Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som legemiddel bør det være greit, hasj ville hjulpet mange.Det er sikkert mange andre legemiddler i dag som gjør større skade en det hasj eventuelt ville gjort! Men det bør ikke nødvendighvis kunne kjøpes på gata, i en narvesen kiosk, det blir for dumt. Men kunne gått til medisinering eller noe lignende.

Lenke til kommentar
man får raskere skader av hasj en av alkohol.

5426483[/snapback]

Man får raskere skader av alkohol enn av hasj. Sett sånt, et udokumentert utsagn tatt rett ut fra luften. :D

Det andre innlegget ditt var bare en haug med vissvass. Du mener altså at flere års avhengighet av heroin kan sammenlignes med moderat bruk av hasj? Det var dette med ytterpunktene..

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Hasj er ulovlig.

Alkohol er lovlig.

Begge to er skadelige for kroppen. Forskjellen er vel at sistnevnte også kommer i kosevolum, dvs øl og vin.

Dessuten er alkohol en del av kulturen i Norge (og resten av verden forøvrig) mens hasj er en del av et ganske innsnevret ungdomsmiljø. Ser ingen grunn til å legalisere noe som retter seg imot en såpass liten/svak gruppe i samfunnet.

Hasj er dumt. EOD! :innocent:

Lenke til kommentar

engangstilfeller: hasj rammer hjernen og lammer hjernecellene, det tar lengre tid og få de friske igjen. en det tar tar og komme seg etter en fest der du har drukket alkohol.

hvis en person som har røyt hasj for første gang blir tatt inn til kontroll, kan hasjen spores i blodet nesten 14 dager senere.

det eneste hasj er godt for, er til pasienter på mentalsykehus, med nerveproblemer. og da er hasj en av de siste utveiene. det finnes flere beroligende midler som prøves ut før pasienten evt. får hasj.

nå vet jeg ikke om man i hele tatt får hasj i norge, men i flere andre land kan man få det, hvis doktoren mener at det er det eneste som vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Okey.. får begynne rett på sak.

Kan dere som ikke en gang vet hvordan en hasj-klump ser ut la ver å uttale dere som om dere skulle visst akkuratt hvordan det er?

La veldig godt merke til innlegget til Pasient der det sto at du kjører bedre når du er i hasjrus. Stemmer nesten. har du røyka for mye så kan det føles som om du fyllekjører.. men da har du røyka veldig mye og er "Wasted"

Folk blir dumme og sløve av å røyke hasj? bare i det du røyker.. dagen derpå merker du omtrent ingenting.

Det er ett fåtall som går videre fra hasj til sterkere stoffer. Det er de som fantaserer om hvordan det ville ha blitt å prøve noe sterkere osv.. dette gjelder da ikke alle, men ett fåtall av personer som velger å gå videre.

Hasj dreper ikke hjernen. det er bevist det at det faktisk kurerer bl.a grå stær og MS.

Det hjelper også veldig bra mot depresjoner siden du ikke har tid i det hele tatt til å tenke på alt det dårlige nettopp fordi alt det bra presser seg foran.

Folk i hasjrus er ikke slosskjemper. de er mer folkesky faktisk.

Alkohol dreper av flere grunner. Ser hver gang jeg er ute på byen en fredag eller lørdagskveld deprimert ungdom.. drikker seg dritings og slipper ut følelsene.

Har du røyka hasj så skal det mye mer til. De som er påvirket alkohol gjør forsøk på å ta livet av seg selv mens de som har røyka står kansje bare der å prøver å tenke seg til en teori om hvorfor han gjør det?

Hasj er sosialt! Jeg er ofte på plasser der vi sitter å røyker en hel gjeng. Det er koselig, gøy og veldig avslapendes.

Ihvertfall.. til dere som aldri har prøvd.. la ver å uttal dere om det dere har hørt på tv2 nyhetene osv..

Jeg sier ikke dere skal sette igang å røyk, men enkelt og greit bare sier at dere har ingen som helst grunn til å vere negative.

Om ett par år så vil jeg tro hasj er en lovlig vare i lille norge også..

kos

Lenke til kommentar
p-trus: siden du tydeligvis sitter inne med masse knakende god fakta om dette, et par spørsmål. Hvor lang tid bruker de lammede hjernecellene på å kvikne til igjen? Kan hjernen lage nye celler for å erstatte de en fyllatur tok knekken på?

5426658[/snapback]

Tar gjerne tid til å svare på den..

Det tar ca 10 timer før hjernecellene begynner å kvikne til igjen.. og da er du i god form også..

Lenke til kommentar
Så det på Discovery faktisk. :p (Hasj vs alkohol og bilkjøring)

5426732[/snapback]

Er faktisk jævli behagelig å kjøre etter å ha røyka.. bilen blir så myk og alle humper å svinger blir behagelige..

Men anbefaler ikke å gjøre det siden det faktisk er ulovlig og trafikkfarlig..

Lenke til kommentar

akkurat hvor lang tid det tar og komme seg etter hasj røyking er jeg ikke sikker på (helt frisk blir man ikke, men ikke langt i fra ved engangstilfeller).

men jeg vet at for og komme seg fortere er det lurt og spise proteiner og fisk. trening er også bra.

Hvis man røyker hasj, skader det på samme måte som vanlig røyk?

det er enda farligere.

Endret av p-trus
Lenke til kommentar
Hvis man røyker hasj, skader det på samme måte som vanlig røyk? Noen som vet hvordan det er å spise hasj (evt. i f.eks. en kake)?

5426746[/snapback]

Det har jeg aldri prøvd, men en kompis av meg gjorde det.

Han mekka vaffelrøre og skrapa opp ca 30gram (bortkasta som faen :hrm:) og laga seg vaffler.

han spiste de og ble skikkelig skjeiv.. ett kjent fenomen når du røyker er at du blir jævli sulten. så de fortsatte bare å spise som faen og ble enda skjeivere :p

Men må jævli mye til for at det skal funke. Anbefaler heller å mekke en pipe..

Lenke til kommentar

jeg forstår ikke hvorfor det at hasj er farlig for brukeren er et argument for at det skal forbys. så lenge det ikke skader andre er det heller ikke noe andre har rett til å bestemme...jeg synes det er helt logisk.

man kan jo diskutere til man blir blå hvorvidt det er litt farlig, kjempefarlig eller ufarlig, men jeg mener det er fullstendig irrelevant når det gjelder hvorvidt det skal forbys eller ikke. selvskading bør det ikke være noen regler mot.

Lenke til kommentar
QUOTE(p-trus @ 12/01-2006 : 15:22)

akkurat hvor lang tid det tar og komme seg etter hasj røyking er jeg ikke sikker på (helt frisk blir man ikke, men ikke langt i fra ved engangstilfeller).

men jeg vet at for og komme seg fortere er det lurt og spise proteiner og fisk. trening er også bra.

Hvis man røyker hasj, skader det på samme måte som vanlig røyk?

det er enda farligere.

Aner du hvor mange stoffer det er i vanelig røyk?

Synes du er litt sånn, "barneskole lærer" nå

Det er flere kjemiske stoffer i vanlig røyk ja, men oppsumerer man farlige ting med røyk og farlige ting med hasj, så tror jeg at du kommer fram til samme konklusjon;)

visste dere forresten at det finnes over 2000 forskjellige kjemiske stoffer i snus? ;)

jeg forstår ikke hvorfor det at hasj er farlig for brukeren er et argument for at det skal forbys. så lenge det ikke skader andre er det heller ikke noe andre har rett til å bestemme...jeg synes det er helt logisk.

man kan jo diskutere til man blir blå hvorvidt det er litt farlig, kjempefarlig eller ufarlig, men jeg mener det er fullstendig irrelevant når det gjelder hvorvidt det skal forbys eller ikke. selvskading bør det ikke være noen regler mot.

skal du ta livet av deg selv kan du like så godt gå og henge deg istedet.

røyk skader de i rundt deg også.

Endret av p-trus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...