Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Leste akkurat noe interessant her.

http://www.weeklyworldnews.com/conspiracies/12617

The active chemical agent in marijuana curbs the growth of three kinds of cancer in mice, a Medical College of Virginia team has discovered," the Washington Post reported back on Aug. 18, 1974. "The researchers found that THC slowed the growth of lung cancers, breast cancers and a virus-induced leukemia in lab mice and prolonged their lives by as much as 36 percent

Later, in 1983, the Reagan administration demanded that U.S. universities destroy all research data on the possible medical benefits of grass dating back to 1966.

As a result, scientists like Dr. Guzman were unable to find any copies of the original study and had to reinvent the wheel, according to journalist Raymond Cushing, who exposed the coverup in a little-seen article on the Internet site www.alternet.com.

"If it turns out that cannabis is the cure for cancer and the government suppressed this information for 25 years and continues to suppress it, then the body count alone will make this the biggest holocaust in recorded history," Cushing writes.

Blir så utrolig irritert hvis dette er sant. Spesielt når mor kjemper for livet mot kreft. Eller generelt egentlig hvis medisinger som kanskje kurerer sykdommer blir hemmeligholdt for å tjene mest mulig penger.

6420364[/snapback]

Har sett dokumentarer om dette og eg kan si at det er sykt.

Men uansett så handlet den ene dokumentaren om disse som bruke cannabis som medisin.

Han eine hadde mange gode poeng og sa at cannabis var det eneste som hjelpte han.

Han snakket og om hvordan staten såg på di som en feil,akkuratt som di bare ventet på di skulle dø så di kunne begrave disse tabbene.

Han sa også at staten ikke var intresert i hvordan cannabis hjelpte di selv hvor bra det var.

Di hadde og interjuet en av disse som er imot legalisering,og eg har aldri høyrt noen som har snakket så mye drit i mitt liv.

Di hadde og snakket med leger,og nesten alle hadde mye positivt å si om cannabis,spesielt ved tanke på medisinsk bruk.

Men uansett hva argumenter di sa til denne politikeren eller hva nå eg skal kalle det så var han ikke enig i noe,eneste han pratet om var hvordan hasj førte til sterkere stoffer hvordan det skadet hjernen kroppen osv.

Synes det er merkeligt at di kan ignorere alt det positive denne planten kan gi og bare se disse negative sidene.

Ein annen ting som eg har lagt merke til for tiden,det er mye snakk om cannabis for tiden og forsking viser flere og flere positive sider feks angst,smertelindring,hjelper folk som har fått slag,kreft osv.

Trur og hasj hadde vore et greit middel for folk som sliter med stress?

Eg vill og tru at viss hasj hadde litt lovligt så hadde kriminaliteten gått ned,og det hadde blitt færre som hadde prøvt sterkere stoffer.

Staten\bedrifter hadde tjent på det.

Ivertfall bedrifter,cannabis kan brukes til mange andre ting enn å bruke det til rusmiddel.

Noe som det ser ut som svært få folk forstår.

En annen grund til at det er få folk som kommer frem og sier at di røyker eg vell pga

det er jo ikke noe som blir sett på som positivt nå til dags*tabbu* og normale folk som meg og deg kan miste jobben osv.(?)

EDIT: Stilig pipe tørrfisk.

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo en del som er for at hasj skal legaliseres, men er det virkelig så ufarlig som de sier? Er det noen som vet noe særlig om marihuana? Er det noen som har erfaringer med det?

5420817[/snapback]

Hvis du ønsker situasjoner som panikk angst i situasjoner med mye folk, liker du å prøve ut tung dvs stadig presse grenser til sterkere stoffer, vil du ha spesielle vennemiljø, ja da kan du begynne med hasj og marihuana.

6420779[/snapback]

Idiot. Spytter ut påstander som du ikke har greie på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er jo en del som er for at hasj skal legaliseres, men er det virkelig så ufarlig som de sier? Er det noen som vet noe særlig om marihuana? Er det noen som har erfaringer med det?

5420817[/snapback]

Hvis du ønsker situasjoner som panikk angst i situasjoner med mye folk, liker du å prøve ut tung dvs stadig presse grenser til sterkere stoffer, vil du ha spesielle vennemiljø, ja da kan du begynne med hasj og marihuana.

6420779[/snapback]

6423212[/snapback]

Hva mener du, Armendinau? Ulfjoh kommer med tildels jordnære påstander. :hmm:

Lenke til kommentar

jeg syntes det ligger noe i hva Ulfjoh sier, men det samme har blitt påstått rundt 50 ganger før i den tråden her.. Personlig, syntes jeg at det er skremmselspropaganda. Det er opptill enhver person å prøve seg fram (det hadde ihvertfall vært det om marijuana hadde vært lovlig).

Jeg er sinnsykt lei av å høre den andre påstanden. Hasj fører bare til hardere stoffer fordi det er ulovlig!! Nå gjentar jeg meg enda en gang: I amsterdam har de en klar grense mellom harde og myke stoffer og dobbelt så få dødsfall grunnet overdose.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
jeg syntes det ligger noe i hva Ulfjoh sier, men det samme har blitt påstått rundt 50 ganger før i den tråden her.. Personlig, syntes jeg at det er skremmselspropaganda. Det er opptill enhver person å prøve seg fram (det hadde ihvertfall vært det om marijuana hadde vært lovlig).

Jeg er sinnsykt lei av å høre den andre påstanden. Hasj fører bare til hardere stoffer fordi det er ulovlig!! Nå gjentar jeg meg enda en gang: I amsterdam har de en klar grense mellom harde og myke stoffer og dobbelt så få dødsfall grunnet overdose.

6424535[/snapback]

Ja, eller halvparten. :blush: Måtte bare ... :love:

Lenke til kommentar

5420817[/snapback]

6420779[/snapback]

6423212[/snapback]

Hva mener du, Armendinau? Ulfjoh kommer med tildels jordnære påstander. :hmm:

6424449[/snapback]

Panikk angst? Noia du mener? Det kommer kun pga. forbudet da man er redd for å bli tatt/oppdaget mens man er stein/røyker hasj.

Jeg vil si at jeg er en ganske normal person, med normale venner. Har aldri tenkt å prøve sterkere stoffer da jeg ikke skaffer meg godsakene fra slike miljø.

Lenke til kommentar

Eg har ivertfall satt mi grense,og eg kommer aldri til å prøve noe sterkere.

Har hatt mulighet og har mulighet.

Og eg har heller ikke lyst eller noe trang for å prøve noe sterkere.

Har og normale venner,både som røyker og ikke røyker.

Vill og si at eg er en normal person,ivertfall etter min mening. :)

Prøvte heller ikke hasj for å strekke grenser.

Men nå er det leggetid for denne karen,må opp tidligt i mårå.... :w00t::p

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Ja. Jeg er faktisk for økt bruk av disse rusmiddlene. Fremfor cannabis. Disse er kvalitetssikret. Det er ikke cannabis fra gaten. Alternativet er å få cannabis inn på apoteket som salgsvare. Det rusende mennesket (90 prosent av oss), fortjener kvalitet.

6417824[/snapback]

Ville du røyka cannabis hvis det var kvalitetssikret?

Lurer bare på hvilket ståsted du har, jeg har ikke lest hele tråden.

Lenke til kommentar

Er vel ingen her inne som kan si om dette er farlig eller ei? Etter min mening så er folk forskjellige og dem takler alt forskjellig. Definer farlig først. Hva vil det si at det er farlig? At det er skadelig fysisk eller psykisk? At det er skadelig for folk rundt meg?

Kjenner flere som røyker hasj. Dem synes det er helt ok og ser ingen problemmer. Godt for dem.

Jeg personlig har hatt så mye problemmer angående denne dritten (og jeg har ikke engang tatt i det) at jeg håper dem forbyr det for all evighet! Bryr meg null og niks om å komme med noen fordømte linker som "beviser" mine påstander. Jeg har ingen. Men jeg vet hva jeg har erfart og jeg vet hva jeg ikke vil oppleve igjen. Dem som har hatt dårlige opplevelser angående dette vet hva jeg snakker om.

Noen folk takler sikkert hasj helt greit, men å ta utgangspunkt i dem for å legalisere dette er etter min mening feil. Den personen som ikke takler dette ødelegger ikke bare for seg selv men for hele familien!

Lenke til kommentar

Har erfart mye dritt angående alkoholmisbruk også faktisk så for min del så kan dem godt forby det også.

Men en plass må man sette grenser. Dersom du vil kjempe for at alt skal bli forbudt så er det greit. På samme måte kan man si at alt burde bli tillatt. Jeg for min del synes det er greit slik som det er i dag. Man tillater en viss del, men setter strek ved stoff/narkotika.

Lenke til kommentar

5420817[/snapback]

Spør de på plata og i slottsparken.

Lenke til kommentar

5420817[/snapback]

Spør de på plata og i slottsparken.

6441330[/snapback]

Eller hun søte som studerer jus og jobber på H&M.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig i at det må settes en grense, og at den må trekkes med stoff. Men jeg er uenig i de som definerer hasj/cannabis som dop. Men jeg respekterer det selfølgelig, jeg har hatt samme synspunktet selv.

6438275[/snapback]

Nå blir jeg provosert, Hasj i seg selv er kanskje ikke så skadlig. Kanskje mindre enn alkohol. Dog etter hvert blir du lei av hasj rusen og begynner på et tyngre stoff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...