Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det mener jeg ikke. Skal ikke være for bastant i mine meninger egentlig, jeg har ingen kunnskaper om bivirkninger osv. Men det er da en grunn til at det ikke er lovlig? Det må da tære sterkt på kroppen? Tror ikke at det er veldig sunt å dope seg, uansett hva det er. Og loven beskytter jo imot at mange bruker det da, kan ikke si annet.

Lenke til kommentar
Nei, det mener jeg ikke. Skal ikke være for bastant i mine meninger egentlig, jeg har ingen kunnskaper om bivirkninger osv. Men det er da en grunn til at det ikke er lovlig? Det må da tære sterkt på kroppen? Tror ikke at det er veldig sunt å dope seg, uansett hva det er. Og loven beskytter jo imot at mange bruker det da, kan ikke si annet.

6469453[/snapback]

 

huffhuff... nok en en slave under statens pisk... :no: Var ikke lenge siden det var bestemt at kvinner ikke kunne stemme ved valg, ville du støttet også dette like slavisk som du støtter forbudet av cannabis? Dette kan være og se litt stort på det, men du bør virkelig sette deg mere inn i saken før du oppgjør deg en mening du deler med resten. Sett deg litt inn i hvorfor cannabis ble kriminalisert i utgangspunktet til og begynne med, kan jo også lese litt om alle skadevirkningene som viste seg og være ren propaganda uten noe grunnlag i forskning på planten som rusmiddel, så vil du kanskje forstå at mange synes forbudet er urimelig i vårt moderne samfunn. Skal prøve og finne noen linker til deg ang. dette ;)

 

Edit : Fant linken til deg

Endret av Haddock
Lenke til kommentar

De som trur hasj ikke er noe værre enn alkohol tar feil.

 

Alkohol dreper hjerne celler. På den måten så skjønner kroppen att de er borte og det lages nye.

 

Hasj/Cannabis/Marihuana dreper ikke hjerne cellene men de sløver dem "bare" ned.

Så røyker man mye så vil man få mye "sløvt" fungerende hjerne celler.

De fleste merker jo det på tale. Venner man har hatt, som har begynnt å "røyke" snakker mye saktere etter noen år.

Ergo, de er blitt dummere pga noen "sløve" hjerne celler.

 

Men det å si att hasj er starten på noe værre, slik som att man da begynner med andre "hardere" stoffer blir bare teit.

Da kunne man ihvertfall sakt att alkohol er like ille å starte med. For _da_ starter man med hasj etterhvert også.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Klart det er farlig, det er jo en grunn til at det er ulovlig!

6469379[/snapback]

 

Blir det samma som å si at lovlige ting ikke er farlig. :roll:

6469412[/snapback]

Nei, det gjør det ikke.

 

Verken din eller metallique's påstander er logisk holdbare.

6470298[/snapback]

Det var det Propaganda påpekte med sin uttalelse...

Lenke til kommentar
Klart det er farlig, det er jo en grunn til at det er ulovlig!

6469379[/snapback]

 

Blir det samma som å si at lovlige ting ikke er farlig. :roll:

6469412[/snapback]

Nei, det gjør det ikke.

 

Verken din eller metallique's påstander er logisk holdbare.

6470298[/snapback]

Det var det Propaganda påpekte med sin uttalelse...

6470330[/snapback]

Propaganda sin konklusjon er logisk feil. Det han skriver følger ikke av det metallique skriver. At A (det er ulovlig) fører til B (det er farlig), medfører ikke at B (det er farlig) fører til A (det er ulovlig).

 

A er en delmengde av B, men B kan inneholde elementer som ikke er i A.

 

Feilen til metallique er derimot av typen 'begging the question', hvor han implisitt setter konklusjonen som et premiss som fører frem til konklusjonen. Også kalt sirkulært argument.

 

"Gud er allvitende. Det står i bibelen. Og bibelen er skrevet av den allvitende Gud"

 

"Hasj er farlig. Derfor er det ulovlig. Og det ville ikke vært ulovlig om det ikke var farlig."

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Mettalique insuerer likevel at det er grunnen fordi det er ulovlig, og om det så ville vært, ville en hel del lovlige ting også hatt det potensiale å være ulovlig, det er nok det Propaganda prøver å utheve :)

6470378[/snapback]

Jeg vet ikke hva propaganda prøver å si, og jeg skjønner ikke hva du sier her heller, men det propaganda faktisk sier er direkte feil. Og det er det jeg forholder meg til.

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, men ikke at det kan være den eneste tolkningen av det Metalliqe skrev.

 

Klart det er farlig, det er jo en grunn til at det er ulovlig!

 

Altså Metalliqe ser at det er ulovlig, derfor må det være farlig for befolkningen, staten er vår beskytter. Altså ting som er lovlige er ikke farlige for oss. Derfor Propagandas konklusjon:

Blir det samma som å si at lovlige ting ikke er farlig.  :roll:

 

Selvsagt kan det være jeg tolker det han sier er feil, men han kan vel kanskje klare opp selv.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Jeg ser poenget ditt, men ikke at det kan være den eneste tolkningen av det Metalliqe skrev.

 

Klart det er farlig, det er jo en grunn til at det er ulovlig!

 

Altså Metalliqe ser at det er ulovlig, derfor må det være farlig for befolkningen, staten er vår beskytter. Altså ting som er lovlige er ikke farlige for oss. Derfor Propagandas konklusjon:

Blir det samma som å si at lovlige ting ikke er farlig.  :roll:

 

Selvsagt kan det være jeg tolker det han sier er feil, men han kan vel kanskje klare opp selv.

6470409[/snapback]

Men konklusjonen er feil!

 

Selv om alt staten forbyr er farlig, så betyr ikke det at staten må forby alt som er farlig. Det kan være mange farlige ting som staten ikke forbyr.

Lenke til kommentar
Jeg ser poenget ditt, men ikke at det kan være den eneste tolkningen av det Metalliqe skrev.

 

Klart det er farlig, det er jo en grunn til at det er ulovlig!

 

Altså Metalliqe ser at det er ulovlig, derfor må det være farlig for befolkningen, staten er vår beskytter. Altså ting som er lovlige er ikke farlige for oss. Derfor Propagandas konklusjon:

Blir det samma som å si at lovlige ting ikke er farlig.  :roll:

 

Selvsagt kan det være jeg tolker det han sier er feil, men han kan vel kanskje klare opp selv.

6470409[/snapback]

Men konklusjonen er feil!

 

Selv om alt staten forbyr er farlig, så betyr ikke det at staten må forby alt som er farlig. Det kan være mange farlige ting som staten ikke forbyr.

6470433[/snapback]

Virker som en hyklerisk lovgivning :) Men som sagt, jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar

Det med å snakke "saktere" kan folk som har brukt heroin lenge, men har aldri vært borti folk som bare har røyka tjall som har snakket sånn. Og for siste gang du blir ikke dum av å røyke, stopper du opp så reparerer hjernen seg. Men du er ikke dum når man er fjern heller, faktisk mange som blir mer kreative da...kan ikke kalle det dumhet.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Hei! Synes du(og andre anti-legalister) kan lese gjennom dette og få en oppklaring rundt punktene på listen din. Svaret er ikke skrevet av meg, men av en svært så opplyst kar fra norcan.org. All credit til han som tok seg tid til og svare på innlegget ditt :thumbup: 

 

[snip]

-ganja+

6468596[/snapback]

Med andre ord, cannabis har INGEN skadelige effekter, cannabis er en vidundermedisin som øker oppmerksomheten, lindrer angst og stort sett alle andre problemer et menneske kan ha?

 

Det er greit nok at legalistene ønsker å legalisere cannabis, men det er mulig å ha beina planta på jorda i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...