Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Dette blir bare meir og meir idiotisk...

 

Det ser du det er snakker om,folk vett ikke forskjell mellom cannabis og andre stoffer...

 

 

Og det med strengere lover betyr meir kriminalitet er jo rett.

For å si det slik grunnen til at narkotika blir solgt ulovligt er jo pga det er ekstremt mye penger i det,og er det mye penger i det så er det folk som lager stoffene etter etterspørselen.Slik fungerer det...

 

Ser jo det til og med på alkohol,dårligere tilgjengelighet og høyere priser gjør jo slik at folk kjøper smugglersprit,ikke så lenge siden du høyrte om folk som døde av metanol.

Dette hadde bare utbrett seg meir dersom tilgjengeligheten hadde gått ned....

 

Og samenligne cannabis med AG3 er nå ivertfall tåpeligt.

 

Hadde cannabis blitt lettere tilgjengeligt så sier eg ikke at amfetamin heroin osv hadde forsvunnet men det skal mye meir til før du vanker i slike miljøer som kan skaffe slike ting.Hvorfor skal dette være så vanskeligt å forstå for noen?

 

cannabis er det nest vanligste stoffet som blir brukt og det sies at 20% av ungdommene i norge har prøvt vore borti det.

Det er mye meir utbrett enn dere trur,og hvor mange % går på amfetamin osv?

Hvor mange har prøvt det.

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Hvorfor ikke kjøre et prøveprosjekt med x ant. frivillige, som lar medisinsk ekspertise overvåke prosessene?

6461391[/snapback]

Hvis du finnansierer det så er det greit :wee:

6461558[/snapback]

 

Ok, skal ta det opp med attføringskonsulenten min ... :p

 

Alvorlig talt, hva er nå reelle kostnader med dette? Ser ikke for meg at det koster noe å finne frivillige (det er bare å sjekke denne tråden). Den medisinske ekspertise finnes der, og det er jo ikke snakk om rakettforskning. Ser heller tiltaket som et ærlig forsøk på å fjerne unødige utgifter. Så kan resultater sammenlignes med utgifter forbundet med legal "rusing". Skrekk og gru, tenk da ender kanskje samfunnet opp med en vannpipe på hvert et cafebord, og null alkohol. Dobbelt kvekk! Muslimene tar over ... :D Nei for fanden, dette blir så skremmende at jeg låser meg inn på kottet, og svelger nøkkelen. :innocent:

Lenke til kommentar
Og samenligne cannabis med AG3 er nå ivertfall tåpeligt.

6461710[/snapback]

 

Hensikten min var ikke sammenligne AG3 med Cannabis, men at når du argumentere med at "strengere lover betyr mer kriminalitet" gjelder dette naturlig nok en hel del andre ting. selv om AG3 og Rimi var en smule overdrevet. :love:

Lenke til kommentar
Hva er det du babler om nå? Han mener selvfølgelig at med å ta makten fra de kriminelle når det gjelder hasj, så minsker du økonomisk gevinst til kriminelle miljøer, du minsker arbeidsplasser i kriminelle miljø, du minsker innflytelse fra kriminelle miljø, du minsker sjansen til at ungdomm skal havne i kriminelle miljø og du minsker resurser staten bruker på å ovevåke og ta folk som bruker marihuana.

6461469[/snapback]

 

:hmm: La oss legalisere prostitusjon, hasj, kokain, LSD, amfetamin, opium og hvorfor kan ikke Rimi selge AG3!

 

Som terhi sier: Dårligere tilgjengelighet=meir krimminalitet. :thumbup:

6461652[/snapback]

 

Jeg gidder ikke ta deg seriøst når du sammenligner hasj med LSD, kokain, amfetamin og Opium, det er et sterkt tegn på at du har meget dårlig innsikt i narkotiske stoffer og effektene og skadevrikningene av dem.

Lenke til kommentar
Hva er det du babler om nå? Han mener selvfølgelig at med å ta makten fra de kriminelle når det gjelder hasj, så minsker du økonomisk gevinst til kriminelle miljøer, du minsker arbeidsplasser i kriminelle miljø, du minsker innflytelse fra kriminelle miljø, du minsker sjansen til at ungdomm skal havne i kriminelle miljø og du minsker resurser staten bruker på å ovevåke og ta folk som bruker marihuana.

6461469[/snapback]

 

:hmm: La oss legalisere prostitusjon, hasj, kokain, LSD, amfetamin, opium og hvorfor kan ikke Rimi selge AG3!

 

Som terhi sier: Dårligere tilgjengelighet=meir krimminalitet. :thumbup:

6461652[/snapback]

 

Jeg gidder ikke ta deg seriøst når du sammenligner hasj med LSD, kokain, amfetamin og Opium, det er et sterkt tegn på at du har meget dårlig innsikt i narkotiske stoffer og effektene og skadevrikningene av dem.

6461845[/snapback]

 

 

Nå var ikke hensikten min å sammenligne hasj med de andre stoffene. Men når du argumenterer med at "dårligere tilgjengelihet=mere kriminalitet" så gjelder dette andre ting enn cannabis også.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke ta deg seriøst når du sammenligner hasj med LSD, kokain, amfetamin og Opium, det er et sterkt tegn på at du har meget dårlig innsikt i narkotiske stoffer og effektene og skadevrikningene av dem.

6461845[/snapback]

 

Så hasj er like uskyldig som sjokolade?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg gidder ikke ta deg seriøst når du sammenligner hasj med LSD, kokain, amfetamin og Opium, det er et sterkt tegn på at du har meget dårlig innsikt i narkotiske stoffer og effektene og skadevrikningene av dem.

6461845[/snapback]

 

Så hasj er like uskyldig som sjokolade?

6461890[/snapback]

 

Ja!

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke ta deg seriøst når du sammenligner hasj med LSD, kokain, amfetamin og Opium, det er et sterkt tegn på at du har meget dårlig innsikt i narkotiske stoffer og effektene og skadevrikningene av dem.

6461845[/snapback]

 

Så hasj er like uskyldig som sjokolade?

6461890[/snapback]

Store mengder sjokolade er værre enn små mengder hasj. Forøvrig har jeg aldri uttalt meg om hasj og sjokolade, så jeg skjønner ikke hvorfor du treker det frem. Men ja, brukt med måte av en som vet hva han driver med er hasj relativt ufarlig.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
En annen ting som er vædt å legge merke til er at bruk av hasj har økt mange 100% 

men tilfeller av Schizofreni har gått ned di siste 40åra....

tilfeller av psykoser har vell låget stabilt,som eg vet?

6462042[/snapback]

 

Hvis du underbygger påstandene med dokumentasjon, så blir diskusjonen mere effektiv.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner sin mor er klinisk psykolog, med ekspertfelt på rus. Vi har vært inne på temaet et par ganger og det er en god del bivirkninger som mange ikke er klar over. Dette er ikke en "en jeg kjenner sier-historie", det er en pålitelig kilde med mye respekt innenfor fagmiljøet.

 

 

Kortidsvirkninger/akutte virkninger:(husk at disse ikke oppstår i alle tilfeller)

- nedsatt hukommelse

- nedsatt nøyaktighet

- Vanskelig for å bearbeide skriftlig informasjon

- akutt angst/depresjon/humørsvigninger

- Ved store doser kan hasj ha samme effekt som LSD, og andre lignende stoffer som fremkaller hallusinasjoner

- enkelte dødsfall har forekommet av hasjrøyking der stoffet har påvirket hjertet og karløpet.

 

Langtidsvirkninger: (ved vedvarende bruk)

- Stoffet THC ligger fortsatt i kroppen en stund (ca en uke), aktive brukere vil kunne ha et "lager" av THC liggende i kroppen selv om stoffene ikke er aktiv.

- Noe som kalles et antimotivasjonssyndrom dannes oftere hos cannabisbrukere. Dette arter seg som likegyldighet, nedsatt toleranse for nedturer i livet

- Cannabisens sløvende effekt kan over tid gi varige mén, og det kan utvikle seg til en konstant tilstand.

- Kan utløse psykoser som shizofreni og depresjon

- Fysisk kan langtidsbruk gi lungesykdommer (økt risiko for lungekreft, bronkitt m.m)

- Svekke seksualdrift, særlig hos menn

- Eggløsning og menstrausjonssyklus kan påvirkes

- Fødselsdepresjon hos kvinner

 

Ja, det er altså en god del bivirkninger med stoffet Cannabis, og disse bør tas med i beregningen før man bestemmer hvilket standpunkt man vil ta.

 

- ida (logget på som kjæresten)

Lenke til kommentar

Det jeg aldri har skjønt, er hvorfor vi skal bli stressa av snuten og staten fordi vi velger å gjøre en greie, som ikke plager noen. Det er din greie, bare for deg, og den skader ingen andre, hvorfor skal det være så stress?

 

Må vi ha noen som hele tiden skal passe på oss? Føler at jeg er gammal nok til å gjøre det selv...

Lenke til kommentar

http://video.google.com/videoplay?docid=16...&q=war+on+drugs

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=22...8;4504;::10:0:0

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=22...8;4504;::10:0:0

http://www.shdir.no/rusmidler/fakta_om_nar...a/cannabis_7963

Mye info her:http://no.wikipedia.org/wiki/Cannabis_(rusmiddel)

http://no.wikipedia.org/wiki/Cannabis_%28rusmiddel%29

Fant litt om alkohol og...

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=22...1;4322;::10:0:0

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=22...8;4504;::10:0:0

http://www.shdir.no/rusmidler/fakta_om_alk...vhengighet_5799

 

Står og at det er over en million nordmenn som har prøvt hasj\\kvar tredje nordmann'' hvor mange av disse går over til sterkere stoffer eller får psykiske problemer?

 

Det er mye uenighet om hvordan cannabis virke på hjernen.

Inkludert shizofreni osv,men uansett gir motstanderer ut dette som informasjon som er bevist.Eg finner ikke noen tall som bekrefter om antall tilfeller av shizofreni har gått ned,men eg finner heller ikke tall om hvordan cannabis har samenheng med shizofreni og psykiske skader...Egentligt merkeligt...

Det sies og at nesteparten av cannabisen som blir brukt til forskning er av utrulig dårlig av kvalitet,ja faktisk så dårlig at dn du kjøper på gata er betre,og dette gjør at ressultaper av forsking blir dårligere og det blir generelt vanskeligere å foreta en grundig forskning,men eg finner ikke siden igjen som dette stod,men det var seriøs side som tok for seg både mye negativt og positiv,siden var nøytral for å si det slik.

 

En annen ting å legge merke til er at alkohol har minst like helseskadende som cannabis + dn skader mye meir fysisk.

Men mitt poeng er at du kan få cannabis og alkohol til å høyres ut som du havner i helvete.Det er bare det med at cannabis er meir ukjent for folk så folk svelger alt di høyrer nå egentligt så er det ikke ''Så'' mye forskjell på stoffene....

 

Og viss cannabis skader deg så frykteligt mentalt hvorfor ligger det ikke over 1million nordmenn med psykiske problemer,eg vill si pga det er enkelttilfeller,men dette er noe som kan brukes mot cannabis pga det er et stoff folk forbinder med kriminalitet og alt slags helvete.

 

Viss det hadde blitt lovligt å kjøpe cannabis men ikke selge så hadde ikke vi brukerer blitt kriminalisert på denne måten,hvorfor skal en stat nekte meg på å sitte ute på altanen om kvelden å ta en joint istedenfor å ta et par øl,ivertfall nå stoffene ikke er så ulike,og du dør ikke av det,og du kan ikke samenligne hasj,alkohol med sterkere stoffer...Tenker spesielt på at det burde vært lov å kjøpe før og dyrke fast antall planter hjemme,då hadde nokk svært få kjøpt på gata.

 

Staten jobber egentligt mot seg selv ved å sette opp strengere forbruk,pga det trengs meir resurser for å holde disse lovene i sjakk,du kriminaliserer vanlige folk,hardere stoffer vill avta pga det er ikke lenger økonomisk å drive med det,noe som igjen betyr mindre smugling.Staten vill få betre kontroll på mange ting og kan bruke pengene\resurser på viktigere ting...

 

EDIT:

- akutt angst/depresjon/humørsvigninge:Ja det kan jo oppstå,men det er meir i enkelttilfeller,på samme måte kan og alkohol føre til dette.

Det er jo ingen som tvinger deg til å prøve cannabis,viss du får dette nå du røyker så bør du jo bare slutte,og det er jo ikke noe god rus viss du får angst osv.

Det med angst hadde nokk gått ned viss det hadde blitt lovligt,fordi mye av angsten er frykt for å bli tatt...Og igjen viss det er så stort mørketall av antall folk som røyker cannabis så vill eg tru at dette er ikke noe som oppstår ofte?

Og ofte er det andre faktorer som står bak,cannabisen kan forsterke di.

 

 

- Ved store doser kan hasj ha samme effekt som LSD, og andre lignende stoffer som fremkaller hallusinasjoner:Du må da innta store mengder med cannabis for å få dette,du får ikke lsd-tripp av å røyke noen piper nei,og hasjen må være av uvanlig god kvalitet viss du skal få det....

Men igjen,det er vell noen brukerer som vill ha dn effekten av hasj,hvorfor blir det sett på som negativt å få hallis nå det er en del av rusen?Og det skal mye til før å få en slik hallis feks du ser syke ting rundt kvart hjørne og ikke greier å koble av...

Trur faktisk det må spises før du greier å få så sterk rus,og hadde det vore så enkelt så hadde ikke folk testet lsd.Og igjen det er sjeldent.

 

- enkelte dødsfall har forekommet av hasjrøyking der stoffet har påvirket hjertet og karløpe:Ja det har vi sagt mange ganger,men du kan nå dø av alle rusmiddler.

Synes ikke det dr er grunn til å ha totalforbud,fordi det er noe nesten alle vett,og alle vett noe om tilstanden om helsen sin.

 

 

- Noe som kalles et antimotivasjonssyndrom dannes oftere hos cannabisbrukere. Dette arter seg som likegyldighet, nedsatt toleranse for nedturer i livet:

Dette er noe brukeren bestemmer selv,og en som bruker cannabis kan tåle nedturer betre i livet forholdt til en som ikke har røykt.Det har mye med personlighet og gjør plus miljøet du vanker i.Så det stemmer bare delvis.

 

- Fysisk kan langtidsbruk gi lungesykdommer (økt risiko for lungekreft, bronkitt m.m): Dette synes eg heller ikke er noe grunn for å holde cannabis ulovligt.

Det kan spises,drikkes osv,Hadde det blitt lovligt så trur eg faktisk fleire hadde tatt det oralt istedenfor å røyke det.Eg hadde ivertfall gjort det pga helse.

Faktisk så er det ikke bevist at cannabis skader kroppen viss dn inntas oralt.

Noe som heller aldri blir tatt fram i propagandasider.

 

 

Svekke seksualdrift: særlig hos menn,ja det stemmer,antall sædceller går ned viss du bruker cannabis hyppigt.

- Eggløsning og menstrausjonssyklus kan påvirkes:Samme svar som ovenfor,bare uten sæd. :p

- Fødselsdepresjon hos kvinner:Dette er og variabelt.MEn eg har ikke sett noe spesielt informasjon om dette.

MEn igjen du bør ikke røyke nå du venter unge,og du bør nå holde deg vekke nå du har et ansvar for et annet liv.Ivertfall viss det ikke er noen andre som passer på ungen,feks barnevakt eller sover over så noen venner osv.

 

 

Synes å huske at det var en osm argumenterte mot cannabis ved å si at det ga hormonubalanse,dette kan og stemme,men igjen noe som alkoholen påvirker like mye,viss ikke meir.

 

Tviler og sterkt på at dersom cannabis blir legalisert så vill det bli en eskplosjon i antall brukerer.Det har blitt mange spøreundersøkelser hvor av mange sier at di ikke vill prøve sterkere stoffer feks cocain osv.Folk sjenerelt greier å bestemme selv uten at en stat sier at det og det er farligt osv.Feks tobakk er lov,men likevell er det mindre og mindre som røyker,og alle hamstrer ikke alkohol og drikker seg dritings kvar dag pga det er lovligt.Det eg mener er at det bør være lov å nyte cannabis uten at du skal få politiet etter deg i og med at du får elendigt rykte pga du fyrer.

Det er det som er feil her,dere ser det som er synligt,feks narkomane som bur på gata og forbinder hasj\cannabis med dette.Men folk som meg og mange andre som jobber og lever normalt liv kan ikke gå ut å si at vi røyker pga jobb,rykte osv.

 

Vi må ikke ha en stat som som ser på oss som uvitende barn som ikke kan ta egne besluttninger og styre våres egne liv.Men det er dette tydeligtvis mange ønsker.

Eg trur forbudet skader mer enn forbruket...

Endret av terhi
Lenke til kommentar

- Cannabisens sløvende effekt kan over tid gi varige mén, og det kan utvikle seg til en konstant tilstand.

 

 

feil.. Det har blitt bevist gang på gang at alle bivirkningene til cannabis er reversable (skrives det sånn?). Å få kronisk bronkitt av marijuana høres merkelig ut, men det er ihvertfall ikke noe en får av hasj alene.

 

Å være soldat i krig kan føre til ekstreme psykiske problemer, men krig kommer vel heller ikke til å bli ulovlig med det første. Hva er det dere kjemper for her? at marijuana skal forbli ulovlig? Det virker som dere er mer redde for å se en stein person på gata, enn en mann med kniv..

Lenke til kommentar

- Cannabisens sløvende effekt kan over tid gi varige mén, og det kan utvikle seg til en konstant tilstand.

 

 

feil.. Det har blitt bevist gang på gang at alle bivirkningene til cannabis er reversable (skrives det sånn?). Å få kronisk bronkitt av marijuana høres merkelig ut, men det er ihvertfall ikke noe en får av hasj alene.

 

Å være soldat i krig kan føre til ekstreme psykiske problemer, men krig kommer vel heller ikke til å bli ulovlig med det første. Hva er det dere kjemper for her? at marijuana skal forbli ulovlig? Det virker som dere er mer redde for å se en stein person på gata, enn en mann med kniv..

6465028[/snapback]

 

Tobakk skader lungene meir enn marijuana faktisk,sikkert mye pga tobakkindustrien kaster mye drit oppi for å gjør det vanskeligere å slutte.

Trur faktisk cannabis kunne blitt et hvelpemiddel for å slutte å røyke.

Eg hater ivertfall røyk viss eg har tatt meg ei bønne,det er rett og slett ikke godt.

 

 

Ja kan faktisk se ut som folk frykter meir å se en som er stein enn ein mann med kniv. :!:

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Tobakk skader lungene meir enn marijuana faktisk,sikkert mye pga tobakkindustrien kaster mye drit oppi for å gjør det vanskeligere å slutte.

Trur faktisk cannabis kunne blitt et hvelpemiddel for å slutte å røyke.

Eg hater ivertfall røyk viss eg har tatt meg ei bønne,det er rett og slett ikke godt.

 

 

Ja kan faktisk se ut som folk frykter meir å se en som er stein enn ein mann med kniv. :!:

6465052[/snapback]

 

Det dærre med at tobakkindustrien stapper masse drit i tobakken for å gjøre det vanskelig å slutte er nok ingen realitet i Norge, og helt sikkert i tilfelle i de fleste andre I-land, noe slikt hadde nok blitt oppdaget temmelig fort.

 

 

Når det kommer til at cannabis kan hjelpe deg å slutte å røyke er vel det et spørsmål om smak egentlig.

Hvis jeg tar meg en sigarett etter å ha tatt en bønne blir jeg bare mer fjern :D

 

Og når det kommer til utsagnet om en stein mann og en mann med kniv, du kunne ikke sagt det bedre!

Lenke til kommentar
En jeg kjenner sin mor er klinisk psykolog, med ekspertfelt på rus. Vi har vært inne på temaet et par ganger og det er en god del bivirkninger som mange ikke er klar over. Dette er ikke en "en jeg kjenner sier-historie", det er en pålitelig kilde med mye respekt innenfor fagmiljøet.

 

 

Kortidsvirkninger/akutte virkninger:(husk at disse ikke oppstår i alle tilfeller)

- nedsatt hukommelse

- nedsatt nøyaktighet

- Vanskelig for å bearbeide skriftlig informasjon

- akutt angst/depresjon/humørsvigninger

- Ved store doser kan hasj ha samme effekt som LSD, og andre lignende stoffer som fremkaller hallusinasjoner

- enkelte dødsfall har forekommet av hasjrøyking der stoffet har påvirket hjertet og karløpet.

 

Langtidsvirkninger: (ved vedvarende bruk)

- Stoffet THC ligger fortsatt i kroppen en stund (ca en uke), aktive brukere vil kunne ha et "lager" av THC liggende i kroppen selv om stoffene ikke er aktiv.

- Noe som kalles et antimotivasjonssyndrom dannes oftere hos cannabisbrukere. Dette arter seg som likegyldighet, nedsatt toleranse for nedturer i livet

- Cannabisens sløvende effekt kan over tid gi varige mén, og det kan utvikle seg til en konstant tilstand.

- Kan utløse psykoser som shizofreni og depresjon

- Fysisk kan langtidsbruk gi lungesykdommer (økt risiko for lungekreft, bronkitt m.m)

- Svekke seksualdrift, særlig hos menn

- Eggløsning og menstrausjonssyklus kan påvirkes

- Fødselsdepresjon hos kvinner

 

Ja, det er altså en god del bivirkninger med stoffet Cannabis, og disse bør tas med i beregningen før man bestemmer hvilket standpunkt man vil ta.

 

- ida (logget på som kjæresten)

6462281[/snapback]

 

Hei! Synes du(og andre anti-legalister) kan lese gjennom dette og få en oppklaring rundt punktene på listen din. Svaret er ikke skrevet av meg, men av en svært så opplyst kar fra norcan.org. All credit til han som tok seg tid til og svare på innlegget ditt :thumbup:

 

 

 

Jeg kjenner egentlig kun meg selv godt nok, jeg er kronisk bruker av Cannabis, en "ekspertbruker". Jeg er inne på temaet hele tiden og er godt klar over de fleste virkninger som følger et Cannabisbruk. Jeg kan også endel om Cannabismisbruk, noe som er svært ofte relatert i sammenheng med all bruk av Cannabis.

Dette ér en "jeg sier"-historie ettersom jeg kun kan bruke egen erfaring som referanse, og jeg har vel null respekt i fagmiljøet.

 

Korttids-/akutte virkninger:

- "Nedsatt hukommelse".

Jeg føler dette er mer et fenomen, som i massesuggesjon. Det er pratet og forklart så mye på dette begrepet etterhvert at det er akseptert som et fakta, og dermed innstilles brukeren til å selv tro at hukommelsen forsvinner. Manipulering, ikke?

Min egen erfaring er elendig hukommelse før Cannabisbruk som ble bedre etter inntak av Cannabis, grunnet ekstra fokus på mer bruk av minnet. Klarer jeg det, klarer alle det.

 

- "Nedsatt nøyaktighet".

Vag som definisjonen er, må jeg påpeke at min "nøyaktighet" i egen prestasjon har blitt betraktelig bedre av Cannabis. De aller fleste oppgaver blir mer gjennomført på tilfredsstillende vis.

 

- "Vanskelig for å bearbeide skriftlig informasjon".

Ikke egentlig. Det kreves mer for å tiltrekke oppmerksomheten. Når man er i mental stimulering så forandres inntrykkene, og mye av denne skriftlige informasjonen vil ofte vise seg som vrøvlende vås, blottet for poenger og mening. Et genuint 'Waste of Time'-syndromet. Gi en stoner en Dyrkeguide, så vil du se en person som studerer skriften.

Personlig så er min erfaring at jeg leser dypere, ordene får utrolig levende kraft som stimulerer all læreevne. Betinget at det er informasjon som virkelig ér informasjon...

 

- "Akutt angst/depresjoner/humørsvingninger".

Vel, her er misbruket av fakta heftig. I enhver situasjon, i ethvert tilfelle vil det alltid kunne vises til slik diagnosering. At forsøksobjektene stort sett er ungdommer som ikke burde røre Cannabis gir selvsagt sitt preg på resultatene.

Jeg har hatt akutt angst, jeg har depresjoner og humørsvingninger har vi alle. Min erfaring er at Cannabis ikke bare lindrer disse "lidelser", ofte helbreder det anfallet helt. Poenget mitt vil likevel være; Cannabis er mentalt stimulerende, og vil da medføre endel tankevirksomhet. Ikke alle er "modne" for en slik aktivitet, dette kan grunnes absolutt alt. Omgivelser, forbudspropaganda, misbruk av ymse art, feil næring, miljøskader..., absolutt alt vil spille inn på nevnte lidelser, og de fleste løsninger vil finnes i skadeområdet; ens egen hjerne. Cannabis vil kunne bidra til å finne en løsning, men det alene løser intet.

I og med at Cannabis påvirker de samme steder i hjernen som har både latente lidelser og helt åpenbare feil, så er det nærliggende å tro at Cannabis kan brukes som en årsak. Dette er og blir en av vitenskapens største error. Cannabis er uten direkte relevanse, problemene sitter allerede i systemet.

Med korrekt informasjon, og helst kunnskaper om "korrekt bruk" av Cannabis ville dette vært godt unngått.

 

- "Ved store doser kan hasj ha samme effekt som LSD, og andre lignende stoffer som fremkaller hallusinasjoner".

Her har noen uten særlig erfaring med de nevnte rusmidler fått uttale seg.

Jeg har forstått at enkelte kan ha hallusinerende virkning av Cannabis, men dette er sjeldne tilfeller og jeg misunner ofte disse individers opptak/toleranse over thc. Jeg har aldri hatt hallusinerende virkning av Cannabis. Jeg vil tro slike "bivirkninger" stammer fra brukerens kjemikaliebalanse, thc reagerer og skaper endel kjemiske forandringer i hele systemet.

Om vi derimot bruker etablert "lægekyndig forskning" og sier at to objekter får samme ladning med russtimuli i hodet, så vil jeg tro at 2 kilo LSD og 2 kilo hasj vil gi samme kul, samme smerte og samme opplevelse. På to forskjellige individ. De vil tilogmed falle til jorden på nøyaktig samme tid, uansett høyde.

Er da Cannabis og LSD identisk?

(Det ryktes at "nederlanske forskere/dyrkere" manipulerer gener og fusjonerer arter for å oppnå høyrere prosent thc i artene. Dette er en god utvikling. Konsentratbegrepet er utviklet fra å bare være hasj, til å bli mer potent hasj. Marihuanaen vil også følgelig øke i styrke, og jeg klarer ikke helt å se problemet med det. Men jeg er bruker, og allerede tilhenger av disse effekter. Inhabil, eller særdeles habil?

Som bruker vet jeg å dosere, og er dose for sterk, så brukes det mindre. Vanlig logikk.)

 

- "Enkelte dødsfall har forekommet av hasjrøyking der stoffet har påvirket hjertet og karløpet."

Jeg fornekter "...forekommet av hasjrøyking", om det ikke er registrert spesiell allergi/annen reaksjon på bruk av Cannabis. Svertingen er tydelig her, lignende reaksjoner burde også kunne vises i røyking av Cannabis genereltt, ikke bare i nevne "hasjrøyking" (som ofte involverer mer skadelig tobakk i tillegg. "Skitne" fakta.)

Men, om jeg skal se helt nøytralt på setningen, selvsagt dør vi óg. Enhver Cannabisbruker er et vanlig menneske, med vanlige menneskers sykdommer og lidelser. Endel av lidelsene kan riktignok lindres av Cannabisbruken, men den medisinske siden blir stadig fornektet og er dessverre ikke kartlagt grundig nok.

(Stå på, Yusuf!)

Enkelte motstandere er såpass morbide at de påstår helt vanlige dødsfall kan sees i sammenheng med Cannabis, om bare brukeren var i bruk av Cannabis når døden inntraff. Det er ingen kjente tilfeller der Cannabis har stimulert hjertets muskel til å fortsette etter stans. En hjertestans er som regel dét, og lite kan forandre på det.

Hjertets rytme, blodtrykket og forøvrig alle navngitte områder i kroppen blir påvirket av Cannabis, først og fremst siden styremodulen er området som stimuleres mest. Endel biologiske reaksjoner medregnes riktignok, blodtrykket stiger, forbrenningen øker. Hjertet slår raskere.

Ikke alle kropper er rustet for slik "kamp".

Om Cannabis har direkte innvirkning og bør forbys av denne grunn, bør vi utvide forbudet til å gjelde livet i seg selv.

 

**Cannabis ér ikke for alle, og korrekt informasjon vil bedre dette.

Cannabis er definitivt for tenkere, filosofer, om vi kan bruke begrepet uten å misbruke det. Individer som trenger annen stimuli enn mentalt stimulerende bør gjerne bruke enklere stimuleringer enn sin egen hjerne. Dette er endel av en lignende feilslått politikk, som forøvrig rammer Cannabis særdeles hardt; narkotikapolitikken. Det er ikke uten grunn at Cannabis har separert seg fra denne felles betegnelsen, og det er heller ingen tilfeldighet at Cannabisbrukere fortsatt kjemper for sin bruk, 45 år etter forbudets oppstart.

Det ér forskjell på narkotika og Cannabis, og der ligger allerede en stor feil presentert.

Begrepet narkotika må revideres til noe mer spesifikt, og helst deles opp forståelig.

Hele narkotikapolitikken trenger en gjennomgang, den virker ikke og har aldri gjort så heller. Det er et faktum som overhodet ikke trenger vitenskapelig undersøkelse og medisinsk forskning.

Det den trenger er politikere som virker og som er bevisst sitt arbeids ansvar. Her henger utvikling etter...

Det siste forslaget fra Regjeringen ble avvist FØR det ble lest, av daværende justisministerkatastrofe Dørum. Kampen for en liberalisering, en bokstavelig talt dødsnødvendig forandring i narkotikapolitikken er like håpløs som den er vanskelig, med slik ignoranse som fiende.

Dog, INGEN vinner på å gi opp, det er óg naturlig logikk.

 

Langtidsvirkninger: (ved vedvarende bruk)

 

- "Stoffet THC ligger fortsatt i kroppen en stund (ca en uke), aktive brukere vil kunne ha et "lager" av THC liggende i kroppen selv om stoffene ikke er aktiv".

Stoffet THC forandres relativt kjapt og brytes ned i kroppen. Avfallsstoffene kan man spore i lang tid etterpå, men disse utgjør heller ingen helsefare. Tiden stoffene er i kroppen er høyst individuelt, og spesielt betinget inntak av andre matvarer og vanlig fordøyelse. Nesten som om det var "naturlig".

 

- "Noe som kalles et antimotivasjonssyndrom dannes oftere hos cannabisbrukere. Dette arter seg som likegyldighet, nedsatt toleranse for nedturer i livet".

Jeg mistenker disse tittelskapere for å være enten i bruk av Cannabis, eller for å ha større utslipp av dopamin naturlig betinget. Et "antimotivasjonssyndrom" og andre lett skapende "syndromer" har ofte felles begrunnelse: Der menneskehjernen ikke lengre begriper årsakene, må det lages forklaringer. Vi liker ikke å innrømme vår uvitenhet. (Noen kidnappes og får empati for kidnapperene på et definert sted: Aha, det MÅ jo være "Stockholmsyndromet". Heheeey, et individ tenker høyere om seg selv enn de andre, woooh, det MÅ da være megalomanisk).

Et "antimotivasjonssyndrom" er ikke skapt av Cannabis. Det er skapt av mennesker, de som ikke bruker Cannabis. Den som finner større glede i å ikke gjøre noe i fjern tilstand, gjør allerede noe.

Det er godt å tenke, når THC'et virker som det skal. Ofte er denne sofagruppen størst representert i "nybegynnerene", de har en hel ny hjerne å oppdage. Dette bør de få tillatelse til, det går over av seg selv.

Om vedkommende amotivert forblir i denne stasis, så er det grunn for å mistenke personens egenskaper fremfor tilsatt stimulerende middel. Cannabis gir endel energi, det er min erfaring.

 

- "Cannabisens sløvende effekt kan over tid gi varige mén, og det kan utvikle seg til en konstant tilstand".

Cannabis' påståtte sløvende effekt gir ingen langtidsvirkning, likt alle andre "bieffekter" av Cannabis. Alt er reversibelt. Ingenting med Cannabis er vedvarende skadelig, annet enn forståelsen av livet uten.

- "Kan utløse psykoser som shizofreni og depresjon".

Javisst, etablert som det er, så mangler endel viktige elementer. Fokus først på 'kan' utløse. Det viser seg igjen og igjen at de diagnoserte allerede er disponerte for denne snikende psykdom. Egentlig er alle disponerte for like store doser psykoser om rett stimulering blir gitt, og om vi tillegger det enorme skremselspropagandamaskineriet dets skrekkscenario det danner fra opplæringen, så er det igrunnen underlig at vi alle ikke faller. Helt fra skolens virke blir vi skremt mot rusmidler, med skjerpet terror mot "fæææle Cannabis, djevelens gress." Dette, sammen med forbudets psykiske terror, er ganske store faktorer i denne såkalte psykosen. Det vies likevel null oppmerksomhet på egne feil...

Schizofreni og depresjoner er begge to lidelser man ikke unnslipper, uavhengig av Cannabis. De kan utløses og påvises ved Cannabisbruk, men Cannabis er ikke årsaken. Det som gir disse lidelsene ligger meget dypere enn hva forskningen har gått, de har såvidt skummet overflaten med slike tåpelig slutninger.

Eksempelvis kan vi sette min gamle hypotese til livs igjen, litt modifisert nå:

Hvis jeg får gjennom min barndom en jevn balanse mellom favorittgoderiet og fysisk avstraffelse for denne lyst (ikke ulikt religion nå...), og jeg reagerer psykisk med å gjenoppleve fysisk avstraffelse i min voksne alder som årsak grunnet inntak av snopet som utløser de barnslige lidelser jeg har gjennomgått, er det da godteriets som er årsak? Eller kan det være latente lidelser som fremprovoserer denne reaksjonen. Bør jeg ikke følgelig enten innse alvoret i lidelsen og ta et oppgjør med fortiden/problemet, eller la være å nyte favorittgodteriet.

Det kan ikke påvises at Cannabis er årsak til disse psykoser, ettersom reaksjonen stimuleres av så utrolig mye mer enn bare Cannabis. I mitt tilfelle så hjelper Cannabis mot akkurat disse lidelser, noe som bør kanskje vies enda mer oppmerksomhet?

Legemidler er slik, det virker for noen og ikke for andre. For de som har positiv virkning av legemiddelet vil det være urettferdig og ulogisk å fjerne dette legemiddel.

En Cannabispsykose er et snodig påfunn, ikke det første og ikke det siste i en foreldet svertekampanje.

 

- "Fysisk kan langtidsbruk gi lungesykdommer (økt risiko for lungekreft, bronkitt m.m)."

Røyking av Cannabis er diskutert, det som er den store skaden er å blande tobakk inn i dette. Selv om vi vet at tobakken er mer skadelig, fremheves ikke dette i slike svertekampanjer.

Endel arter av Cannabis oppleves sunne å inhalere, i og med at de åpner luftveiene og "rensker" luftveiene. Igjen er medisinsk forskning en mangelvare, og kan vise vei til mer fornuft. Dessverre er positive signaler sterkt fryktet, og undergraves helst. De mest pålitelige kilder til korrekt informasjon forbeholdes legaliseringssiden, og blir dertil viet oppmerksomhet.

(Fornektes av motstandere, ettersom det er legaliseringssiden som påviser resultatet. "Skitne" fakta, igjen.)

Men, om vi igjen skal se helt nøytralt på det så kan ikke røyk av noe slag betegnes som positiv?

En brennende regnskog er ikke et sunt fenomen for de involverte...

 

- "Svekke seksualdrift, særlig hos menn".

Som mannlig bruker, seksuelt aktiv; Pøh.

Cannabis er gunstig for sexlivet, alle nytelser intensiveres. Om potensen svikter, så kan dette knapt grunnes Cannabis, ettersom Cannabis øker blodtrykket. Og om lysten uteblir, så vil jeg igjen minne på Cannabis mentalfremmende elementer.

(Det er ikke sikkert anstrengelsen er verdt partner, mulig det går noe bra på TV'en?)

 

- "Eggløsning og menstruasjonssyklus kan påvirkes".

Særlig hos kvinner, antar jeg? Nå er det så at naturen krever at videreforedling av en selv skal kunne ha endel kriterier tilrettelagt. Omgivelser, hormonelt, trygghet, mat, hi/reir, alt skal klaffe. Alt skal sikre både graviditet og tiden etter. At Cannabis påvirker denne naturlighet er en selvfølge.

Om en graviditet uteblir, så er ikke det nødvendigvis uheldig. Ofte er dette den beste løsning, sett i lys av alle faktorers krav for vellykket liv.

Jeg kan overhodet ikke forstå at Cannabis kan påvirke en slik hendelse negativt og hvis så, så er den vordende mor (og far, i de tilfeller denne innlates eventen...) ansvarlig selv for å tilrettelegge omstendighetene. Står Cannabis i veien for graviditeten, så unngå det. Står Cannabis i veien for utvikling generelt, unngå det. Naturlig logikk igjen, kun overgått av menneskelig grådighet.

Menneskets natur bør ikke dedikeres Cannabis, om forbudet skal ha eksistensgrunnlag.

 

- "Fødselsdepresjon hos kvinner".

Hehe, jeg flirte litt med en gang, men innså at det faktisk ér endel menn som får sympatiske trekk i en graviditet. Meg inkludert.

Hva som utløser fødselsdepresjonene er helt uti det perifære, og absurde antakelser er det beste vi kan gjøre, inntil følelser lar seg avlese elektronisk med presisjon som mål. Følelsene etter, før og under en graviditet er uhemmet av menneskelig system, og ethvert forsøk på å nagle NOE til dette vidt individuelle og absolutt personlige vil oppleves som ren spekulering. Uten tvil.

Vi har langt igjen før vi er i nærheten av å forstå det som skjer i kroppene våre, magien med en sædcelle og ett egg er fremdeles ubegripelig, ofte er årsaken til denne hendelsen også noe omtåket.

Å begynne å påpeke problemer istedet for å finne løsninger er en stadig menneskelig svakhet som umuliggjør suksess på mental forskning.

En må først og fremst legge av seg generaliseringen, alle hjerner er unike og har sitt eget mønster.

Alle hjerner er alene, de Lillo.

 

Sett i betraktning av listen du leverer, opprettholder jeg mitt krav til lovlig Cannabis. Det er intet på den som berører dette krav, og jeg vil atter påpeke at tross forbudet så er fremdeles Cannabis i bruk av de som ønsker så. Forbudet har ingen særlig påvirkende makt hverken på brukere eller sett i bruk av punktene på listen levert.

 

De positive virkninger av Cannabis undertrykkes da de er overveldende betydningsfulle for legaliseringen. Så lenge det offentlige klarer å undergrave alle fakta som er FOR Cannabis, vil de klare å opprettholde forbudet. Denne "muren" rakner i disse dager i alle ender, forbudets formål er borte.

Det som fremdeles holder liv i Cannabisforbudet er ignoranse og tradisjonen deri.

Så snart de som begår tabben gjøres oppmerksom på dette, vil vi få en endring.

Bort med maktsyke gamle gubber, deres regimetid er over.

Fall nå, forbudets menn, dere trenger å hvile i fred.

 

Jeg respekterer ikke unaturlige forbud, og vil aldri bøye meg for andres mening på det.

For meg er Cannabis lovlig.

Naturlig logikk.

 

-ganja+

Endret av Haddock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...