterpå. Bedre finnes ikke. Eller ligge i sola når det tillater seg.

Bør ikke legaliseres. Jeg mener det er farlig.

Lenke til kommentar

De symptomene du snakket om minner mer om noen som ser mye på fotball :hmm: Noe jeg vil påstå er langt farligere med tanke på popcorn og ølforbruk.

Det bør ikke legaliseres fordi DU mener det er farlig? Høres ut som visse politikere :) Hva er dine personlige erfaringer med hasj?

Kjenner til folk i høye stillinger som røyker før de skal i retten (advokatkompis) og er tilogmed en del snut som røyker her i byen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ta deg en trening og slapp av etterpå. Bedre finnes ikke. Eller ligge i sola når det tillater seg.

6496410[/snapback]

Helt enig! Etter en god workout følger det en skjerpet ro og tilfredstillelse. Den kan sammenlignes med en rus, og er helt gratis og garantert sunn.

Lenke til kommentar
Glem det........

6496467[/snapback]

¨

Før du av uvisst grunn redigerte bort ditt velplasserte innlegg så sto det et punkt jeg er særdeles enig i. Motstandsfolk baserer seg som oftest på innsigelser og metadonbrukere som er betalt for å loffe rundt på ungdomsskoler "hasjen ødela mæ helt unger, ikke tull me sånne saker ass, da blir du som meg".

Eller at hasj fører til psykiske problemer pga en eller annen undersøkelse de ikke kan finne..

Etter en god workout har jeg imidlertid lyst å dø (skjer omtrent 1 gang i året), ble erklært tjenesteudyktig for millitæret pga min kondis :p Og naturligvis konsentrasjon av visse stoffer i blodet..

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Jeg slettet det pga jeg meinte å ha skrevet nesten det samme et par sider siden, og syntes det ble unødvendig. Og hadde jeg husket va jeg hadde skrevet skulle jeg skrevet det oppat :p

Men mye av det vi hører om cannabis i dag er at det er livsfarlig!

Men sannheten er at folk ikke aner hva de snakker om. De har hørt at THC som finnes i cannabissen er på dopinglista av ett eller annet slag, og da er det automatisk farlig, og vi kan dø.

Da jeg og noen andre kompiser ble tatt i å røyke, kom mora til ene personen med dette er farlig osv... Hun er sykepleier, elns... og da skulle en tro at hun skulle vite at cannabis ikke er så farlig som folk sier.

Jeg har vokst opp i en familie der det er akseptabelt å ta seg en ØL eller en snaps en gang i blant, noe som skader kroppen min mere enn cannabis gjør.

dvs at jeg vokser opp, og lærer å skade kroppen min.

(Jeg vil ikke si at cannabis er 100% sundt, men alkohol er ivertfall ikke det)

Edit: Husker på barneskolen, kom det en politimann og lærte oss mye om dop, masse forskjellig.

Han nevnte også marjuhana og hasj som veldig helseskadelige stoffer, og at de var veldig avhengighetsskapende, og alle som dreiv med sterkere saker hadde startet med det, for når du hadde tatt litt måtte du bare ha sterkere saker.

Var den politimannen betalt for å ljuge til oss? eller hadde han blitt opplært til å tro at det er farlig?

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke komme i nærheten av det.

Av disse stoffene så vet jeg at hjernen blir sløv og dummere etter langvarig bruk. Og gir en slapphetsfølelse som jeg ikke vet hvorfor er så godt. Ta deg en trening og slapp av etterpå. Bedre finnes ikke. Eller ligge i sola når det tillater seg.

Bør ikke legaliseres. Jeg mener det er farlig.

6496410[/snapback]

Og her er vel egentlig kjernen i et hele. Du mener det er farlig og derfor skal ikke andre få ha sin mening om det? Hvem pokker er du som skal mene hva andre skal få lov til?

Den type holdning er akurat den samme som forbø ugift-samboerskap, homofili, kvinnellige prester, invandring av andre enn kristne, eller (min favoritt) annen mat enn pølser mellom 04:00 og 06:00(Kristiansand)

Når det gjelder din MENING om hvor farlig det er kan du ta en titt på grafen som viser hvor giftig noe er i forhold til en gjennomsnittlig brukerdose, grafen er hentet fra denne artikkelen i Scientific american ett meget seriøst og anerkjent tidskrift.

Jeg tror ikke du kommer til å endre oppfatning uansett hvilke fakta vi gir deg, men det er iof greit, men ikke pokker om du skal få lov til å mene at jeg ikke skal få gjøre noe som helst når det ikke har andre offer enn meg sjøl!

FullImage_2006330104938_847.jpg

Lenke til kommentar

Er ikke dette et diskusjonsforum hvor man kan komme med sine egne meninger? Og ja, jeg står for mine meninger. Husk at det er jeg som mener det er farlig etter det jeg har lest. Og bivirkningen av dette er vel kjent, er det ikke?

Du mener det er farlig og derfor skal ikke andre få ha sin mening om det?

Har jeg sagt at andre ikke kan komme med sin mening? Hva har resten av disse 81 sidene handlet om?

Jeg gjentar meg selv. Bør ikke legaliseres og er farlig etter min mening. Les mitt forrige innlegg. Kan jeg få si dette her også? Bør er ikke definisjonen på at en eller flere ting skal gjøres.

Alkohol i sammenheng med kos er vel ikke farlig?

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Jeg gjentar meg selv. Bør ikke legaliseres og er farlig etter min mening. Les mitt forrige innlegg. Kan jeg få si dette her også? Bør er ikke definisjonen på at en eller flere ting skal gjøres.

Alkohol i sammenheng med kos er vel ikke farlig?

6497480[/snapback]

Cannabis i sammenheng med kos er vel ikke farlig?

Alkohol kan man vel kose seg med selvom man drikker seg sanseløs og kjører over 3 15-åringer? Helt idiotisk utsagn.

Hva du mener er totalt uinteressant siden du ikke har noe utgangspunkt overhodet til å diskutere Cannabis-politikk pga mangel på kunnskap og førstehåndserfaring. Det blir som at jeg skal si at musikk er tåpelig fordi "jeg mener det" og har lest litt en eller annen plass, helt uinteressant!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Syns det er så teit at folk som sier at de aldri vil komme i nærheten av det engang påstår at det ER farlig.

Jeg mener ikke det er farlig og jeg mener det burde legaliseres eller hvertfall avkriminaliseres eller hva man kaller det, slik at de som tar det til eget bruk slipper å betale en bot og få dette på rullebladet bare fordi det er en teit regel som bestemmer at du ikke kan gjøre som du vil med kroppen din.

Men en annen ting er at hasj kødder med hjernen din.

- "Når hjernen er som en ert, er ikke livet mye verdt"

Kan hende det er bare jeg som innbiller meg at jeg har blitt annerledes i hue, men det virker som om jeg ikke ser på verden slik jeg gjorde før. Det er som om alt er "tåkete".

EDIT: Hmm.. Jeg kan ikke skjønne at LSD er mindre farlig enn alkohol.. Det er HVERTFALL dritt dop! Det er jo syre!

Endret av BonFireMan
Lenke til kommentar
Er ikke dette et diskusjonsforum hvor man kan komme med sine egne meninger? Og ja, jeg står for mine meninger. Husk at det er jeg som mener det er farlig etter det jeg har lest. Og bivirkningen av dette er vel kjent, er det ikke?
Du mener det er farlig og derfor skal ikke andre få ha sin mening om det?

Har jeg sagt at andre ikke kan komme med sin mening? Hva har resten av disse 81 sidene handlet om?

6497480[/snapback]

Det er vel nettopp det som gjør posten din så utrolig meningsløs. Hvis alt du har å si er "Jeg mener det er farlig" eller "Jeg synes det er helt ufarlig", kan du like gjerne unnlate deg å poste. Det vil gi akkurat like mye til tråden.

Hvis du først skal uttale deg om det ene eller det andre får du komme med begrunnelsen din også. Om det er linker til tidsskrifter eller personlige erfaringer, om det er seriøse forskningsresultater eller useriøse linker til den norske propagandamaskinen får så være. Det å bare slenge din egen mening inn i en tråd (der man skal les:diskutere) er fullstendig bortkastet.

Jeg mener en tråd som denne, eller f.eks religionstrådene, ville vært heller uinteressante hvis alle bare slengte ut sine egne meninger uten noen som helst begrunnelse. Uten noe grunnlag for faktisk diskusjon rundt emnet hadde stort sett alle tråder som omhandler slikt stagnert fullstendig. Det ville blitt heller tamt lesestoff.

Enig? Fint.

Lenke til kommentar
EDIT: Hmm.. Jeg kan ikke skjønne at LSD er mindre farlig enn alkohol.. Det er HVERTFALL dritt dop! Det er jo syre!

6498571[/snapback]

Det er snakk om dødelig dose, eller LD50 (regner jeg med). Og du kan jo selv forsøke å drepe deg ved å ta en overdose LSD, good luck sier jeg bare :D

Sjansen for å få en grusom bad trip og kaste seg ut et vindu er ikke en del av regnestykket i den tabellen.

Lenke til kommentar

En annen ting som eg legger merke til er at selvutpekte experter sier at hasj avhengighetskapende og skader.Vell eg røyker tobakk og blir sugen som f**n,men eg kan holde meg unna cannabis så lenge eg vill uten at eg legger merke til noe abstinenser.

Og rapporter sier at thc er ikke skadeligt tvært imot så skader det ikke kroppen på noen som helst måte.Det er det rusmiddlet som skader kroppen minst.

En annen ting di sier at det er få ting cannabis kan brukes til gjennom helse.

Og noe som er merkeligt,då har di ikke følgt med pga viss du leser nyere fakta så kan cannabisen brukes til utruligt mange og ulike helseproblemer.

Hvorfor lyver disse expertene om det,nå det er bevist.

statistikk i nederland sier at rusproblemer ''tenker ivertfall på kraftigere stoffer'' går ned,hvorfor blir ikke dette undersøkt på noen måte?Og i USA som har noen av di strengeste lovene går det opp,samme i norge og mange andre land med samme forbud.

Og di gir ut såkalte faktaer om at viss cannabis blir legalisert så kommer fleire bruke tunge stoffer,og hvofor bruker ord som får det til å høyres ut som det er cannabis som gjør at folk begynner med sterkere stoffer.Eg vill si at det er personen selv som bestemmer og setter grenser.Spør du en som driver med speed og lsd osv,så tvile eg på at han sier at det var cannabisen som gjorde at at prøvte dette,noen vill jo selvsagt prøve\bruke slike stoffer men det er pga di enten har lyst''setter ikke grenser'' eller så kan det være ein som kan ha problemer med livet sitt som havner i feil miljø og igjen havner i meir trøbbel,som til slutt gjør rusen til en virkelighetsflukt.

Og noen vill nokk greie å leve normalt å bruke dette,men kommer ikke fremm pga samfunnet ser på di som narkomane,og så mister di jobb osv.Og dette vill sikkert igjen føre til misbruk?

Hvorfor ser staten på meg som en trussel bare pga eg røyker cannabis av og til,eg betaler skatt,regninger og holder ikke på med kriminalitet sjenerelt,bare cannabis.

Er det rett at di må kaste meg i fengsel gi meg dårligt rykte og se på meg som en trussel.Og hva er eg en trussel for,,meg selv?

Noe som eg ikke er...

Hvorfor sier staten at slike som meg er narkoman og ikke kan fungere normalt i et samfunn pga eg røyker cannabis?

Noe som eg gjør.

Di sier at folk som røyker kan få angst.

Dette er delvis sant.

Noen og somregel di første gangene får noen angst pga forbudet,meiner di er redde at noen skal se det på di og rett at purken kan ta di.

Og du er fin dagen etterpå,men er du med venner du kan stole på så går det fint.

Du viss du får angst så er det sikker 99% pga forbudet,pga det er ulovligt.

Du går ikke rundt med angst resten av livet,har ivertfall aldri høyrt om et tilfelle.

Forbudet skaper kriminalitet,og kriminaliteten vill minke viss det blir legalisert,ikke slik som politikerer sier,at kriminaliteten vill gå opp,hvordan,hvor,hva vill gå opp?

Nå sier faktisk experter at viss di skulle velge mellom alkohol og cannabis,så hadde di valgt cannabis,er cannabis så utruligt skadeligt,nå di til og med innrømmer at cannabis er betre enn alkohol?

Dette med sløvhet er og bare delveis sant,ivertfall etter min efaring.

Noen som røyker kvar dag og bare tenker på hva pizza di skal bestille og hvor mye di skal røyke neste gang blir jo dummere av det.

Men som sikkert mesteparten av normale folk vill ikke ha en slik innstilling.

Faktisk så kan cannabis fungere motsatt.

Normale folk vill nokk ikke få en slik innstilling.

Det er noe du bestemmer selv,til og med en person som ikke røyker cannabis vill jo ikke bli spesielt smart med en slik tankegang.

Viss eg kunne dyrket cannabis selv eller kjøpt det av et stateligt eigt firma\monopol så hadde eg sluppet unna denne kriminaliteten eg mye lettere havner i nå...

Hvrfor er dere så innstillt på alkohol er det eneste rusmiddelet du kan bruke og fungere normalt etterpå?

Til og med nå det er det værste stoffet,er det ikke alkohol fleste har dødd av og mange har voldt i familien og lista er lang.

Hvorfor er det greit å dra på fylla og slåss,men det er ok pga det var full.

Men viss du sitter hjemme med gode venner og røyke cannabis så er det kriminelt og ses på som en trussel på samfunnet? :shrug:

Sovna faktisk i stolen mens eg skreiv dette,så eg trur eg gir meg.... :scared:

Lenke til kommentar

Har hørt at virkningen av hasj kommer ann på fargen på klumpen... er den lys blir man hypes, er den mørk blir man slapp...

En ting til, det er i dag (nesten?) like lett for en 15åring i dag å få tak i cannabis, som det er å få tak i vanlige sigaretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...