Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Litt offtopic.

 

Men fy svarte så populær denne tråden er! :wow:

Over 18000visninger og over 1300svar,hadde ikke troen på at denne tråden kom til å vare så lenge.

Synes og moderatorene har vore greie som ikke har stengt denne tråden. :thumbup:

Var sikker på at dn kom til å bli stengt etter en liten stund.

 

Får nesten litt prestasjonsangst nå eg såg 18000. :p

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jordbong og sånt synes jeg blir altfor harry. Jeg mener at man ikke skal bruke noe som helst utstyr som gir en sjokk (pipe, flaske whatever) fordi det påvirker rusen og dessuten ble det bare funnet opp for å gi en kraftigere boost på rusen, noe jeg synes blir feil. Feil fokus lissom.

 

Joint er det eneste man bør røyke i min mening fordi det fungerer likså bra det uten at man blir for tung i hodet og man slipper så store variasjoner på blodtrykket. Dessuten vil man da merke at man faktisk ikke trenger mange trekkene før at det funker at dermed vil man røyke mindre. For det er seriøst ikke bra å røyke for mye. Trenger man pause, har det gått altfor langt og når man er i den situasjonen så har det faktisk påvirket kroppen ganske så mye. Og det kan også klassifiseres som misbruk fordi man trenger ikke pause om man røyker rett, og ikke overdriver det.

Lenke til kommentar

Trur det har noe med at det stoffet som gir beskjed nå du er mett ikke kommer frem eller blir registrert.

Gidder ikke å gå i detaljer,mitt råd er å spise og nyte det. :p

 

Får du matkick selv om du er mett før du fyrer dg en?

Eg får lett matkick viss eg er småsulten før eg fyrer en,men sjeldent nå eg er mett før eg fyrer.

Lenke til kommentar
Jordbong og sånt synes jeg blir altfor harry. Jeg mener at man ikke skal bruke noe som helst utstyr som gir en sjokk (pipe, flaske whatever) fordi det påvirker rusen og dessuten ble det bare funnet opp for å gi en kraftigere boost på rusen, noe jeg synes blir feil. Feil fokus lissom.

 

Joint er det eneste man bør røyke i min mening fordi det fungerer likså bra det uten at man blir for tung i hodet og man slipper så store variasjoner på blodtrykket. Dessuten vil man da merke at man faktisk ikke trenger mange trekkene før at det funker at dermed vil man røyke mindre. For det er seriøst ikke bra å røyke for mye. Trenger man pause, har det gått altfor langt og når man er i den situasjonen så har det faktisk påvirket kroppen ganske så mye. Og det kan også klassifiseres som misbruk fordi man trenger ikke pause om man røyker rett, og ikke overdriver det.

6419159[/snapback]

 

Går mindre gall nå eg røyker pipe,og derfor får eg meir ut av det eg har.

Men eg liker godt å fyre en joint og,men pipa eg å foretrekke,selv om eg vett det ikke eg bra for lungene osv....

 

Nå vill du si at du bør ta pause da?

Mener hva tid går det over til misbruk?

Men ja alle har godt av en pause iblant....

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Går mindre gall nå eg røyker pipe,og derfor får eg meir ut av det eg har.

Men eg liker godt å fyre en joint og,men pipa eg å foretrekke,selv om eg vett det ikke eg bra for lungene osv....

 

Nå vill du si at du bør ta pause da?

Mener hva tid går det over til misbruk?

Men ja alle har godt av en pause iblant....

6419367[/snapback]

 

You just proved my point. Det går mindre gall når du røyker pipe. Akkurat det er noe som bidrar til misbruk. Det kan rett og slett ha med at man vil utnytte den tjallen man har til det ytterste på grunn av at man ikke orker det peset med å stresse etter mer hele tiden, derfor bruker man pipe, flaske og bøtte osv og blir dermed innrøyket og tilvendt veldig fort. Hadde det vært lovlig å ha et par planter i hjemmet sitt hadde man unngått akkurat det og har kunnet røyket kun joint.

 

Altså, pause er noe man trenger når man føler at man ikke får til å være kreativ eller finne på ting uten å røyke. Hasj er vanedannende på den måten at når man har noen timer fri så tar man et trekk, gjerne uten å engang tenke over det. Dermed blir røykings assosiert med det å ha noen timer fri og vips, der forsvant fantasien og kreativiteten til å gjøre andre ting. Man skal ikke trenge å ta pause, det er poenget. Da har man røyket for mye rett og slett. Når man røyker for mye så merker man det på kroppen eller hodet rettere sagt, og det kan komme bare av å røyke et par-tre ganger per dag.

 

En fin regel å huske er å passe på at man er helt nyktern før man tar et trekk til. Dermed unngår man å ha behov for pause og unngår også misbruket, noe som kommer veldig fort dersom man røyker mer enn anbefalt. Dersom man ikke røyker hver dag og gjerne kun i helgene, så unngår man også innrøyking.

 

Kan noen forklare hvorfor jeg får munchies/matkick absolutt hver gang jeg tar en liten joint?

6419326[/snapback]

 

Dette har jeg lurt på selv, men jeg tror det det har mye med variasjoner i blodtrykket. Når blodtrykket synker og kroppen merker at den blir slappere så vil den jo selvfølgelig komme seg, derfor kommer suget etter søtsaker og mat eller rett og slett energi for energien tappes ganske fort når man røyker. Spesielt når man røyker for mye.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Trur ikke blodtrykket har noe å bety for matkick.

Leste noe om at di stoffene\hormonene eller hva du vill kalle,men uansett disse stoffene ikke blir registrert i dn delen av hjernen som styrer dette,eller så var det at disse stoffene ikke kommer frem en gang.

 

Derfor hjelper cannabis mot kvalme osv,det stabiliserer om magen har eg høyrt,men om det stemmer vett eg ikke.

 

Edit:

Ja bør egentligt slutte meg heile pipa.

Eg tenker ikke at det er stress å kjøpe nytt,men synes det blir dyrt i lengden.

Men pipesyken er absolutt ikke bra nei.

 

Men har noen prøvt med ei skikkelig glassbonge?

Meiner di store som står på gulv\bord.

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Jeg tror absolutt at blodtrykket har noe med saken å gjøre, og kanskje i tillegg til det du selv sier. Alle som har hatt matkick merker at formen stiger når man får i seg mat eller søtsaker. Uansett, jeg synes alt av bonger av forskjellige former og sånt blir bare harry og umodent. Ser ingen 40-åringer som sitter med bøtte lissom. Det er gjerne en fjortisting.

Lenke til kommentar
Hvordan får man hasj raskest ut av kroppen? er det noen små finurlige triks.

hørte c-vitaminer og svetting er smart.

6419660[/snapback]

 

http://www.hemphouse.no/trade/productview/327/56/

 

Garanterer ikke at det virker, men har venner med god erfaring med zydot :)

 

Husk også å kjøpe en THC-test på samme sjappa slik at du kan teste nivået!

6419804[/snapback]

 

Funker det med blodprøve og?

Lenke til kommentar
Jeg tror absolutt at blodtrykket har noe med saken å gjøre, og kanskje i tillegg til det du selv sier. Alle som har hatt matkick merker at formen stiger når man får i seg mat eller søtsaker. Uansett, jeg synes alt av bonger av forskjellige former og sånt blir bare harry og umodent. Ser ingen 40-åringer som sitter med bøtte lissom. Det er gjerne en fjortisting.

6420062[/snapback]

 

hehe,tja både og vill eg si.

Men hadde det blitt lovligt så hadde det vore best å brukt det i mat,feks pannekake.

Det er sunnest,du slipper matkick,blir ikke tørr i kjeften\halsen,og det funker veldigt bra.

Egentligt er det ikke bra å røyke det i det heletatt ivertfall ikke med tobakk.

Lenke til kommentar

Raziel: For første gang i denne tråden må jeg si meg uenig med deg.

For fattige studenter som meg selv som bår på et hybelkott, er en god bong forskjellen mellom en bra og en dårlig kveld. Man blir fjern på et par trekk av en sånn bong, så fortsetter man kvelden med johnnyer.

Slik sparer man mest mulig tjall, og kommer opp fort (selvom det ikke alltid er ønskelig) Er en god del godt voksne som sverger til bong/chilum røyking, men bøtte er det som regel "hasjentusiaster" som bare har småplukk/skrap igjen som sverger til.

Lenke til kommentar

Jojo, er fullstendig enig! :) Men poenget er at det ikke skal være nødvendig å spare på det. Det er jo ikke akkurat pent med hjemmelagd røykeutstyr. Jeg får ihvertfall mer narkis-vibber av å komme inn i et røykfult rom der det står en bøtte midt på gulvet sammen med noen slappe typer lissom. Samme med flaske og generelt, godt brukte bonger. Jeg synes ikke det ser anstendig ut, men det kan jo bare være meg det da! ;)

 

Edit: Chillum er helt greit. Det og joint har litt mer sjarm.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Ah, jeg snakker om kvalitetsbonger av glass eller acryl ala Black Leaf,eller roor.

Er fullstendig enig at hjemmelagde ting er absolutt dritt, jordbong osv er morsomme ting å prøve med venner dog, bare for å ha det gjort. :)

roor_dealers_cup_5_0.jpg

 

For at det ikke skal bli rent OT innlegg: Politiet her inndrar ofte slikt "røykeutstyr" selvom det er fullt lovlig og de ikke har funnet spor av hasj. Det sier litt om hasjpolitikken, når de kan gjøre hva de vil så lenge det har den minste tilknytning til Cannabis.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Slike kan jo være fine de, spesielt å se på, men synes ikke man bør røyke på så fine piper! :lol:

 

Edit: Godt poeng dette med at Politiet drar deg inn bare de finner røykeutstyr. Husker en kompis av meg fikk beslaglagt en sprettert fordi det var et "våpen"! :lol: De trodde jo selvfølgelig at han hadde røykeutstyr på seg, men hadde jo såklart hivd ifra seg det før de kom. Sjukt hvordan de bare vil ta enkelte uansett hva de har gjort. De er lissom ute etter enkelte.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Leste akkurat noe interessant her.

 

http://www.weeklyworldnews.com/conspiracies/12617

 

The active chemical agent in marijuana curbs the growth of three kinds of cancer in mice, a Medical College of Virginia team has discovered," the Washington Post reported back on Aug. 18, 1974. "The researchers found that THC slowed the growth of lung cancers, breast cancers and a virus-induced leukemia in lab mice and prolonged their lives by as much as 36 percent

 

Later, in 1983, the Reagan administration demanded that U.S. universities destroy all research data on the possible medical benefits of grass dating back to 1966.

 

As a result, scientists like Dr. Guzman were unable to find any copies of the original study and had to reinvent the wheel, according to journalist Raymond Cushing, who exposed the coverup in a little-seen article on the Internet site www.alternet.com.

 

"If it turns out that cannabis is the cure for cancer and the government suppressed this information for 25 years and continues to suppress it, then the body count alone will make this the biggest holocaust in recorded history," Cushing writes.

 

Blir så utrolig irritert hvis dette er sant. Spesielt når mor kjemper for livet mot kreft. Eller generelt egentlig hvis medisinger som kanskje kurerer sykdommer blir hemmeligholdt for å tjene mest mulig penger.

Lenke til kommentar
Det er jo en del som er for at hasj skal legaliseres, men er det virkelig så ufarlig som de sier? Er det noen som vet noe særlig om marihuana? Er det noen som har erfaringer med det?

5420817[/snapback]

 

Hvis du ønsker situasjoner som panikk angst i situasjoner med mye folk, liker du å prøve ut tung dvs stadig presse grenser til sterkere stoffer, vil du ha spesielle vennemiljø, ja da kan du begynne med hasj og marihuana.

Lenke til kommentar
Det er jo en del som er for at hasj skal legaliseres, men er det virkelig så ufarlig som de sier? Er det noen som vet noe særlig om marihuana? Er det noen som har erfaringer med det?

5420817[/snapback]

 

Hvis du ønsker situasjoner som panikk angst i situasjoner med mye folk, liker du å prøve ut tung dvs stadig presse grenser til sterkere stoffer, vil du ha spesielle vennemiljø, ja da kan du begynne med hasj og marihuana.

6420779[/snapback]

 

Eller:

Hvis du er en helt normal person som overhodet ikke er interessert i å prøve andre stoffer. Har helt normale venner, og som likevel liker å ha det djevelsk moro, eller trenger en kreativ boost nå og da ;)

Lenke til kommentar
Raziel: For første gang i denne tråden må jeg si meg uenig med deg.

For fattige studenter som meg selv som bår på et hybelkott, er en god bong forskjellen mellom en bra og en dårlig kveld. Man blir fjern på et par trekk av en sånn bong, så fortsetter man kvelden med johnnyer.

Slik sparer man mest mulig tjall, og kommer opp fort (selvom det ikke alltid er ønskelig) Er en god del godt voksne som sverger til bong/chilum røyking, men bøtte er det som regel "hasjentusiaster" som bare har småplukk/skrap igjen som sverger til.

6420212[/snapback]

 

Har same tankene som deg egentligt nå det gjelder pipe.

Liker å starte med pipe,men har eg nokk tjall så blir det någen judaser''joint :p '' pga du sparer gall noe som eg synes funker bra pga eg er ikke rik og må derfor prøve å få litt ut av det eg har.

Hadde det blitt lovligt å ha planter så hadde det nokk blitt mest jointer.

En annen ting som er litt anderledes med pipe og joint,du blir ikke så bakfjern av pipe og du greier å kontrollere rusen betre.

 

Eg liker ikke bøtte,har prøvt det 2ganger,ikke å anbefale.

Det sier nesten pang og du svimler litt i din egen verden og hyperventilerer etter du har trykket ei i det.

En annen ting med bøtte er at du fucker lungene totalt viss du bruker det.

Du kan få vann i lungene,husker ikke hva det kalles men duy ødeleger deg med bøtte.

 

Men prøv pannekaker,synes egentligt at oralt inntak er best,pga du utsetter ikke lungene for noe og har lest at det ikke er bevist at cannabis skader deg på noen måte nå du spiser det.

Ulempen med det var at eg var skev så ei høne dagen etter og,litt kjedeligt nå det er familieselskap.

 

EDIT:

Trur du faan ikke at bikkja mi og knasket i seg ei pannekake nå eg skulle hente noe å drikke.

Aldri sett noe\noen så har vore så fjerne i mitt liv,blei nesten småredd.

Så ikke gi dyrene deres noe med THC i.

Men eg ler jo litt av det nå,og ja bikkja lever enda og er i god form.

Dn ligger i stolen ved siden av meg faktisk. :p:laugh:

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...