Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der tar du feil mb_zzz! Vi har ganske ille drikkevaner vi! Vi sparer oss til helgen og super ned på sprit, øl og metanol. :tease:

Du kan jo se hvordan drikkevanene er i østblokklandene. Og hvor mange har dødd av hasj i forhold til alkohol. Jeg har kjent folk som har dødd av alkoholforgiftning og er litt motstander av grisefylla nå. Heller en joint og en god film med venner. :love:

 

Hasj røyker vi, uten at det er et så stort problem. :thumbup:

Endret av Akiro Curosawa
Lenke til kommentar
Hasj røyker vi, uten at det er et så stort problem.  :thumbup:

6455307[/snapback]

 

Det er klart :

 

Hasj kan være litt dumt av og til... hvis du tror det er skole på en lørdag og kommer med sekk og matpakke, for å så ringe en klassekamerat og spørre hvor alle er.
Lenke til kommentar
Litt offtopic.

 

Men fy svarte så populær denne tråden er! :wow:

Over 18000visninger og over 1300svar,hadde ikke troen på at denne tråden kom til å vare så lenge.

Synes og moderatorene har vore greie som ikke har stengt denne tråden. :thumbup:

Var sikker på at dn kom til å bli stengt etter en liten stund.

 

Får nesten litt prestasjonsangst nå eg såg 18000. :p

6418871[/snapback]

 

Mornings :)

 

Akkurat kommet hjem fra en uke i naturen, pustet frisk luft og hodet klart fra Mary :)

 

Vært deilig å bli litt klar i hodet igjen :)

 

Der ser du terhi, er mange mørketall vettu...skal vedde på at det sitter flere som ikke ''tør'' å skrive i tråden, i frykt for at kompiser/familie osv kan lese det. Er vel ikke helt uvanlig at kjenntofolk veit brukernavnet ditt.

 

Ser at det har blitt diskutert heftig den uka jeg har vært borte, og jeg gleder meg til å sette meg inn i alle innleggene som har blitt skrevet. Men det får bli i mårra, for nå skal jeg på grillpartay! :D

Lenke til kommentar
Hasj røyker vi, uten at det er et så stort problem.  :thumbup:

6455307[/snapback]

 

Det er klart :

 

Hasj kan være litt dumt av og til... hvis du tror det er skole på en lørdag og kommer med sekk og matpakke, for å så ringe en klassekamerat og spørre hvor alle er.

6455341[/snapback]

 

Heller det enn å hyle obskure ting og knuse alt du ser, mennesker og inventar.

Lenke til kommentar

Velg og vrak Veritas_:

 

Stephen Sidney, M.D., associate director for clinical research at Kaiser Permanente, writes in an editorial published 9/20/03 in the British Medical Journal (Vol. 327, pp. 635-635):

 

    "No acute lethal overdoses of cannabis are known, in contrast to several of its illegal (for example, cocaine) and legal (for example, alcohol, aspirin, acetaminophen) counterparts."

 

Joycelyn Elders, M.D., former U.S. Surgeon General, wrote in a 3/26/04 editorial published in Rhode Island's Providence Journal:

 

    "Unlike many of the drugs we prescribe every day, marijuana has never been proven to cause a fatal overdose."

 

Denis Petro, M.D., in his 1997 paper "Pharmacology and Toxicity of Cannabis", published in the book "Cannabis in Medical Practice - A Legal, Historical and Pharmacological Overview of the Therapeutic Use of Marijuana", Dr. Petro wrote on Page 62:

 

    "The estimated lethal human dose of intravenous Marinol is 30 mg/kg (2100 mg/70 kg). Using this estimation of lethal dose, the equivalent inhaled THC would represent the smoking of 240 cannabis cigarettes with total systemic absorption of the average 8.8 mg of THC in each cigarette.

 

    Since absorption is much less than 100 percent, the amount of smoked marijuana required to reach lethality is on the order of one to two thousand cigarettes.

 

    The physical impossibility of a fatal overdose using smoked cannabis is obvious."

 

Time Magazine stated in a Nov. 4, 2002 cover story:

 

    "No one has ever died of THC [marijuana] poisoning, mostly because a 160-lb. person would have to smoke roughly 900 joints in a sitting to reach a lethal dose."

 

Judge Francis L. Young wrote in his 1988 decision:

 

    "Drugs used in medicine are routinely given what is called an LD-50. The LD-50 rating indicates at what dosage 50% of test animals receiving a drug will die as a result of drug induced toxicity...

 

    At present it is estimated that marijuana's LD-50 is around 1:20,000 or 1:40,000. In layman terms this means in order to induce death, a smoker would have to consume 20,000 to 40,000 times as much marijuana as is contained in one marijuana cigarette.

 

    NIDA-supplied marijuana cigarettes weigh approximately 0.9 grams. A smoker would have to consume nearly 1,500 pounds of marijuana within about 15 minutes to induce a lethal response. In practical terms, marijuana cannot induce a lethal response as a result of drug-related toxicity."

Lenke til kommentar
Noen bevis på at ingen har død av hasj Goz?

 

 

 

 

Og hvis folk kjenner noen som har røyket det en stund, så har dere sikkert lagt merke til at det har negative sider.

6456052[/snapback]

 

Dersom de samme personene misbruker det så merker man det, ja. Det skal ikke jeg si noe på. Men om man røyker et par joint om dagen i 100 år så merker INGEN det. Skal jeg garantere. Dør heller ikke av det.

 

Altså, hallo! Hva er det med folk da! Tror alle at dersom man tar seg en joint så er det rett på sprøyta? Nei, jeg mener alle hadde hatt godt av å røyke seg en joint av og til. Det er faktisk godt for hodet å tenke og filosofere litt av og til. Ingen problemer med det dersom man er en vanlig person som har kommet over det stadiet at man vil tøffe seg for de gamlere vennene sine. (altså, fjortis i hodet)

 

Edit: Noen bevis for at noen har dødd? Søkte akkurat på google og det var ikke akkurat lett å finne troverdige kilder som sier verken det ene eller det andre. Det alene sier litt mener nå jeg. Hadde hasj vært så farlig at folk har dødd av det så hadde det garantert vært dokumentert godt!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Eg har sagt at folk har dødd av hasj mange ganger,men det er utruligt sjeldent.

Folk som har hjertesygdommer og slike lidelser bør jo ikke røyke hasj\cannabis.

Og at det går ann å ta overdose av det.

 

Men det er ikke dn vanlige typen,det finnes så kraftige planter at di foredler heroin med det....

Har og høyrt at det finnes kunstig hasj,og noe folk kan dø av.

Men eg har aldri høyrt om noen som dør av vanlig cannabis,noe som rapportene viser.

Det står ikke noe detaljor om hva di har røykt''type'' osv...

 

Men nå du tenker på hvor mange som har død i vår elskede alkohol som alle prøve å forsvare... ;)

 

Hadde alkohol blitt oppdaket i dag,så hadde folk reagert likt som di gjere med cannabis.

Grunnen til alkohol er akseptert er pga det er noe vi er kjent med,og nesten alle har prøvt.

Og du kan si til vennene dine at di må bli med å drikke pga det er lovligt.

Dette er noe du ikke kan gjøre med cannabis,pga det er ulovligt,folk vett ikke forskjellen mellom heroin,amfetamin og cannabis.

Nesten alle eg høyrer som snakker om narkotika vett ikke hva di snakker om,di legger inn di gammle grunnene feks prøver du hasj så dør du og du havner på sprøyta osv.

Hvorfor blir det sagt så mye bullshit om cannabis egentligt,meiner feks du havner på sprøyta du dør av overdose osv.

 

Alle eg kjenner som har prøvt hasj har skiftet meining,og alle sier at det var ikke slik som di trudde,jo pga det blir overdrevet og gitt ut påstander uten detaljer om hva som er hva og hvordan det funker og hva det gjør med kroppen din.

 

Feks,slik som statestikken sier så har nesten alle som bruker heroin røykt hasj,ja det stemmer jo fordi hasj er det svakeste og du hopper ikke rett opå sprøyta,og vi som holder oss unna slike stoff må egentligt holde kjeft for å beholde jobb osv.

Det spares for mye informasjon for å få det til å virke mest negativt uten å lyve.

 

Og trur dere at disse som går på sprøyta ikke hadde havnet i et helvete uansett?

Mye annet som ligger bak som ikke blir tatt fram på slike antirus-sider,og å skylde alt på hasjen er rett og slett usant.

 

Husker at eg leste en artikkel så det stod at hasj var det værste av det værste og forfatteren snakket slik som han hadde efaring.

Leste seinere at han aldri hadde prøvt hasj og hadde vore alkoholiker og han trudde hasj kunne samenlignest med alkohol. :shrug:

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om at folk har dødd av overdose med hasj. Tror ikke at noen har dødd direkte av det heller. Skal vistnok være umulig.. Det skal uansett utrolig mye til. Det er mer sansynlig at man spyr fra seg og grønner og sovner.

Men jeg har hørt om en idiot av en fyr som absolutt skulle røyke en femmer på en gang på en eneste trekk på en bøtte på 3 liter. Han døde ikke av hasjen direkte, men av oksygenmangel.

Lenke til kommentar

hvorfor kan ikke folk bare innse at alkohol er fuckings farlig og hasj er ufarlig sammenlignet med alkohol?

 

Bare for at medier sier at det er farlig er dette bare bullshit.

og sann dere vet det så får vi vistnok kreft av melk også, så lykke til med frokost :thumbup:

 

Se signaturen min og bli vis.

Lenke til kommentar

For å si det slik,hadde noen av dere som er serkt imot prøvt cannabis så hadde dere blitt overrasket.

Pga det funker ikke slik som dere trur og rusen er totalt anderledes enn det som står i medier.

 

Du blir mye meir ruset av alkohol,alkohol er heftigt forholdt til cannabis.

Du ser jo bare hvordan mange oppfører seg nå di er fulle,folk blir aggresive,og mister hevninger og strekker grensene.Og det er vanskeligt å se om en person er fjern,ivertfall viss du ikke vett hva du skal se etter,men viss du er krågefjern så greier folk å se det på dg....

 

Men det er nesten farligt å si slik nå til dags fordi mange stempler deg som narkoman og trur at du har havnet på kjøre....

Men synes dere folkens at det ikke er litt snodigt at det er så mange som prøver å få cannabis lovligt?

Det er jo litt i det vi sier,og kanskje en dag om mange år det blir lovligt å dere prøver cannabis så trur eg faktisk mange kommer til å skifte meining og bli overrasket over hvor mye sprøyt det er om denne planten....

 

 

Det er og lite forskning nå det gjelder denne planten,hvorfor er det slik nå det blir funnet ut nye positive ting kvar gang,ivertfall nå det gjelder helse\medisinsk bruk.

Og hvorfor er det slik at sterke smertestillende er lovligt selv om det har fleire bivirkninger enn hasj både psykisk og fysisk...Og at gammle myter blir avlivet...

 

Hvofor er det slik at mydighetene ikke vill grave seg dypere inn i dette,feks usa som ikke er inntresert i denne planten og prøver å få det til å virke som et farligt narkotikum og samenligner det med crack osv?Noe som er idiotisk.

 

En annen ting som er plagsomt er at det er så mange useriøse sider som skriver så mye drit,nå tenker eg på sider som skriver positivt og negativt.

 

Eg synes det er godt å ta seg ei bønne og høyre på musikk å slappe av og filosofere litt.Alle har godt av å koble av litt.

Men så er det det med dn fine grensen mellom misbruk og vanlig bruk.

 

EDIT:Detsom skjer viss du greier å ta overdose er at du slutter å puste,viss hjertet svikter så ligger det noe annent bak det...

Det er ikke muligt å røyke seg til overdose av cannabis,viss du ikke tenker på bøtte og olje..Du vill rett og slett sovne før du greier det.

Og slik som bøtte er direkte idiotisk,du øydelegger lungene totalt og du kan kveles som det stod lengre oppe.

Men slik som ei vanlig pipe eller joint vill nesten ikke være muligt..

Det vill bli mye lettere å drikke seg ihel på øl for å sui det slik...

 

Viss det er så mange som har tatt od av cannabis hvorfor er det så vanskeligt å finne informasjon om dette?

Prøv heller å finne informasjon om hvor mange som har dødd av alkohol,linkene hopper nesten ut av skjermen....

 

quoter:

At present it is estimated that marijuana's LD-50 is around 1:20,000 or 1:40,000. In layman terms this means in order to induce death, a smoker would have to consume 20,000 to 40,000 times as much marijuana as is contained in one marijuana cigarette.

 

NIDA-supplied marijuana cigarettes weigh approximately 0.9 grams. A smoker would have to consume nearly 1,500 pounds of marijuana within about 15 minutes to induce a lethal response. In practical terms, marijuana cannot induce a lethal response as a result of drug-related toxicity."

Endret av terhi
Lenke til kommentar
For å si det slik,hadde noen av dere som er serkt imot prøvt cannabis så hadde dere blitt overrasket.

Pga det funker ikke slik som dere trur og rusen er totalt anderledes enn det som står i medier.

6459096[/snapback]

Det finnes ikke noe mer naivt enn troen på at man kan røyke seg til kunnskap. Erfaring er én ting, men det sier null om hvordan stoffet påvirker deg på sikt.

 

 

Men synes dere folkens at det ikke er litt snodigt at det er så mange som prøver å få cannabis lovligt?

Det er jo litt i det vi sier,og kanskje en dag om mange år det blir lovligt å dere prøver cannabis så trur eg faktisk mange kommer til å skifte meining og bli overrasket over hvor mye sprøyt det er om denne planten....

6459096[/snapback]

Som sagt, å tro at man kan røyke seg til kunnskap om skadevirkningene er skremmende naivt.

 

At så mange tenker slik er nesten i seg selv grunn god nok til å fortsatt ha et forbud.

 

Det er og lite forskning nå det gjelder denne planten,hvorfor er det slik nå det blir funnet ut nye positive ting kvar gang,ivertfall nå det gjelder helse\medisinsk bruk.

Og hvorfor er det slik at sterke smertestillende er lovligt selv om det har fleire bivirkninger enn hasj både psykisk og fysisk...Og at gammle myter blir avlivet...

6459096[/snapback]

Nå er det for det første ikke lite (ok, alt er relativt, men i forhold til viktigheten så er det en god del forskning) forskning på dette. Og når man snakker om å avlive myter, så er det på tide å avlive myten om at hasj kan erstatte andre smertestillende medisiner generelt.

 

Hvofor er det slik at mydighetene ikke vill grave seg dypere inn i dette,feks usa som ikke er inntresert i denne planten og prøver å få det til å virke som et farligt narkotikum og samenligner det med crack osv?Noe som er idiotisk.

6459096[/snapback]

Gjør dem nå egentlig det?

 

En annen ting som er plagsomt er at det er så mange useriøse sider som skriver så mye drit,nå tenker eg på sider som skriver positivt og negativt.

6459096[/snapback]

NORMAL er et godt eksempel. Der finner du påstander som at "hjernen er skapt for å røyke hasj", begrunnet med at det finnes reseptorer i hjernen som reagerer med virkestoffer i hasj'en. Vel, da man dra samme konklusjonen om ethvert narkotisk stoff, da jeg vil tro samtlige narkotiske stoffer påvirker reseptorer i hjernen.

 

Nå finnes det sikkert noe fornuftig informasjon på NORMAL også. Men tro ikke på alt som hasj-propagandistene server bare fordi det er lettvindt og godt å tro på. Det er utrolig mye farlig tøys der også.

 

Eg synes det er godt å ta seg ei bønne og høyre på musikk å slappe av og filosofere litt.Alle har godt av å koble av litt.

Men så er det det med dn fine grensen mellom misbruk og vanlig bruk.

6459096[/snapback]

Man trenger ikke dop for å koble av. Og trenger man det, da har man et problem man ikke bør forsøke å fikse ved å dope seg.

Lenke til kommentar

Hvordan quoter du slik? :p

 

Faktisk mye du sier som eg ikke har påstått....

 

Røyker meg ikke til kunnskap,men eg vett hvordan det er å være høy,og det er ikke slik som du trur.Dette gjelder alkohol og,du vett ikke hvordan alkohol funker før du har vore full en gang.Forstår du hva eg meiner nå?

 

Kunnskap om skadevirkningene har eg lest,både negativt og positivt.

Ikke bare negativt som du vill ha det til,det er faktisk positive ting med denne planten og.

 

Det med at hasj kan brukes som smertestillende er vell noe di fleste forskerer er enige om,fatter egentligt ikke hvordan du kan synes at sterke smertestillende som inneholder stoffer som er langt sterkere enn det cannabis er betre,det blir bare tåpeligt...

 

Då er du uenige i folk som faktisk bruker cannabis og sier det fungere veldigt bra forholdt til sterke medisiner.

Og disse smertestillende di deler ut til folk med sterke smerte gjør deg meir ruset enn thc,og skader meir fysisk og psykisk.

Snakker om efaring,har sett hvordan folk kan bli påvirket av disse,og disse er værre enn cannabis.

 

 

Jo myndighetene har faktisk begynt å grave dyperer nå.

 

Har heller aldri sagt at du trenger dop for å koble av.

Men det er godt med rus,en sjenden gang.

 

Du må slutte å vri på ting eg skriver...

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...