Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke hvordan man kan best måle utbredelse, men de siste 2-3 årene har mengden beslaglagt cannabis godt vesentlig ned fra årene før denne perioden. Skulle det likevel være mer utbredt enn før kan man jo ikke oppheve loven bare av den grunn.

6394108[/snapback]

 

Dersom det er mer utbredt enn før viser all logikk at det må ihvertfall avkriminaliseres. Det er helt idiotisk at et mildt rusmiddel som veldig mange bruker eller har kjentskap til skal gjøre dem kriminelle. Spesielt hvis det er kun det av den ulovlige sorten de driver med.

 

Hmm, hvem trodde du jeg var da?

6394105[/snapback]

 

Ikke såå viktig håper jeg.

6394120[/snapback]

 

Nei det er vel egentlig ikke det da. :)

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Skal vi avkriminalisere farts- og parkeringsbøter også da? Dette er jo tross alt lovovertredelser som svært mange begår. Usikker på om sanksjonene er de samme, hvis ikke vil jo det i så fall spille inn.

 

Jeg syntes likevel det er litt vanskelig å argumentere for at noe skal avkriminaliseres fordi det er mange som foretar den ulovlige handling.

Lenke til kommentar

Litt usikker på om vi snakker om cannabis i snever eller vid betydning nå. Som folk har vært innepå tidligere er det jo mye utenom selve narkotikabiten man kan bruke cannabis til. Dette er helt sikkert samfunnsnyttig.

 

Jeg trodde derimot at vi akkurat nå snakket om hasjrøyking. Og hasjrøyking tilfører vel ikke samfunnet noe spesielt heller?

Lenke til kommentar

Det gjør det vel ikke bortsett fra folks egen trivsel dersom de liker å røyke.

Jeg mener også at folk ikke trenger å bli passet på. Vi trenger ingen stat som skal være barnepassere for oss uten at vi selv vil. Leave us alone liksom. Vi skader ingen (bortsett fra oss selv dersom det er skadelig) og ønsker ikke å gjøre det heller.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det gjør det vel ikke bortsett fra folks egen trivsel dersom de liker å røyke.

Jeg mener også at folk ikke trenger å bli passet på. Vi trenger ingen stat som skal være barnepassere for oss uten at vi selv vil. Leave us alone liksom. Vi skader ingen (bortsett fra oss selv dersom det er skadelig) og ønsker ikke å gjøre det heller.

6394214[/snapback]

 

Snadder. :love:

Lenke til kommentar
Det gjør det vel ikke bortsett fra folks egen trivsel dersom de liker å røyke.

Jeg mener også at folk ikke trenger å bli passet på. Vi trenger ingen stat som skal være barnepassere for oss uten at vi selv vil. Leave us alone liksom. Vi skader ingen (bortsett fra oss selv dersom det er skadelig) og ønsker ikke å gjøre det heller.

6394214[/snapback]

 

amen.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg skal bli nekta en plante som muligens kan gjøre livet mitt som epileptiker bedre. Hvorfor kan ikke jeg selv ta den avgjørelsen?

Lenke til kommentar

Økt eksponering av hasj/cannabis i samfunnet skader mange, selv om den enkelte bruker alene ikke skader noen direkte.

 

Slutt å tro dere er deres egen lille øy isolert fra resten av samfunnet. Det blir like dumt som han som kjører alt for fort på veiene og mener det er gret, for han skader heller ingen. Men skulle fri fart være lov, så ville mange bli skadet.

 

Dere er ikke alene. Bruk av hasj/cannabis har uønskede samfunnsmessige konsekvenser enten dere ønsker å tro det eller ikke.

Lenke til kommentar
Skal vi avkriminalisere farts- og parkeringsbøter også da? Dette er jo tross alt lovovertredelser som svært mange begår. Usikker på om sanksjonene er de samme, hvis ikke vil jo det i så fall spille inn.

 

6394169[/snapback]

 

Å sammenligne fartsbøller som setter andres liv i fare med hasjrøykere blir jo helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det gjør det vel ikke bortsett fra folks egen trivsel dersom de liker å røyke.

Jeg mener også at folk ikke trenger å bli passet på. Vi trenger ingen stat som skal være barnepassere for oss uten at vi selv vil. Leave us alone liksom. Vi skader ingen (bortsett fra oss selv dersom det er skadelig) og ønsker ikke å gjøre det heller.

6394214[/snapback]

 

amen.

 

Skjønner ikke hvorfor jeg skal bli nekta en plante som muligens kan gjøre livet mitt som epileptiker bedre. Hvorfor kan ikke jeg selv ta den avgjørelsen?

6394265[/snapback]

 

Fordi du skylder på en sykdom, det har du ikke gjort før.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fordi du skylder på en sykdom, det har du ikke gjort før.

6394302[/snapback]

 

 

Jo, det har han.

6394432[/snapback]

 

Når skyldte han på sin sykdom?

Lenke til kommentar
Økt eksponering av hasj/cannabis i samfunnet skader mange, selv om den enkelte bruker alene ikke skader noen direkte.

 

Slutt å tro dere er deres egen lille øy isolert fra resten av samfunnet. Det blir like dumt som han som kjører alt for fort på veiene og mener det er gret, for han skader heller ingen. Men skulle fri fart være lov, så ville mange bli skadet.

 

Dere er ikke alene. Bruk av hasj/cannabis har uønskede samfunnsmessige konsekvenser enten dere ønsker å tro det eller ikke.

6394270[/snapback]

 

Jeg har enda til gode å se overskifter i avisene om hasj-brukere som slår ned folk blindt på gaten, det er vel like plagsomt som en vanelig sigarett som vi allerede eksponeres for.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når skyldte han på sin sykdom?

6394474[/snapback]

 

 

Tidligere i tråden selvfølgelig. uansett har han da sin fulle rett til å skylde på sin sykdom, det er galskap at folk som trenger cannabis mot sykdommer ikke får bruke det under kontrolerte former.

6394482[/snapback]

 

Edit: tull.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva er tull? Du mener syke personer skal nektes medisiner som vi vet kan hjelp dem? Under kontrollerte former og med eventuell støtte fra psykolog under slike tilfeller burde de positive effekte cannabis kan gjøre veie over for de eventuelt negative.

6394743[/snapback]

 

Tull, var min edit. Ikke medisiner uskyldige, og ikke utsett fornuftige mennesker for psykologer, og hvis du ikke ser noen annen mulighet så bruk vettet.

Lenke til kommentar
Økt eksponering av hasj/cannabis i samfunnet skader mange, selv om den enkelte bruker alene ikke skader noen direkte.

 

Slutt å tro dere er deres egen lille øy isolert fra resten av samfunnet. Det blir like dumt som han som kjører alt for fort på veiene og mener det er gret, for han skader heller ingen. Men skulle fri fart være lov, så ville mange bli skadet.

 

Dere er ikke alene. Bruk av hasj/cannabis har uønskede samfunnsmessige konsekvenser enten dere ønsker å tro det eller ikke.

6394270[/snapback]

 

Så du samenligner å kjøre for fort med å røyke hasj. :hmm:

Vell det er farligere å kjøre for fort enn å ta ein rev... :p

 

Hva er disse uønskede samfunnsmessige konsekvensene?

Vett egentligt svaret,men bare spør deg...

 

Ein annen ting så eg legger merke til,det er dårligt med informasjon om denne planten pga det har blitt skreve mye bullshit og...

Feks ein som røyker hasj blir lettere aggresiv,dn var ny for meg... :p

Det kan vell umuligt stemme^^.... :whistle:

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...