Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke merket noen nedsatt konsentrasjon etter at rusen er over. Bedre med nedsatt konsentrasjon enn fyllesjuka hvertfall. Men det er oppspytt og pAstander det med nedsatt konsentrasjon.

6449904[/snapback]

Takk for at du illustrerer poenget med at det vil være nærmest umulig få folk til å akseptere at selv om de føler seg fine og nyktre, så vil de allikevel ha nedsatt reaksjonshastighet. Det er egentlig utrolig enkelt, men fordi folk føler seg helt normal, så har de vanskelig for å tro noe annet. Men at man har nedsatt reaksjonshastighet er ikke noe man føler. Det ser man hvis man tester.

 

Det er ikke å anbefale å kjøre nå du er ruset på noe,uansett hva det er.

Hvorfor blir det diskutert i det heile tatt egentligt,kjører dere virkeligt nå dere er ruset?

Idiotisk sier bare eg.... :nei:

6448737[/snapback]

Hvis du leser skikkelig, så vil du sa at problemet er at hasj påvirker reaksjonsevnen også når man ikke er ruset.

6448755[/snapback]

Du er då enda påvirket av stoffet...

Eg kjører faktisk roligere dagene etter eg har røykt,og du kjenner faktisk det du har skreve nederst,føles ut som du har sove dårligt og er noe sløvere i hode...

For å si det slik så er det like gale å kjøre på jobb om morgonen viss ikke værre,men det er egentligt ikke relevant...

 

Men hvor lenge er du påvirket av det før du får normal reaksjontid?

Det er noe eg lurer på. ;)

6449917[/snapback]

Det kommer an på hvor mye man har brukt. Den undersøkelsen jeg leste, men som jeg i farta ikke finner igjen linken til, viste at etter en periode med daglig bruk, så hadde man nedsatt reaksjonstid en hel måned i ettertid. Undersøkelsen sa ikke noe om helgebruk o.l.

Lenke til kommentar

Ok.

Kan du ikke gi meg linken viss du finner dn?

Har du sett det fleire plasser,eller er det bare på dn siden?

Er den seriøs? *siden eller skilden*

 

Spør ikke fordi eg er uenig,men har aldri høyrt om det og det er noe eg ville lest litt om. :)

 

EDIT:

Det må vell variere litt på hvor mye du røyker,feks røyker du kvar dag så får du bare meir thc lagret i kroppen.

 

Du merker det på kroppen viss du har røykt i en uke feks forholdt til at det går par uker mellom kvar gang du fyrer en.

 

Det varier og hvor fort kroppen kvitter seg med thc,noen går det en måned og noen tar 7dager.

Kommer ann på feks hvor bra forbrenning du har,om du er aktiv svetter mye då pluss du forbrenner fett....

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Farlig eller ikke?

 

- ikke farlig

6451296[/snapback]

 

Tror hva en annen bruker delte med oss holder:

Hasj,,Green grass of heaven....Ikke bra over lengre tid..Vel...en del år ble det på meg..Og jeg sliter nå psykisk og mentalt...Hold dere langt unna....Det kan virke gøyt til å begynne med..Som de fleste ting er...Etterhvert så er det ikke gøyt lenger,men du må bare ha den rusen,ha deg et skikkelig matkick..sove.osv..drikking,røyking,drikking,prøve andre ting for rusen er ikke god nok lenger...Well you do the math

6448679[/snapback]

Lenke til kommentar

Scortech: Jaja,slik går det nå du ikke har villjestyrke til å styre lysten....

Det sies og at di som blir avhengige av hasj har psykiske lidelser fra før av.

Noe som eg trur stemmer,pga stoffet spiller en liten rolle på psyken nå du er ruset.

Men egentligt så kan du bestemme om hasjen skal bli en psykisk rus eller ikke.

Litt vondt å forklare,men du kan bestemme selv hvor mye det skal påvirke tankegangen din for å si det slik...

Har litt med tankegang å gjøre,ivertfall føler eg det slik.

Kan ikke si at det spiller noe psykisk rolle for meg,kjenner jo at tankegangen blir litt anderledes nå eg har røykt,men ikke noe meir...

 

 

Kan egentligt ikke si at eg synes synd på stoffmisbrukerer,alkoholikerer.

Pga det er noe du bestemmer selv og du kan ikke skylde på stoffet pga det er du som styrer forbruket....

Feks,ingen som synes synd på røykerer...

 

Men igjen så er det jo vondt å styre sitt eget forbruk viss du blir hektet....

Er egentligt merkeligt,hva skiller mellom misbrukerer og folk som bruker det.

 

Jblack:Ikke noe å gjør med det,bare send inn linken viss du kommer over siden en annen gang da. :):thumbup:

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Jeg er sikkert på at tilogmed gulerøtter kan være farlige hvis du overdriver bruken, for å sette det på spissen.

6451438[/snapback]

 

5-6kilo til dagen, i x antall år er det fare for kreft.

 

Hasj kan være litt dumt av og til... hvis du tror det er skole på en lørdag og kommer med sekk og matpakke, for å så ringe en klassekamerat og spørre hvor alle er.

 

Det viser bare hvor dumt det egentlig er.

Lenke til kommentar

ErikFN:Jeg tror ikke engang det er skadelig, men ikke heng deg opp i eksempelet. Om du spiser McDonalds mat i 30dager fucker det deg opp, hvis du drikker hver dag i en måned ødelegger det deg, selfølgelig vil det gå galt hvis du røyker noen piper hasj daglig i ett par år. Hvis du ikke merker når du skal stoppe, er det ikke hasjen som er problemet. Det handler heller om kjedsomhet, dårlig miljø og manglende viljestyrke.

 

 

Alkohol ødelegger mer for familie og omgivelser, automater/gambling gjør at mennesker bruker opp absolutt alt av penger og verdier og nikotin tar flere liv. Så hvorfor er hasjen badguyen?

Lenke til kommentar

Narkotika er noe dritt.

 

Du må ha større og større doser.

 

Hvis f.eks på høyre av dette bildet er der vi begynte, så helt til høyre er senere.

Den streken i midten er humøret som er midt i mellom sint og glad. (Glad øverst). Mange tar jo for å blir gladere f.eks. Så når man har tatt narkotika en stund de samme dosene så får man ikke det samme kicket og man tar større doser til slutt dør man av overdose.

 

Surt som f***!

post-61676-1152358726_thumb.png

Lenke til kommentar
folk skal bare bruke så mye stoff de vil, så lenge de holder seg borte fra familie,venner å ikke minst kjæresten min så er kan de gresse seg så mye de vil. er helt i mot sånt!

 

edit: dette er MIN mening

6454903[/snapback]

 

 

Du er selvfølgelig avholdsmann og gjør alt for å holde alkohol unna familie og kjæresten din?

Lenke til kommentar

Å være så ekstrem anti-hasj å si at du skal beskytte kjæresten din mot hasj, når du selv bruker et rusmiddel som er mye mer skadelig for omgivelsene enn hasj, synes jeg blir litt merkelig. (Jeg anntar at du bruker alkohol siden du ikke ville svare på spørsmålet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...