Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal du ta livet av deg selv kan du like så godt gå og henge deg istedet.

røyk skader de i rundt deg også.

5426808[/snapback]

ja, nettopp. det er ingen regler mot å henge seg. hvorfor skal det da være regler mot hasj?

og jeg snakker ikke om hasjing som påvirker andre, men på privat område (hjemme hos seg selv f eks). røyking/hasjing på offentlige steder har heller ikke jeg noe til overs for...men det er ikke det jeg prater om her.

Lenke til kommentar

5426808[/snapback]

ja, nettopp. det er ingen regler mot å henge seg. hvorfor skal det da være regler mot hasj?

og jeg snakker ikke om hasjing som påvirker andre, men på privat område (hjemme hos seg selv f eks). røyking/hasjing på offentlige steder har heller ikke jeg noe til overs for...men det er ikke det jeg prater om her.

5426847[/snapback]

Er enig der!

Bør vere lov å røyke så mye som du vil.. bare ikke offentlig. som det er med alkoholen.

Er faen ikke verre enn det :)

Lenke til kommentar
Sondre: Vist du prøver å henge deg og overlever vil du nok ikke slippe unna med det nei.

5426851[/snapback]

så politiet kommer til å arrestere meg? hva hvis noen hopper fra et vindu i 3. etasje og ødelegger beina, pleier snuten å komme å taue de inn? hvis en stakkars liten emokid skjærer opp håndleddet sitt med barberblad, kan dette da anmeldes og straffes?

Lenke til kommentar

alkohol og vanlig røyk burde vært ulovlig det også, men nå har det seg slik at det da ikke er det, fordi disse produktene kom før vi ble kjent med de forskjellige bivirkningene.

og nei, hasj er og bør bli forbudt. siden hasj påvirker en mentalt kan en bli deprimert og ta sitt eget liv.

Endret av p-trus
Lenke til kommentar

5426808[/snapback]

Beste argumentet jeg har sett her i tråden. Stående ovasjoner.

Kan du kort oppsummere dine meninger her, jeg har litt vansker med å forstå hva du vil frem til.

Er det slik å forstå at:

Man dør av hasj, eller det vil iallefall føre til depresjoner og selvmord og tvangsavrusning?

Hasj er verre enn vanlig røyk, og hvis ja, hvorfor?

Hasj er verre enn alkohol, og hvis ja, hvorfor?

Lenke til kommentar
alkohol og vanlig røyk burde vært ulovlig det også, men nå har det seg slik at det da ikke er det, fordi disse produktene kom før vi ble kjent med de forskjellige bivirkningene.

og nei, hasj er og bør bli forbudt. siden hasj påvirker en mentalt kan en bli deprimert og ta sitt eget liv.

5426871[/snapback]

Det er bullshit!

1. Hadde røyk og alkohol vert forbudt så hadde norge vert ett land der 95% av befolkningen var kriminelle.. det tar seg jo dårlig ut.

2. Hvorfor skulle du bli deprimert av å røyke hasj? Alle de dårlige tankene forsvinner når du røyker hasj.

Så den der må du nok lenger vekk med for å komme noen vei med..

Lenke til kommentar

hvorfor er jo det jeg har prøvd og forklare i de siste postene mine.

men dere får gjøre som dere vil. men ikke kom og klage om 30 år (hvis dere enda lever) og sutter om at dere gjorde de gale valgene.

dere kan jo se hvordan livet til de som er med på antirøyke kampanjene er, de med KOLS. som over 200 000 nordmenn har i dag takket være røyking.

EDIT: nå er det middag :) pølse og potetmos.

sjekker innom tråden senere i kveld. evt. i morgen.

1. Hadde røyk og alkohol vert forbudt så hadde norge vert ett land der 95% av befolkningen var kriminelle.. det tar seg jo dårlig ut.

haddet det vært ulovlig så hadde det jo ikke vært vanlig da;)

da hadde ikke 95% av befolkningen vært kriminelle

Endret av p-trus
Lenke til kommentar
hvorfor er jo det jeg har prøvd og forklare i de siste postene mine.

men dere får gjøre som dere vil. men ikke kom og klage om 30 år (hvis dere enda lever) og sutter om at dere gjorde de gale valgene.

dere kan jo se hvordan livet til de som er med på antirøyke kampanjene er, de med KOLS. som over 200 000 nordmenn har i dag takket være røyking.

EDIT: nå er det middag :) pølse og potetmos.

sjekker innom tråden senere i kveld. evt. i morgen.

5426918[/snapback]

Hva har dette med hasj å gjøre da?

Er ikke akkuratt sånn at du røyker 20 jointer hver dag da..

Det der ble for usakelig.

Edit: God middag :p

Endret av Cultofluna
Lenke til kommentar

det som bør avgjøre hvorvidt noe skal forbys, er konsekvensene for samfunnet som helhet. det at folk røyker hasj har kun konsekvenser for individet som misbruker det. alkohol har også det, men i tillegg har det flere negative (samfunnsmessige) konsekvenser i form av f eks økt vold, fyllekjøring, overgrep/ufrivilling sex og fjortisser som må pumpes av skattebetalte leger etc. slike konsekvenser finnes nesten ikke i forbindelse med hasjrøyking. derfor mener jeg alkohol er et langt verre rusmiddel enn hasj, og det er dermed mye mer tungtveiende grunner for å forby alkohol enn å forby hasj.

jeg støtter selvsagt ikke et forbud mot alkohol, jeg skjønner jo at det er fullstendig urealistisk. men skal alkoholen være lovlig så burde hasj også være det, strengt tatt.

og p-trus, du gjentar jo bare deg selv.

- hvorfor skal noe som KUN skader brukeren være ulovlig? hvorfor skal DU bestemme hvorvidt JEG skal kunne ødelegge hodet mitt? det synes jeg er urettferdig.

la alle bestemme over sitt eget hode. du bestemmer over ditt, så bestemmer jeg over mitt. hvis jeg prøver å skade hodet DITT, skal jeg selvsagt straffes for det. men da må du også la MITT hode være i fred.

forresten røyker jeg verken hasj eller tobakk, som du tydeligvis tror =]

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
det som bør avgjøre hvorvidt noe skal forbys, er konsekvensene for samfunnet som helhet. det at folk røyker hasj har kun konsekvenser for individet som misbruker det. alkohol har også det, men i tillegg har det flere negative (samfunnsmessige) konsekvenser i form av f eks økt vold, fyllekjøring, overgrep/ufrivilling sex og fjortisser som må pumpes av skattebetalte leger etc. slike konsekvenser finnes nesten ikke i forbindelse med hasjrøyking. derfor mener jeg alkohol er et langt verre rusmiddel enn hasj, og det er dermed mye mer tungtveiende grunner for å forby alkohol enn å forby hasj.

jeg støtter selvsagt ikke et forbud mot alkohol, jeg skjønner jo at det er fullstendig urealistisk. men skal alkoholen være lovlig så burde hasj også være det, strengt tatt.

og p-trus, du gjentar jo bare deg selv.

- hvorfor skal noe som KUN skader brukeren være ulovlig? hvorfor skal DU bestemme hvorvidt JEG skal kunne ødelegge hodet mitt? det synes jeg er urettferdig.

la alle bestemme over sitt eget hode. du bestemmer over ditt, så bestemmer jeg over mitt. hvis jeg prøver å skade hodet DITT, skal jeg selvsagt straffes for det. men da må du også la MITT hode være i fred.

forresten røyker jeg verken hasj eller tobakk, som du tydeligvis tror =]

5426955[/snapback]

Man! er så enig med deg som det går an å bli.. Takk! :)

Lenke til kommentar
Sondre: Vist du prøver å henge deg og overlever vil du nok ikke slippe unna med det nei.

5426851[/snapback]

så politiet kommer til å arrestere meg? hva hvis noen hopper fra et vindu i 3. etasje og ødelegger beina, pleier snuten å komme å taue de inn? hvis en stakkars liten emokid skjærer opp håndleddet sitt med barberblad, kan dette da anmeldes og straffes?

5426869[/snapback]

Jeg har ikke nevnt politiet, du ville nok blitt innlagt og hatt problemer med å få jobb resten av livet, og rettogslett plutselig hatt ende flere grunner til å fulføre det du først prøvde.

Lenke til kommentar
Det skjer det av og til.

5422541[/snapback]

Hasj er et rusmiddel på lik linje som alkohol, tobakk og nikotin. Er du narkoman hvis du røyker? Hvis du drikker?

5423213[/snapback]

Hasj går under betegnelsen narkotikum... herregud.. alle som diskuterer dette vet vel det?

5427023[/snapback]

Hasj er narkotika ja, men jeg nekter å kalle folk som bare røyker hasj for narkomane. Det blir helt feil.

Lenke til kommentar
Det skjer det av og til.

5422541[/snapback]

Hasj er et rusmiddel på lik linje som alkohol, tobakk og nikotin. Er du narkoman hvis du røyker? Hvis du drikker?

5423213[/snapback]

Hasj går under betegnelsen narkotikum... herregud.. alle som diskuterer dette vet vel det?

5427023[/snapback]

Hasj er narkotika ja, men jeg nekter å kalle folk som bare røyker hasj for narkomane. Det blir helt feil.

5427030[/snapback]

Røyk og alkohol er jo et narkotikum. Hvorfor tror du ellers vi hadde røyka/drikket?

Lenke til kommentar
mens hasj er en del av et ganske innsnevret ungdomsmiljø.

5426554[/snapback]

Det blir for dumt å si, veit du hvor mange normalt fungerende voksne som røyker hasj eller?

Hasj har eksistert lengre enn alkohol og har vært, og er delvis en del av kulturen i mange land verden over, der det blir brukt som medisin og diverse.

Se på indianerne i brasil osv, som bruker syre under seremonier, og klarer å leve helt fint etter dette, det er snakk om å bruke i moderate mengder, og ikke misbruke det.

Sier ikke på noen måte at jeg anbefaler, eller mener at hasj er helt ufarlig, for det er det absolutt ikke. Man veit aldri åssen man takler hasj rusen før man har prøvd, og er du usikker på om du hadde takla det så hadde jeg holdt meg langt unna!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...