Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at legemiddelindustrien kan være temmelig råtten.

6401323[/snapback]

 

Ja, og jeg tviler ikke ett sekund på at nettopp denne industrien hadde prøvd eller muligens allerede er en stor innflytelse når det kommer til å forby cannabis, som medisin.

 

Tenk deg bare hvor mye penger disse selskapene vil tape hvis cannabis kan gå inn å ta over for mye av de kjemiske medisinene vi bruker i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal ikke jeg begynne å konspirere her, men legemiddelindustrien har MYE penger, de lever jo på at folk blir syke, så jo mer det er å være redd for jo mer tjener de...

6402141[/snapback]

 

Er jo mange som mener at det allerede er funnet opp kurer mot f.eks kreft, men at dette blir holdt tilbake av legemiddelindustrien. Hva skjer hvis de lager medisiner som kurerer oss? De taper jo all inntekt..de må jo selfølgelig lage noe som hjelper oss, men gjør oss avhengig av medikamentet. Dette kunne de ikke ha gjort med cannabis, da dette er altfor lett å dyrke hjemme.

Lenke til kommentar

Helt sykt dette med hvordan penger styrer verden.. Som sagt tidligere har moren min kreft og det ser veldig dårlig ut. Men i går fikk jeg vite at det var en mann som en venn av fattern kjenner som hadde alvorlig kreft i vitale organer inkludert leveren. Legene hadde gitt opp håpet helt. Så prøvde han noen piller som ikke er så veldig kjent og var faktisk frisk i løpet av en måned.. Vi skal også prøve dette, men vil ikke ha noen forhåpninger for dersom det ikke fungerer vil vi bare bli med nedstemt. Uansett, disse pillene skal vistnok koste noe fra 10.000 til 20.000. Er de verdt prisen? Mest sansynligvis ikke, men industrien skal jo tjene på det. :no:

Lenke til kommentar

Sånn er det jo gjerne med alt da. Også innen hardware. Produsentene har jo helt sikkert masse ny teknologi som kan produseres allerede nå, men de må jo tjene penger på det imellom også. I den sammenhengen er det jo forståelig, men når det gjelder legemidler og folks helse så er det ikke bare uforståelig, det er hensynsløst i tillegg.

Lenke til kommentar
Kjennte en som begynte med hasj i 15-16 års alderen, han døde noen år senere av heroin overdose. Så er nok best og holde seg unna!

 

Poenget er ikke harsen som er direkte farlig, alkohol er farligere på den måten at det går ut over levera... Harsen bare bedøver hjernesellene, du forsterker alle sanser. Jeg sier alt med måte! Hars blandet med tobakk gir større sjangse for kreft senere... Hars er et rusmiddel som forsterker sinstilstanden din, og bør bare brukes dersom du er trygg i dine omgivelser (man er som regel ikke det når man har gått inn i miljøet.. jeg har en nabo som driver med det, å jeg er ikke i et miljø jeg bare får det fra han, og jeg er en god kammerat med han, derfor blir det under trygge omgivelser.

 

Man kan utvikkle phsykiske problemer ved å ta dette stoffet når man ikke burde ha gjort det. Ikke ta hars om du er redd for å bli tatt, eller at foreldrene dine skal mærke det, da skjer følgende: Den lille redselen før rusen forsterkes utrolig mye, slik kan man påføre seg alvorlige phsykiske plager... Det er uenighet blandt forskerene om hars fører til phsykiske problemer - noen mener at di som har det fra før og tester stoffet kan forværre sin situasjon (er ikke det noe som sier seg selv?)... jeg har venner som ikke er i et sånt miljø der hvor det finnes annet en hars, ingen av di har phsykiske problemer. Det er mere lurt å spise det, vi lager hars muffins ;) smaker utrolig godt, dessuten varer det lengere og du har ikke den store faren at du får kreft.

 

ALT MED MÅTE!

 

Du kan ta hars som du bruker alkohol... Alkohol er lovelig kunn fordi at det er en tradisjon norge har hatt lenge. Hars er faktisk mindre farlig, men det kom senere inn til landet. Jeg har lest fryktelig mye om det og jeg harsjer i ny og ned så jeg vet det... jeg har hatt phsykiske lidelser før jeg begynte med hars.. harsen har ikke påvirket meg fordi jeg går på antidepresiva.

 

DU BØR IKKE TA DET OM DU IKKE FØLER DEG TRYGG!

DU BØR IKKE TA DET DERSOM DU ER REDD

DU BØR IKKE TA DET DERSOM DU TVILER PÅ MEG Å TROR DET ER FARLIG.

DU BØR HELST IKKE GÅ INN I ET MILJØ SOM DRIVER MED ANDRE TYPER STOFFER.

HARS ER IKKE AVHENGIGHETS SKAPENDE (DU KAN BLI PHSYKISK AVHENGIG FORDI DET ER GODT MEN IKKE FYSISK AVHENGIGHET.

 

Derfor bør man ta det rolig, det er også mindre farlig en alkohol pga avhengighets grad, siden alkohol gir et sug, mens hars ikke... du kan røyke hars vær dag i fem år og mere, slutte og noen uker etter er du klar i hodet igjen. Man kan ikke skade hjernen med det dersom du følger det jeg sier... Jeg er ikke forsker, men jeg kjenner mange som kan bekrefte dette, en førti år gammel mann har drevet med dette i alle år... å han sier det sånn. Desuten, les på wikipedia.org... der er det masse info om stoffet (verdens største leksikon på nettet!)

 

Du trenger bare å stole på og være trygg sammen med menneskene. Menneskene du "henger" sammen med bør ikke bruke andre rusmidler... da er det stor sjangse for og gå over til noe sterkere som pepper etc...

 

dårlig humør - ikke bra og ta stoffet! Det bare forsterker som sakt hva du føler før du spiser eller røyker canabis.

 

Det kommer tråder etter mitt inlegg.. hør hva di andre har og si... dersom du tar folk med negativ holdning på alvår.. IKKE test det, ikke bra for deg!

Dersom du får positive, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal bruke det... Men som sakt ikke gå inn i et kriminelt miljø og gjør det (bare en anbefaling fra meg på det sterkeste) det er rett og slett farlig fordi det er ULOVELIG! Du setter deg selv inn i en felle... Lest bibelen? i det gamle testamentet er det snakk om canabis olje dem brukte.. Herren sier at det er bare di invidde som kan bruke det... Jeg nevner det siden det kan være folk på forumet som er kristne... Poenget er at (i følge bibelen) er di som tror på Gud og tar han på alvor er invidde i kristus.

 

Men kristendommen og GT trenger ikke være sant, man finner tekster der som for meg ser ut som om skribentene har skrevet noe i fleinsopprus... hehe, les i bibelen om syke ting om dyr som har regnbue som hode o.l ... :)

så ikke ta bibelen på alvår når det gjelder dette, oljen, røkelsen, salven osv, er narkotiske stoffer... det er ikke snakk om dagens rusmidler, men av di orginale (uberørte) canabis oljer.. Oljen av canabis er det som gir deg rus, ikke alt det andre pøket, THC er et stoff som bedøver (som sakt) og den dreper IKKE hjerneceller, les på forskning.no

 

Dersom du vil hjelpe til med å gjøre hars lovelig, kan du gå inn på NORMAL.NO og skrive under, om du blir medlem kan du få mange blader med info om stoffet... men husk dette er blader som er FOR canabis... ;)

 

Du kan ikke endre sinstilstanden til det bedre fordi det forsterker følelsen du har fra før... om du ble redd stoffet av dette inlegget eller har en følelse av at det ikke er korekt, IKKE PRØV DET! Hør som sakt på andre som forteller om hars... Spessielt bør du holde deg oppdatert, ved å lese på forskning.no

 

HARS ER TINGEN, JA OGSÅ FOR DEeI da kan du bli like kuuuuul som meg hoho haha, dope er tingen ja også fordeei da kan du bli like kuuuul som meg... hørt sangen? det er bare snakk om dop egentlig... hars kan være begynnelsen til å prøve sterkere stoffer slik at du får et forferdelig liv.... Du blir helt frelst første gangen du prøver heroin, å det er ikke bra.. Da er du nødt til å stjele for og få penger... Det mest farlige stoffet er designer-dopet extasy... prøver du det, vil langeren bare si når du sier i fra at det ikke var bra for meg å at det har ødelagt livet mitt(ditt) at: du var jo så dum som prøvde det! Alle veit at narkotika er farlig...

Det er en blanding av LSD og masse "apedop" rottegift som den ene ingrediensen (FAKTA FAEN!) LSD brenner opp hjernebarken din å du kommer til og få gedigene phsykiske problemer med halliser og helepakka... dette forsterker noe våldsomt...

 

Det som er greia med Extasy er at du kommer i en så stor lykkerus at det ikke er mulig å bli mere lykkelig en det, når du ikke har stoffet i deg, så klarer ikke hjernen å produsere så mye ceratonin lengere (humør stoffet), slik at du kan bli så "nede" at du ikke orker å leve lenger å tar selvmord... altså dopet er ikke farlig å dødelig i seg selv (som regel) men du kan gjøre masse farlige ting i rus. Extasy koster rundt 100kr per pille... kansje mere, har du råd til mange hundre dagen å "sette fyr" på hjernebarken.. verså god.. Du blir ømfintelig for lyder, for lyder forsterkes... Derfor ble tekno, trance osv skapt fordi det er kule lyder... På phsyk akkut finnes det mennesker som ikke er i godt humør før man hører på tekno o.l di persjonene har det ikke bra... Du blir bare inne i din egen tankeverden, alt utenfor blir rart og du klarer ikke mestre verdagen. Jeg har en kammerat (ikke den samme) han tar dette svært skjeldent, kansje en gang i året å sier at det ikke gjør noe.. Drit i hva sånne folk sier! Du bare ødelegger får produseringen av det naturlige stoffet ceratonin.

 

 

Når du tar pepper kan du f.eks løpe så fort og langt (fordi du ikke blir sliten) slik at blodpumpa ikke klarer mere! Speed er FARLIG!

Når jeg sier det så er det bare min store advarsel til dere som leser.

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar

Man utvinner cannabisolje ved å varme eller å komprimere thc-krystallene, så krystallene er i veskeform i oljen.

Cannabisolje kan inneholde 20% thc, så kan være veldig potent.

Men hasj og pot har ikke noe med det å gjøre :)

Untatt at man stryker gjerne cannaolje over hasjplater, særlig viss det er svak shit.

Forresten et meget langt innlegg med en del viktige ting, har ikke fått lest nøye igjennom det ennå for har dårlig tid pga kveldsjobb, men skal få gjort det når jeg returnerer.

Velkommen til diskusjonen!

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
... du kan røyke hars vær dag i fem år og mere, slutte og noen uker etter er du klar i hodet igjen. Man kan ikke skade hjernen med det dersom du følger det jeg sier... Jeg er ikke forsker, men jeg kjenner mange som kan bekrefte dette, en førti år gammel mann har drevet med dette i alle år... å han sier det sånn. Desuten, les på wikipedia.org... der er det masse info om stoffet (verdens største leksikon på nettet!)

6406994[/snapback]

 

Go go go! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis diskuterte i går akkurat dette med avkriminalisering eller legalisering eller hva man måtte kalle det. Han hadde et utrolig godt poeng.

 

Mest sansynligvis er grunnen til at ingenting har skjedd innen dette temaet på 30 år er rett og slett at brukergruppen som bruker hasj er veldig fordelt klassemessig. Altså, en person som har en god stilling i et firma (kanskje sjef) som også røyker hver dag og ikke har noe problemer med det kan ikke uten videre stå frem og si "jeg røyker og jeg liker det!". Det vil medføre en risiko for den personen og han kan faktisk risikere å miste jobben.

Samme med hasjmarsen. Bohemene og de som ser ut som et dass har ingenting å tape på å stå fram og være med på hasjmarsen. Men jeg f.eks tør aldri å engang vise meg der sammen med stereotypiske mennesker som jeg helst ikke vil bli sammenlignet med. Jeg liker å gre håpet liksom og bruke rene klær! :tease:

 

Uansett, dermed vil vanlige A4 folk som ser hasjmarsen kun se stereotypiske mennesker og tenker kanskje "stakkard mennesker, de har sikkert psykiske problemer også og ingen jobb". Da er det heller ikke rart at folk som ikke har kjentskap til røyking er imot legalisering. Ikke rart i hele tatt.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

^^ faktisk ett ganske godt poeng det ja.

 

Det sitter så utrolig mange foreldre der ute, som også fyrer seg en rev i blandt. Røyka med morra til en kompis for ikke så alltfor lenge siden. Den familien har masse penger, de jobber hardt, og ser ut som den klassiske A4 familien med 2 og en halv unge, stasjonsvogn og golden retriver...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...