Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Noen som har testa cannabis olje? vil gjerne høre litt om det :)

6410186[/snapback]

 

Hva ønsker du å få viten om? Styrkegrad, farge, smak, følelse ... :)

Lenke til kommentar
Kaiern: Røker du herligheter? :p

 

Kan ikke huske å ha sett deg her i tråden før :hmm:

6412764[/snapback]

Gjør nok ikke det, nei :wee:

 

Men det skal sies at jeg ikke har noe i mot det, og er enig med alt du og Propaganda (og diverse andre) har sagt så langt i tråden.

Endret av kaiern
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Noen som har testa cannabis olje? vil gjerne høre litt om det :)

6410186[/snapback]

 

Hva ønsker du å få viten om? Styrkegrad, farge, smak, følelse ... :)

6412567[/snapback]

 

Så mye som mulig egentlig.

 

Er det bare å dyppe siggen i olja, la den tørke også er det en jazz sigg?

6412598[/snapback]

 

Den oljen jeg har vært borti, kan i konsistens sammenlignes med tjære. Den måtte smeltes, og mekkes i tobakk på vanlig måte. Rusen, eller...kremt..tilstanden...hostekule kan sammenlignes med "dødsgo rev". Kommer litt an på mengde. Ingen problem at 4 stk. kan bli "ørnhøi" på ei bønne på størrelse av et fyrstikkhode. Jeg har ikke prøvd Opium, men de som har det har sammenlignet virkningen med den. Fargen har vært sort eller brunsort. Ettervirkningen satt veeeldig lenge. :)

Lenke til kommentar
Ikke at jeg har lest igjennom denne tråden fra ende til annen, MEN - hører ikke denne langt mer hjemme på f.eks. teknologi og vitenskap?

6402671[/snapback]

 

Nei, for det er en samfunnsdebatt om legalisering av cannabis.

6402704[/snapback]

 

Spørsmålet som er stillt av tråstarter er "farlig eller ikke". Jeg håper virkelig ikke politikere/samfunnsvitere skal sitte å bestemme hva som er farlig og ikke.

Lenke til kommentar

Riktig det. Det er alt for mye ledd informasjonen skal gjennom. Men følger med denne aksjonen til Even Ganja og vil gjerne se hva som skjer videre. Dersom han blir bustet vil det jo sikkert bli rettsak og hele pakka. Men det kan jo også være som han selv sier en bra ting. Da får han ihvertfall det i søkelyset for media, noe som kan ha en bra virkning.

Lenke til kommentar
Den oljen jeg har vært borti, kan i konsistens sammenlignes med tjære. Den måtte smeltes, og mekkes i tobakk på vanlig måte. Rusen, eller...kremt..tilstanden...hostekule kan sammenlignes med "dødsgo rev". Kommer litt an på mengde. Ingen problem at 4 stk. kan bli "ørnhøi" på ei bønne på størrelse av  et fyrstikkhode. Jeg har ikke prøvd Opium, men de som har det har sammenlignet virkningen med den. Fargen har vært sort eller brunsort. Ettervirkningen satt veeeldig lenge.  :)

6412838[/snapback]

 

Hmmm, høres jo ut som hasj da.. men kan tenke meg thc krystallene ligger tjukt i den gjørma ja :D ... Hadde vært morsomt å sjekke ut

 

Huff,må ta ein pause nå eg,har blitt litt mye i det siste. :p

Begynner rett og slett å bli lei av det,og kjenner det skal bli godt å få renstet kroppen litt... :thumbup:

 

 

ALLE har goidt av ein pause og det er ikke bra å bli innrøykt. :whistle:

6412841[/snapback]

 

Skal til vestlandet i mårra, da blir det en uke uten mulighet for røyking...skal fortsette å ha pause en stund når jeg kommer hjem...godt å renske huet litt ja :)

 

Ble jo selfølgelig en avskjeds mornings nå på nattekvelden da :love:

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar

I går møtte jeg faktisk en kar i 60 åra som røyka tett med cannabis. Han likte å kose seg med no mornings, istedenfor å dra på pubben som de andre, så fyrte han seg en bønne og nøyt livet..det han sa iværtfall :p

 

Og når man ser på klientellet på pubben her, så er det bra han røyker seg en bønne isteden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I går møtte jeg faktisk en kar i 60 åra som røyka tett med cannabis. Han likte å kose seg med no mornings, istedenfor å dra på pubben som de andre, så fyrte han seg en bønne og nøyt livet..det han sa iværtfall :p

 

Og når man ser på klientellet på pubben her, så er det bra han røyker seg en bønne isteden.

6417172[/snapback]

 

Har også opplevd at tørste gamlinger som har prøvd å røyke bønner, har likt det så godt at de har fått lavere forbruk av alkohol. Kjenner også til alkiser som har kuttet ut flaskfor med heroin. Ikke at jeg anbefaler den medisinen.

 

:)

Lenke til kommentar

Gidder ikke lese gjennom alt her. Men her er mine statements:

 

* Inntak av cannabis er farlig når du kjører bil eller trenger korrekt avstand og tidsbedømmelse. Under cannabisrus fungerer hverken avstanssans eller tidssans i 1/1.

 

* Inntak av kannabis kan sette i gang ubehagelig/farlig sjokk i kroppen av ukjent grunn. Symptomer: Kaldsvette, likbleikhet, tunnelsyn, akutt avføringstrang, redusert hørsel og forbigående nedsatt generell allmenntilstand. For svake og syke kan denne reaksjonen være livstruende.

 

* Inntak av cannabis øker hjerterytmen betraktelig. Om du ikke vet dette på forhånd kan du utvikle irrasjonell panikk over dette (ala hjertet sprenges osv), som igjen fører til økt hjerterytme. En ond sirkel og en svært ubehagelig opplevelse.

 

* Sammenlignet med alkohol er cannabisrus betraktelig sterkere og av en helt annen karakter. Med vannpipe spesielt kan du fort få i deg langt mer THC enn du regnet med. Det er ikke spesielt behagelig. og fører fort til de overnevnte komplikasjoner.

 

* Kan fort forsterke/forandre personlighetstrekk. Som alle andre rusmidler.

 

* Statsdop=lovlige rusmidler. Skal du ruse deg. Bruk heller statsdop.

 

* Du ruser deg aldri hvis du har ansvar for andre eller annet.

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
Gidder ikke lese gjennom alt her. Men her er mine statements:

 

1-akutt avføringstrang

 

2- Inntak av cannabis øker hjerterytmen betraktelig. Om du ikke vet dette på forhånd kan du utvikle irrasjonell panikk over dette (ala hjertet sprenges osv)

 

3- Sammenlignet med alkohol er cannabisrus betraktelig sterkere og av en helt annen karakter.

 

4-Statsdop=lovlige rusmidler. Skal du ruse deg. Bruk heller statsdop.

6417605[/snapback]

 

1: Stemmer, satt meg akkurat på ramma med en jazz sigg :D

 

2: Hva mener du med hjertet sprenges? Aldri merka no forskjell i hjerte rytme når jeg har røyka ( sier ikke at det ikke kan skje, alle har en egen oppfatning av cannabis rusen). Har du noen kilder på dette? Eller er det en personlig erfaring? Jeg regner med at du har røyka, eller røyker, siden du kommer med disse påstandene.

 

3: På hvilken måte er cannabis rusen sterkere? De gangene jeg har vært mest rusa, for å si det sånn, så har det vært av alkohol...ordentlig fylla er farligere og en utrolig mye hardere rus enn cannabis, dette er vel noe de fleste har erfart.

 

4: Så fordi ett rusmiddel som skaper utrolig mye vold, familie problemer, depresjoner, angst osv osv er lovlig, så er det greit og best å ruse seg på det?

 

Er ikke nødvendigvis det beste å følge samfunnet som en gjeng med sauer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...