Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Fikser senere,dårlig tid nå.

Skal utdype meg meir nå eg har tid...

 

 

EDIT:

Undersøkelse viser at folk som kjører under cannabis-rus kjører mye meir forsiktigt enn en nøktern person.

Og du kjører ivertfall mye forsiktigere under cannabisrus forholdt til alkohol.

 

Fatter heller ikke hvorfor du drar opp at det er farligt å kjøre under cannabisrus,det er jo ikke anbefalt å kjøre under noen rus.''sist eg sjekket''

 

Kom med kilder og dr du har lest dette?

Er det egne efaringer du kommer med?

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
* Inntak av cannabis er farlig når du kjører bil eller trenger korrekt avstand og tidsbedømmelse. Under cannabisrus fungerer hverken avstanssans eller tidssans i 1/1.

6417605[/snapback]

And i quote "So if you get in a car accident while you're high, so what? You're only going four fuckin' miles an hour." - Bill Hicks

 

Sorry, jeg måtte :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

pwd3679, det var sterke påstander, og jeg kjenner meg ikke igjen i de fleste. Bortsett fra økt hjerterytme. Det har jeg opplevd de gangene hvor jeg har fått i meg for meget nikotin i forhold til rev, eller hvor man har røyka dårlig "skrap", ellers aldri. Det sterkeste dopet jeg har vært borti er uten tvil alkohol. Tid/avstands-bedømming kan man trene opp i hasjrus. Forsterking av personlighetstrekk er en påstand som er uforståelig, kan du forklare nærmere?

Helt enig i at man aldri skal ruse seg hvis man har ansvar for andre mennesker.

Lenke til kommentar
Gidder ikke lese gjennom alt her. Men her er mine statements:

 

1-akutt avføringstrang

 

2- Inntak av cannabis øker hjerterytmen betraktelig. Om du ikke vet dette på forhånd kan du utvikle irrasjonell panikk over dette (ala hjertet sprenges osv)

 

3- Sammenlignet med alkohol er cannabisrus betraktelig sterkere og av en helt annen karakter.

 

4-Statsdop=lovlige rusmidler. Skal du ruse deg. Bruk heller statsdop.

6417605[/snapback]

 

1: Stemmer, satt meg akkurat på ramma med en jazz sigg :D

 

2: Hva mener du med hjertet sprenges? Aldri merka no forskjell i hjerte rytme når jeg har røyka ( sier ikke at det ikke kan skje, alle har en egen oppfatning av cannabis rusen). Har du noen kilder på dette? Eller er det en personlig erfaring? Jeg regner med at du har røyka, eller røyker, siden du kommer med disse påstandene.

 

3: På hvilken måte er cannabis rusen sterkere? De gangene jeg har vært mest rusa, for å si det sånn, så har det vært av alkohol...ordentlig fylla er farligere og en utrolig mye hardere rus enn cannabis, dette er vel noe de fleste har erfart.

 

4: Så fordi ett rusmiddel som skaper utrolig mye vold, familie problemer, depresjoner, angst osv osv er lovlig, så er det greit og best å ruse seg på det?

 

Er ikke nødvendigvis det beste å følge samfunnet som en gjeng med sauer. :)

6417683[/snapback]

 

Disse statements er selfølgelig basert på egne erfaringer. Og er til dels høyst subjektive. Panikkangst for hjerterytme er selverfart. Og selfølgelig helt irrasjonelt. Men sikkert ikke uvanlig for nybegynnere. Men det har du ikke kontroll over under heftig cannabis rus. Men det er fakta (bevist) at hjerterytmen øker betraktelig under påvirkning.

 

Med statsdop mener jeg IKKE alkohol. Men det rikholdige utvalget som kvalitetssikres gjennom den farmasøytiske industrien. Dette er ikke først og fremst min påstand, men jeg er enig i dem som allerede fremsatt den allerede for mange år siden.

Lenke til kommentar

Ikke så smart å røyke seg superskev di første gaangene du røyke.

Det er en rus du egentligt må lære dg,det synes ivertfall eg....

 

MEn likevell så har eg aldri opplevt det du skriver,sikker på at det er cannabis du har røyk? :p

Opium kansje? :tease:

 

Edit:

Førstegangsrøykere bør røyke med en som har gjort det før,og en du stoler på.

En venn feks.

Cannabisrus kan få deg til å tenke du kan få tankekjør og får noia.

Har opplevt det,di første gangene eg røykte det.

Men eg visste jo egentligt at eg bare var høy,så eg fikk jo ikke panikk over det.

Har du fått panikk kansje nå du prøvte?

 

Det med vannpipe,eg vill ikke si at pipe er noe for førstegangsrøykerer.

Du blir utruligt høy med en gang du har sugt dn *kicke* eg foretrekker pipe nå,men før likte eg best en joint pga fikk ikke vondt i halsen og det kicket ikke så mye.

Mener det kom meir sigende men joint varer lenger.

 

Eg synes og alkohol gir sterkere rus,men eg greier egentligt ikke å samenligne alkohol og cannabis fordi det er så forskjelligt.

 

Hjerte jobber litt hardere nå du har rykt dg ei pipe\rev men eg har aldri opplevt noe av det du ser der,men så har eg aldri fått panikk.

Har ikke opplevt noe av det andre du skriver heller,eneste eg får av og til er matkick

og spiser lett opp 1brød viss eg vill det. :p

 

Eg blir meir følsom for lyd og bilde nå eg er høy,feks musikk spiller stor rolle nå du er høy.Var en plass dr di spillte mettal så det sang,eg blei rett og slett dårlig av føltes ut som det blei for mye.Anbefaler a perfect circle - the noose dn eg nydelig nå du har tatt deg en bønne og det er en sang du kan slappe av til.Di har og mange andre sanger som er bra så det er værdt å kjøpe cd og høyre.Du bør ivertfall høyre på musikk som du liker\synes eg behagelig.

 

Nå du er høy så blir følelsene forsterket feks du blir lettere stresset i en situasjon du egentligt ikke hadde brydd dg noe spess om,ivertfall di første gangene,men det er vell fra person til person.Men slik som du beskriver det såvill eg si at du er en person som lett feks stresset?

 

Eg er ikke stolt av å si det,men eg har kjørt nå eg har vore ruset på cannabis og alkohol''bur på landet 0trafikk eller fotgjengerer om natten'' og alkohol er myye farligere nå du er bak rattet,nå det gjelder cannabis så er ikke det smart det heller,men du kjører så ei sinke.

Eg kjører mye seinere roligere nå eg er fjern...

Dette er ikke noe eg gjere til vanligt men har gjort det et par ganger. :nei:

 

Men nå må gå....

Skal se om eg skal prøve å redigere\skrive litt meir viss dere\du ønsker det nå eg får tid?

Skriver bare etter mine efaringer,og dette er ikke en guide som oppfordrer folk til å røyke. ;)

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Med statsdop mener jeg IKKE alkohol. Men det rikholdige utvalget som kvalitetssikres gjennom den farmasøytiske industrien. Dette er ikke først og fremst min påstand, men jeg er enig i dem som allerede fremsatt den allerede for mange år siden.

6417745[/snapback]

 

Nå lurer jeg virkelig ... :hmm: Mener du diverse tabeletter som, syntetisk morfin, sovemedisin, beroligende midler osv?

Lenke til kommentar

Disse statements er selfølgelig basert på egne erfaringer. Og er til dels høyst subjektive. Panikkangst for hjerterytme er selverfart. Og selfølgelig helt irrasjonelt. Men sikkert ikke uvanlig for nybegynnere. Men det har du ikke kontroll over under heftig cannabis rus. Men det er fakta (bevist) at hjerterytmen øker betraktelig under påvirkning.

 

Med statsdop mener jeg IKKE alkohol. Men det rikholdige utvalget som kvalitetssikres gjennom den farmasøytiske industrien. Dette er ikke først og fremst min påstand, men jeg er enig i dem som allerede fremsatt den allerede for mange år siden.

6417745[/snapback]

 

Som Mr.Mus har oppe nevnte, så har jeg kanskje fått litt svetterush og økt hjerterytme når jeg har trekki heftig på pipe, men det er jo nikotinet som gjør det.

 

Prøv å fyr en blod prince i pipa, trekk som det skulle vært mornings..da blir du svett i trusa. Men jeg tviler ikke på at hasjen kanskje spiller en rolle, men den kan jeg ikke se for meg er så stor. Klart det kan være en forandring, men den trur jeg er såpass liten at det ikke er no stress.

 

Når det kommer til piller som blir såkalt ''kvalitetssikrett'', så er det jo flere tilfeller der medisinene har tatt livet av personer istedenfor å hjelpe dem.

 

Vi snakket også om bivirkningene av alle disse kjemiske medikamentene som vi putter i oss. Ta lykkepilla som ett eksempel. Du begynner på den, humøret blir kanskje bedre...du føler deg ålreit...Men hva skjer nå? Skal du gå på den pilla resten av livet? Prøv å slutt, da skal du få merke at huet ditt sliter med i det hele tatt å få produsert en happy hjernecelle.

 

Cannabis er ett utrolig mye bedre medikament å teste ut på en hel del forskjellige sykdommer. Risikoen for skade er liten, man merker fort om det funker eller ikke, og den er ikke avhengighetsdannende som andre kjemikalske medikamenter.

 

Virker som vi har ett vidt forskjellig syn på saken, og det er helt ålreit :), gjør bare diskusjonen bedre

Lenke til kommentar
pwd3679, det var sterke påstander, og jeg kjenner meg ikke igjen i de fleste. Bortsett fra økt hjerterytme. Det har jeg opplevd de gangene hvor jeg har fått i meg for meget nikotin i forhold til rev, eller hvor man har røyka dårlig "skrap", ellers aldri. Det sterkeste dopet jeg har vært borti er uten tvil alkohol. Tid/avstands-bedømming kan man trene opp i hasjrus. Forsterking av personlighetstrekk er en påstand som er uforståelig, kan du forklare nærmere?

Helt enig i at man aldri skal ruse seg hvis man har ansvar for andre mennesker.

6417728[/snapback]

 

Det jeg mener med personlighetstrekk er den forandringen du kan merke etter inntak. Jeg for min del blir ikke mer sosial av THC. Tvert mot. Jeg foretrekker sofaen med øynene lukket. Jeg kan ha en vag teori på at rolig blir roligere og glade blir gldere. Men unntaket er bøllete/trøblete blir ikke mer bøllete.

 

Du kan ha rett i det med bad shit. Det er sikkert dårlig kvalitet som er skyld i mange rusnedturer i stedet for oppturer, som det jo burde vært.

 

Og hjerterytmen er tror jeg og, et resultat av inntaksformen, røyking, der nikotin/tjære er vesentlige bestanddeler i inntaket. Og har strengt tatt ikke noe der og gjøre. Har du forslag til bedre inntaksformer?

Lenke til kommentar
Har du forslag til bedre inntaksformer?

6417805[/snapback]

 

Digger du ikke tjære og nikotin, så kan du alltids ordne no gode grønne saker, og røyke det reint. Ellers har du jo vaporizer (spellcheck?), som varmer opp røykingsen, så du bare inhalerer selve dampen og røyken fra røykingsen :). Og til slutt har du jo gode gamle space cakes osv :)

Lenke til kommentar
Med statsdop mener jeg IKKE alkohol. Men det rikholdige utvalget som kvalitetssikres gjennom den farmasøytiske industrien. Dette er ikke først og fremst min påstand, men jeg er enig i dem som allerede fremsatt den allerede for mange år siden.

6417745[/snapback]

 

Nå lurer jeg virkelig ... :hmm: Mener du diverse tabeletter som, syntetisk morfin, sovemedisin, beroligende midler osv?

6417781[/snapback]

 

Ja. Jeg er faktisk for økt bruk av disse rusmiddlene. Fremfor cannabis. Disse er kvalitetssikret. Det er ikke cannabis fra gaten. Alternativet er å få cannabis inn på apoteket som salgsvare. Det rusende mennesket (90 prosent av oss), fortjener kvalitet.

Lenke til kommentar
Ikke så smart å røyke seg superskev di første gaangene du røyke.

Det er en rus du egentligt må lære dg,det synes ivertfall eg....

 

MEn likevell så har eg aldri opplevt det du skriver,sikker på at det er cannabis du har røyk? :p

Opium kansje? :tease:

6417767[/snapback]

 

:!: Opium...nei. Tror ikke det. Men du har rett i det med gradvis tilvenning. Ikke fare stutarenn første gangene. Kanskje de som er mer erfaren i gamet som er til stedet burde ha veiledet bedre?

Lenke til kommentar

 

Ja. Jeg er faktisk for økt bruk av disse rusmiddlene. Fremfor cannabis. Disse er kvalitetssikret. Det er ikke cannabis fra gaten. Alternativet er å få cannabis inn på apoteket som salgsvare. Det rusende mennesket (90 prosent av oss), fortjener kvalitet.

6417824[/snapback]

 

Poenget er at du ikke kan stole blindt på det greiene på apoteket, uansett kvalitetssikring.

 

Du veit aldri hvordan kroppen din kan reagere på disse pillene, og effektene av dem kan være mye mer skadelig enn hvis man hadde prøvd cannabis noen ganger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
pwd3679, det var sterke påstander, og jeg kjenner meg ikke igjen i de fleste. Bortsett fra økt hjerterytme. Det har jeg opplevd de gangene hvor jeg har fått i meg for meget nikotin i forhold til rev, eller hvor man har røyka dårlig "skrap", ellers aldri. Det sterkeste dopet jeg har vært borti er uten tvil alkohol. Tid/avstands-bedømming kan man trene opp i hasjrus. Forsterking av personlighetstrekk er en påstand som er uforståelig, kan du forklare nærmere?

Helt enig i at man aldri skal ruse seg hvis man har ansvar for andre mennesker.

6417728[/snapback]

 

Det jeg mener med personlighetstrekk er den forandringen du kan merke etter inntak. Jeg for min del blir ikke mer sosial av THC. Tvert mot. Jeg foretrekker sofaen med øynene lukket. Jeg kan ha en vag teori på at rolig blir roligere og glade blir gldere. Men unntaket er bøllete/trøblete blir ikke mer bøllete.

 

Du kan ha rett i det med bad shit. Det er sikkert dårlig kvalitet som er skyld i mange rusnedturer i stedet for oppturer, som det jo burde vært.

 

Og hjerterytmen er tror jeg og, et resultat av inntaksformen, røyking, der nikotin/tjære er vesentlige bestanddeler i inntaket. Og har strengt tatt ikke noe der og gjøre. Har du forslag til bedre inntaksformer?

6417805[/snapback]

 

De gangene jeg har fått "tobakkskick", har vært når jeg har tatt "bøttetrekk", og grådigheten har oversteget lungekapasiteten :p

 

Det med nedsatt selvsikkerhet, tror jeg har med eget selvbilde å gjøre. Er man usikker på seg selv i utgangspunktet så blir den gjerne forsterket ved røyking. Men denne kan man overkomme med større erfaring, og egenutvikling.

 

Jeg mente ikke "bad shit", men gørra som kalles "skrap". Denne innholder i tillegg til THC, en hel masse nikotin + en hel masse andre giftstoffer fra tobakk.

 

Andre inntaksformer, da kan man forsøke: Te, bakverk, pannekaker osv. Husker at jeg og en kompis anbefalte en felles bekjent om hvordan han skulle bruke hasj. Vi innbilte han at han måtte minst ha en 5grams-beis, så måtte han skjære et hull i armen, dytte ned beisen, og brette fliken over :ohmy: Han ble så bestyrtet at han aldri prøvde det :blush: For ettpar år siden møtte jeg kroppen på et klassetreff, og vi mimret over good old days. Da takket han for at vi hadde kødda med han, fordi han ikke ville taklet bruken, og sannsynligvis ville jumpet videre til mer heavy greier etterhvert.

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Spiste pannekaker en gang (6g) blei kråkefjern! lol :!:

 

Men det var gøy,og eg skal gjere det igjen en gang.

Men det er litt dyrt å spise opp 600kr på en kveld. :p

 

Men herregud,eg sitter her enda,,kommer meg aldri ut.

Er avløyser,og bonden er på ferie så det er vell ikke så farligt. :!:

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Med statsdop mener jeg IKKE alkohol. Men det rikholdige utvalget som kvalitetssikres gjennom den farmasøytiske industrien. Dette er ikke først og fremst min påstand, men jeg er enig i dem som allerede fremsatt den allerede for mange år siden.

6417745[/snapback]

 

Nå lurer jeg virkelig ... :hmm: Mener du diverse tabeletter som, syntetisk morfin, sovemedisin, beroligende midler osv?

6417781[/snapback]

 

Ja. Jeg er faktisk for økt bruk av disse rusmiddlene. Fremfor cannabis. Disse er kvalitetssikret. Det er ikke cannabis fra gaten. Alternativet er å få cannabis inn på apoteket som salgsvare. Det rusende mennesket (90 prosent av oss), fortjener kvalitet.

6417824[/snapback]

 

Cannabis fra gata er sterkt å foretrekke fremfor "statsdop". Jeg snakker av erfaring, og har en nær slektning som har ødelagt seg totalt på dritten. Han brukte å "mobbe" meg for min stahet når det gjaldt å bare røke rocketobakk. Han hadde problemer med lavt selvbilde, og brukte medisinene for å kompensere for det. Når jeg fyrte rev på han (sjeldent), så fikk han angstflipper som helt overskygget rusens positive egenskaper. Så statsdopet får deg til å glemme usikkerheten, men er farlig selvbedragersk fordi den fjerner ikke den.

Lenke til kommentar
Med statsdop mener jeg IKKE alkohol. Men det rikholdige utvalget som kvalitetssikres gjennom den farmasøytiske industrien. Dette er ikke først og fremst min påstand, men jeg er enig i dem som allerede fremsatt den allerede for mange år siden.

6417745[/snapback]

 

Nå lurer jeg virkelig ... :hmm: Mener du diverse tabeletter som, syntetisk morfin, sovemedisin, beroligende midler osv?

6417781[/snapback]

 

Ja. Jeg er faktisk for økt bruk av disse rusmiddlene. Fremfor cannabis. Disse er kvalitetssikret. Det er ikke cannabis fra gaten. Alternativet er å få cannabis inn på apoteket som salgsvare. Det rusende mennesket (90 prosent av oss), fortjener kvalitet.

6417824[/snapback]

 

Pillehuer er den laveste livsform etter sniffere/sprøytenarkomaner, og du anbefaler folk å gå på slikt? Morfin er ekstremt vanskelig å venne seg av og alle de overnevnte kan man ta overdose på uten problem. Dyrk selv, så er du sikret kvalitet! Anbefaler deg en tur til norcan.org!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Spiste pannekaker en gang (6g) blei kråkefjern! lol :!:

 

Men det var gøy,og eg skal gjere det igjen en gang.

Men det er litt dyrt å spise opp 600kr på en kveld. :p

 

Men herregud,eg sitter her enda,,kommer meg aldri ut.

Er avløyser,og bonden er på ferie så det er vell ikke så farligt.  :!:

6417911[/snapback]

 

"kråkefjern" hehe :!: Den har jeg ikke hørt før.

 

Synd at det koster skjorta hvis man ønsker å spise diggen.

 

Noen av dere som har prøvd "jordbong"?

 

Edit: Sett på maken? Tilogmed når jeg f.. ikke engang har røyka :ohmy:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har ikke prøvd jordbong, men har prøvd snøbong og en del andre kreative løsninger og fellestrekket er at smaken er unik og opplevelsen morsom. Blir sikkert jordbong på quart (utenfor campen).

6418040[/snapback]

 

Fine varianter. Unike opplevelser sammen med mange likesinnede. det krever jo endel grams. Kos deg på quarten! :)

Lenke til kommentar
Fikser senere,dårlig tid nå.

Skal utdype meg meir nå eg har tid...

 

 

EDIT:

Undersøkelse viser at folk som kjører under cannabis-rus kjører mye meir forsiktigt enn en nøktern person.

Og du kjører ivertfall mye forsiktigere under cannabisrus forholdt til alkohol.

 

Fatter heller ikke hvorfor du drar opp at det er farligt å kjøre under cannabisrus,det er jo ikke anbefalt å kjøre under noen rus.''sist eg sjekket''

 

Kom med kilder og dr du har lest dette?

Er det egne efaringer du kommer med?

6417697[/snapback]

Jeg må bare si noe på dette!

Nå har jeg bare sittet på med personer som har røkt to ganger.

Han første holdt på å kræsje 3 ganger på 10 min.

Han andre braste rett ut på et jorde.

Og jeg satt med noja i baksetet begge gangene :p

 

Sikkert noen som blir mere forsiktike i trafikken, men ville ikke ha gjort det lovlig å røyke og kjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...